חלבון מוסיף המון – כל היתרונות הבריאותיים בחלבון ביצה

חלק בלתי נפרד מתפריט בריא הוא הקפדה על מינון נכון של כל אבות המזון בתפריט. אם נשאל את רוב האנשים, סביר להניח שהחלק שאותו הכי קשה להשלים בתפריט שלנו הוא החלבון, ויש לכך סיבות טובות. החלבון לא נמצא בכל המאכלים, וגם כאשר אנחנו צורכים אותו עדיין יכולות להיות בעיות אחרות. אנחנו כאן כדי לספר לכם על אחת הדרכים הכי טובות לקבל חלבון לגוף.

 

חלבון

החלבון הוא אחד החומרים הכי חשובים לגוף שלנו. למעשה, מבחינה כמותית רוב הגוף שלנו בנוי מחלבון, וניתן לחשוב עליו בתור אבן הבניין היסודית ביותר של גוף האדם. הדבר הזה לא ייחודי דווקא לאדם אלא כל יצור חי הוא קודם כל משהו שעשוי מחלבונים. הדבר הזה יכול להיות הבסיס להבנה מדוע חלבון ביצה הוא דבר כל כך טוב.

חלבון מוסיף המון - כל היתרונות הבריאותיים בחלבון ביצה

חלבון ביצה

אם חושבים על זה לעומק, הביצה היא פשוט קפסולת חיים שלמה. הביצים שמגיעות אלינו לבית היו אמורות להפוך בעוד זמן לא קצר ליצור חי של ממש, מה שאומר שהביצה מכילה את כל הרכיבים החיוניים על מנת שגוף חי יתפתח. כמובן, זה אומר שהביצה צריכה להכיל כמות מסוימת של חלבון, ולא תופתעו לגלות שבביצה ממוצעת יש בערך 6 גרם חלבון, תלוי כמובן בגודל שלה.

 

למה זה כל כך בריא

היתרון הראשון שיש לחלבון הביצה הוא שמדובר על חלבון שמגיע אלינו ישר מהטבע. הביצה לא עוברת שום עיבוד בדרך אלינו, וכל מה שאנחנו צריכים זה רק להכין אותה לאכילה. בנוסף, כאשר אם אוכלים ביצה אתם לא מקבלים רק את החלבון אלא גם את החומרים הנוספים שיש בביצה ונמצאים בחלק הצהוב שלה, הידוע בתור החלמון. החלק הזה מכיל הרבה מאוד חומרים שבריאים לגוף.

חלבון מוסיף המון - כל היתרונות הבריאותיים בחלבון ביצה

כמה ביצים אפשר לאכול

אחרי שהבנו עד כמה הביצה היא מוצר שבריא לגוף שלנו, אתם בטח שואלים את עצמכם כמה ביצים מותר לאכול בכל יום. חשוב להבין שהתשובה לשאלה הזו אינה ברורה עדיין והמחקר הרפואי עוסק בה. עם זאת, ההמלצה היא לא לאכול ביום יותר מ3 ביצים, כדי להנות מצד אחד מהיתרונות הרבים שיש לביצה, ומצד שני לא להגיע למצב שבו צורכים כמות גדולה מידי של ביצים.

 

איך הכי נכון להכין את הביצה

ביצה היא מוצר שלא ניתן לאכול אותו כאשר הוא חי, ובמקרים רבים הביצים אף מסוכנות לאכילה ללא תהליך בישול מסוים. האפשרויות הפופולריות להכנה של ביצה הם טיגון או בישול, כאשר בבישול יש מספר רמות שאפשר לבשל בהן את הביצה. הדבר הנכון מבחינה בריאותית הוא לאכול את הביצה כאשר היא קשה, אבל לא יותר מידי.

 

לסיכום

צריכה של חלבון היא אתגר לכל מי שרוצה לאכול בריא. בהקשר הזה ביצה היא אחד המקורות הכי טובים שיש לחלבון.

חלבון מוסיף המון - כל היתרונות הבריאותיים בחלבון ביצה

תוכן עניינים