איך לשלב שמנים אתרים בתזונה שלכם

נדמה שלאחרונה כולם מדברים על שמנים אתריים – ולא במקרה. לשמנים אתריים יש יתרונות רבים. הם מסייעים בהתמודדות עם מתח וחרדה, כאבים פיזיים, בחילה ובעיות שינה. בנוסף, שמנים אתריים מסייעים לגוף בהתגוננות מפני וירוסים, נגיפים וחיידקים. מכל הסיבות הללו, תרצו לשלב שמנים אתריים גם בתזונה היומית שלכם. אז איך עושים את זה נכון? ריכזנו לכם את כל הדברים שחשוב לדעת.

 

למה משמשים שמנים אתריים?

שמניים אתרים הם רכיבים טבעיים שהופקו בתנאי מעבדה מחלק כזה או אחר של צמחים – בין אם מהעלים של הצמח, השורשים, הזרעים או הפרחים. כאשר משלבים שמנים אתריים עם שמן בסיס שמבוסס על ירק או פרי, ניתן להשתמש בהם ולהפיק מהם תועלת רבה. שמנים אתריים משמשים לטיפול במצבים של אינסומניה, חרדה, דיכאון, כאבי שרירים, ועוד. ואם כל זה לא מספיק, האם ידעתם שטיפה קטנה אחת של שמן אתרי יכולה לשדרג פלאים את טעם האוכל שאתם מבשלים?

 

יתרונות הבישול עם שמנים אתריים

לשימוש בשמנים אתריים בבישול יש יתרונות רבים, ביניהם:

  • שדרוג הטעם של האוכל: תוספת קטנה של שמן אתרי בזמן הבישול מוסיפה טעם נהדר. חשוב לשלב את השמן האתרי עם מנה שמכילה שומן כדי להפיק ממנו את המיטב.
  • שמנים אתריים מסייעים בירידה במשקל: חלק מהשמנים האתריים הם מדכאי תיאבון. בנוסף, הם מסייעים במניעת נפיחות בטנית ומשמשים לטיפול בבעיות של מעי רגיז.
  • הם טובים לבריאות שלכם: חלק מהשמנים האתריים, בפרט אלה המופקים מפירות הדר, עוזרים למנוע עלייה של כולסטרול וטריגליצרידים בדם.

 

האם שמן אתרי בטוח לשימוש בבישול?

למרות היתרונות הבריאותיים של שמן אתרי בבישול, חשוב להשתמש בו בצורה בטוחה. נשים בהריון ונשים מניקות צריכות להתייעץ עם רופא המשפחה או עם תזונאי לפני השימוש בשמנים אתריים. חשוב לקחת בחשבון כי במידה ומשתמשים בשמן אתרי בצורה לא נכונה (בלי למהול ולדלל את השמן כמו שצריך), הוא עלולה לפגוע בבריאות. לפיכך, חשוב לבדוק את המינון הנכון לפני שאתם מתחילים לבשל. אל דאגה, שימוש נכון ואחראי בשמנים אתריים הוא בטוח ויש לו יתרונות בריאותיים רבים.

 

אז איזה שמנים אתריים מתאימים לבישול?

הנה רשימה של שמנים אתריים מתאימים ומומלצים לבישול, עם פירוט היתרונות של כל אחד מהם והצעות לשילוב נכון במנה:

 

סוג השמן

יתרונות השמן

כיצד לבשל איתו

לוונדר מרגיע, מקל על גירוד וכאבים. שמן לוונדר הולך נהדר בקינוחים מתוקים.
קינמון נוגד חמצון, נלחם בזיהומים. קינמון הוא תוספת נהדר לקפה ומשקאות חמים.
תימין מפחית סיכוי לסרטן הדם, מסייע לאקנה וקנדידה. מתאים לתיבול בשר, תבשילי קדירה וירקות.
נענע שמן אתרי מנענע עוזר לבעיות עיכול. שמן נענע מתאים לקינוחים מפתיעים ומיוחדים.
ג'ינגר עוזר לבעיות עיכול ומקל על תסמיני צינון ושיעול. שמן ג'ינג'ר יכול להתאים לסושי ולאוכל מוקפץ.

 

לסיכום

לשמנים אתריים יש יתרונות רבים וניתן לשלב אותם בקלות בתזונה היומית שלכם. ניתן להוסיף איתם למשקאות ולמאכלים שונים. חשוב להשתמש במינון נכון כדי להימנע מפגיעה בריאותית.

שמנים אתריים

תוכן עניינים