להתחטב לקיץ הבא – 3 תוכניות חיטוב שיביאו אתכם לקיץ הבא עם קוביות

הקיץ כבר כמעט מאחורינו, והנה תכף מתחיל החורף המוכר, הקורא לנו להתכנס אל הבתים ו…להשמין? ממש לא! אם אתם מעוניינים להגיע לקיץ הבא חזקים וחטובים, יש להתחיל את תהליך החיטוב עוד בחורף הקרוב.

אימוני חיטוב שונים ייקחו אתכם אל היעד של גוף חטוב וחזק, וידחפו אתכם אל המטרות שלכם בדרך היעילה ביותר. בעוד שחלק מתוכניות החיטוב משלבות חדר כושר, את חלקן אפשר לבצע גם בבית עם ציוד כושר מינימלי.

 

קדימה – פעילות אירובית

ישנן אופציות רבות לאימוני אירובי, כמו הליכון, ריצה בחוץ, סטפר, ועוד. לכל אחד מהאימונים יתרונות וחסרונות, אך איכותה של הפעילות האירובית היא בירידה במשקל, שכן היא שורפת את מספר הקלוריות הגבוה ביותר.

פעילות אירובית, בכל עוצמה שהיא, מזרזת את תהליך החיטוב והירידה במשקל. מומלץ לבצעה בסיום אימון הכוח.

 

אימוני כוח – השקעה משתלמת

תוכנית חיטוב טובה מוכרחה לכלול בתוכה אימוני כוח. אין ספק כי פעילות אירובית הנה חשובה מאוד בשיפור מדדים בריאותיים ובשמירה על המשקל. אך על מנת להתחטב באמת יש להשקיע באימוני כוח.

אימוני כוח מאפשרים שמירה על מסת השריר ואף את בנייתו. לכן המשיכו לעשות אירובי, אך הקפידו על אימוני כוח. התייעצו עם איש מקצוע שיתאים לכם אימון המבוסס על יכולותיכם ומדדים נוספים.

 

קוביות בבטן – החלום

אימוני בטן אינטנסיביים מסוגים שונים יהיו נהדרים, אך הם לא יספיקו אם היעד שלכם הוא קוביות בבטן. בכדי להגיע לתוצאה זו יש לבצע אימוני התנגדות, ולהעלות את מסת השריר בכל הגוף.

אין דרך קלה להשיל את השומן הבטני. החיטוב יושג ע"י צמצום רקמות השומן, דבר הדורש מאיתנו לשמור על מסגרת קלורית מוקפדת ולצרוך חלבון בכמות מספקת.

 

תזונה נכונה – המפתח לתהליך חיטוב מוצלח

מובן כי אימוני כוח לסוגיהם יחד עם פעילות אירובית תורמים לירידה במשקל ולחיטוב הגוף. אך למעשה הדבר החשוב ביותר הוא תזונה נכונה. אין אנו מדברים על צומות ודיאטות כאסח, אלא על תפריט מאוזן המכיל את כל אבות המזון.

על התפריט להיות מתוזמן ומיועד לתהליך החיטוב על מנת שיביא לתוצאות הטובות ביותר. מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע מוסמך ומנוסה, שידע להתאים תפריט תזונתי בהתאם למצבו העכשווי של המתאמן, מצבו הבריאותי, ומטרותיו העתידיות.

 

לסיכום

תהליך חיטוב מוצלח מתחיל קודם כל במוטיבציה שלכם! כדי לצאת מהפוך בימי החורף הגשומים וללכת להתאמן בכדי להרגיש עוד חצי שנה נהדר בבגד ים, צריך הרבה מוטיבציה. על תהליך החיטוב להתחיל הרבה לפני הקיץ, ולא רק תקופה קצרה לפניו.

אם באמת חשוב לכם להיראות ולהרגיש טוב (לא רק בקיץ) – אימוני כושר ותזונה מותאמת צריכים להיות חלק מהשגרה היומית שלכם. המחמאות שתקבלו והביטחון העצמי שיגיע לשמיים ינצחו כל התבטלות בפוך או קינוח מפתה.

סרגל

 

תוכן עניינים