למה עולם התזונה עבר למיקום בחלבון

חלבון הוא אחד מהמרכיבים הבסיסיים ביותר בתזונה של כל אחד מאתנו, אולם נראה שבשנים האחרונות הוא מקבל דגש רציני הרבה יותר. גם אם אתם לא עושים יותר מידי כושר, לחלבון ישנה חשיבות רבה עבורכם, וכאן תקבלו את כל מה שאתם צריכים לדעת על השינוי הגדול שהתחולל בעולם התזונה ביחס לחשיבות הרבה שיש לחלבונים.

 

חלבון

אם גם אתם נתקלים בשנים האחרונות בריבוי של מתכונים עם הרבה חלבון, זה לא סתם. עולם התזונה מבין יותר ויותר את החשיבות של תזונה שמתבססת על חלבון כמה שיותר, ויש לזה סיבות מצוינות. אז אם עד היום חשבתם שחלבון נועד רק עבור מי שמתאמן, או עושה כושר בצורה רצינית, אתם טועים. כל אחד מאתנו צריך לבסס את התזונה שלו על מנות חלבון איכותיות.

לפני שנתחיל חשוב להבין קודם כל מהו בדיוק חלבון? חלבון הוא למעשה המרכיב העיקרי של גוף האדם. החלבון הוא למעשה החומר הבסיסי ביותר שנדרש כדי להרכיב את הגוף שלנו. כמובן שהגוף שלנו מכיל מספר סוגים של חלבון, אולם החשיבות של כולם היא רבה. כאשר אנחנו מדברים על חלבון בתור מרכיב בתזונה שלנו, מדובר על מזונות שעשירים בחלבון ודרכם ניתן לצרוך אותו. אם שאלתם את עצמכם מדוע החלבון עבר לקדמת הבמה, הנה הסיבות המרכזיות לכך:

 

סוכר זה רע

בשנים האחרונות עולם התזונה מקבל כקונצנזוס את הרוע הגדול שטמון בסוכר. למי מכם שעוד לא יודע, הדרך שבה אנחנו צורכים סוכר היא לא רק דרך האבקה הלבנה הידועה לשמצה אלא בצורה של פחמימה. פחמימה היא למעשה מזון שמתפרק בגוף שלנו לסוכר, וכדי לצמצם את הצריכה שלה כמה שיותר עברנו אל האפשרות הבריאה יותר – החלבון.

 

בניית השרירים והגוף

כמובן שהנתון הזה ידוע לכל מי שקצת עושה כושר, אולם חשוב להבין שבנייה של הגוף היא תהליך שכל אחד מאתנו עובר. בדיוק כמו שהרכב שלכם צריך כמות של דלק שתתאים לו עבור נסיעה, כך גם הגוף שלכם זקוק לחומרים יסודיים לצורך התפקוד התקין שלו. החלבון, בהיותו מרכיב בסיסי ביותר בגוף האדם, עונה בדיוק על הדרישה הזו ולכן הצריכה שלו כל כך חשובה.

 

שובע

בניגוד לפחמימות שמעניקות לכם תחושת שובע מידית, החלבון מעניק שובע לאורך זמן. אז כדי שלא תצטרכו לאכול כל 5 דקות, הקפידו על תפריט עשיר בחלבונים.

 

מזונות עשירים בחלבון

המזונות שעשירים בחלבון הם כמובן מוצרים מהחי לרבות בשר, עוף, דגים, ביצים ועוד. ניתן למצוא גם חלבון ממקור צמחי בעיקר בקטניות למיניהם. בכל מקרה, ניתן למצוא ברשת מידע מפורט על כמות החלבון שנמצאת בכל מאכל.

 

לסיכום

לחלבון ישנה חשיבות רבה בתור מרכיב בסיסי בגוף האדם. תזונה שמבוססת על חלבון היא בריאה יותר, ואף תעניק לכם תחושת שובע לאורך זמן רב הרבה יותר.

בניית שריר

תוכן עניינים