מתי מומלץ לקחת תוספי תזונה טבעיים

תוספי תזונה הם כבר מזמן נחלת הכלל ולא טרנד חולף של אנשים הדוגלים בחיי בריאות או לאנשים הסובלים ממחלות כלשהן.

מגמת העלייה בצריכת תוספי תזונה בקרב האוכלוסייה הרחבה הינה בעלייה תמידית בקצב קבוע ונדמה שהמוצרים האלו יישארו על המדפים ואף ייגדלו, אז מתי ומה מומלץ?

 

מהם תוספי תזונה ואיך הם משפרים את הבריאות שלנו?

תוספי התזונה הינם תחום רחב בהחלט ואנחנו שומעים על עוד ועוד שורשים ותמציות למינהם כמו – שורש ליקריץ, ויטמין D שמכירותיו עלו בצורה משמעותית מאז פרוץ הקורונה ועוד… כולם נוגעים במובנים רבים למערכת החיסונית, עיכול, דם ובעצם כל המערכות הפועלות בגוף האדם. כל תוסף תזונה שייך למשפחה אחרת – וויטמינים ומינרליים, חומצות שומן, סיבים תזונתיים, פרוביוטיקה ותמציות שונות. חשוב מאוד להתאים כל תוסף לצורך האישי שלנו ובנוסף לדעת מה הדרך הנכונה לצרוך אותם מה שיהיה גורם גדול על ההשפעה שלהם.

 

מולטי ויטמינים ומינרליים

מכיוון שהמוזכרים נמצאים במזון שלנו באופן טבעי מומלץ לקחת את הטבליות המרוכזות בהם סמוך לארוחה כך הם ייספגו בגוף על ידי אותם המנגנונים הסופגים אותם מן המזון והפעולה תהיה אפקטיבית.
וויטמינים מסיסי שומן כמו E,A,D,K  ייספגו טוב יותר בגוף על יד מזון שומני כמו טחינה או אבוקדו, כמוהם גם תוספי אומגה 3.

 

ביחד או לחוד?

כשמדובר בויטמינים אין עניין בנטילה ביחד או לחוד אך בין המינרליים סידן, אבץ, ברזל ומגנזיום יש תחרות על הספיגה ולכן עדיף לקחת אותם בנפרד בזמנים שונים. לכל מינרל יש המלצה והשפעה אחרת כך שניתן לחלק אותם באופן הגיוני. לדוגמא ברזל ניתן לקחת על בטן ריקה או רק בתוספת פרי לשיפור הספיגה, מגנזיום הוא מעולה לפני השינה שעוזר למניעת התכווצות שרירים בלילה.

 

מה לגביי התמדה?

כשמדובר במספר תוספי תזונה טבעיים ההתמדה והקפדה על המינון הנכון הינה קריטית להצלחה ולתחושת שיפור. חשוב מאוד לנטול אותם על פי ההוראות ולהיות ערניים להשפעות המיידיות שעלולות להופיע עם נטילת התוסף כמו חוסר נוחות במערכת העיכול או מצב ערנות אם אתם מרגישים השפעה תוכלו להעביר את שעת נטילת התוסף לקראת השינה וכך לא תסבלו.

 

כמה שיותר יותר טוב?

הכול לפי המינונים הכתובים על גביי האריזה. ישנם תוספים שיש ליטול מספר פעמים בשבוע מכיוון שהם נאגרים ברקמות השומן ומשתחררים בגוף על פי הצורך ויש תוספים שלא יכולים להיאגר לכן חשוב להקפיד על נטילה יומית. שימו לב למארז התוסף שקניתם לעיתים מפורטים מינונים על פי גיל ומין. יותר זה לא תמיד יותר טוב ואם אינכם בטוחים מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע.

מסכמים

אנשים רבים מעידים על שיפור משמעותי במצב הבריאות שלהם עם נטילת תוספי התזונה, אל תשכחו שהם אינם מחליפים תזונה מאוזנת ופעילות גופנית וכמובן מומלץ לשמור ולהקפיד גם על אלה. קראו בקפידה והתייעצו עם אנשי מקצוע לפני תחילת התהליך.

צמח

 

תוכן עניינים