מהו מזון על ואיך הוא יתרום לבריאות שלכם

בשנים האחרונות המודעות למזון ולחומרים שאנו מכניסים לגופנו עלתה, וזאת בד בבד עם ההכרה בבעייתיות בחומרים רבים שאנו צורכים ובבעיות בריאותיות שנגרמות עקב זיהום אוויר וכדומה.

ניתן תוספי תזונה הפכו למבוקשים מאוד, כך גם מאכלים המוגדרים היום כמזון על – או Super food באנגלית.

מהו מזון על, איזה מאכלים נכללים תחתיו ומהן הבעיות הבריאותיות אותן הוא מסייע למנוע?

 

מזון על – מה זה בעצם?

מזון על הוא תרגום חופשי של המונח "סופר פוד" שנכנס לשימוש ביתר שאת בסוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000. המונח מזון על כלל תחתיו שורה של מאכלים אקזוטיים להם יוחסו סגולות נפלאות, והם הפכו למבוקשים במיוחד בכל משק בית ששאף לשמור על הבריאות.

אם תחפשו הגדרה מילונית למונח "מזון על" ככל הנראה לא תמצאו, וזאת משום שזה נחשב למונח שיווקי. עם זאת, למאכלים שונים אכן יש יתרונות בריאותיים מובהקים שאכן הופכים אותם לסוג של מזון על.

 

מהן הבעיות הבריאותיות עימן מזון על מסייע להתמודד?

מזון על ותוספי תזונה נחקרו ביתר שאת בשנים האחרונות ויש להם תרומה מוכחת להתמודדות עם מגוון בעיות בריאותיות וחיזוק תכונות חיוביות בגוף האדם. תרומות אלו הוכחו במחקרים קליניים רבים ומספקים תוצאות מהימנות, יעילות ואמינות. נביא בפניכם מספר תרומות חשובות שמזון על מסוגל להעניק לגוף, אשר רלוונטיות במיוחד עבור צעירים:

בניית שרירים וחיזוק הגוף

אוהבים להתאמן בחדר כושר, רצים באופן קבוע או מתרגלים יוגה או פילאטיס? יחד עם הפעילות הגופנית החשובה יש להקפיד על תזונה נכונה על מנת להגיע לתוצאות הרצויות. מזון על וכן תוספי תזונה רלוונטיים המיועדים לספורטאים ומתאמנים מעשירים את הגוף בחומצות אמינו, ויטמינים ומינרלים ומסייעים לבניית מסת שריר, תומכים בבניית התאים, הרקמות, העצמות והשרירים ואף מסייעים לשיפור ההישגים וחיזוק הגוף.

 

תוספים חשובים לתפריט טבעוני

בשנים האחרונות רבים עוברים לתפריט טבעוני, בין אם כדי להימנע מנזקים הכלולים בצריכה של מאכלים מסוימים מן החי ובין אם מסיבות מוסריות. עם זאת, תזונה טבעונית עלולה להיות חסרה בחלבונים, ברזל וסידן ומתקבלים באכילת בשר, ביצים ודגים. לכן חשוב להקפיד על צריכת תחליפי חלבון כגון חלבון אפונה שנחשב לחלבון איכותי המכיל 23 חומצות אמינו וממלא את מצבורי החלבון בגוף.

 

התמודדות עם מתח וסטרס

בעידן הנוכחי אנחנו עלולים להיות נתונים תחת לחץ רב, ולו יש השפעות מכריעות על הבריאות שלנו. תוספי תזונה ומזון על מסייעים לאזן את ההורמונים בגוף, לנטרל מוליכים עצביים במוח, להעלות את האנרגיה ולהוריד את רמת הסטרס בגוף.

 

היכן מומלץ לרכוש מזון על?

בחנות בית הבריאות תוכלו למצוא מגוון של מוצרים טבעיים כולל מזון על. החנות מתגאה במגוון עצום של מוצרים, התאמה אישית לצרכים שלכם ומשלוחים עד הבית בכל רחבי הארץ.

 

תוספים

תוכן עניינים