הפצעונים החודשיים: כך תתמודדי עם האקנה ההורמונלי 

אקנה היא בעיה טבעית בעור, אין במה להתבייש וגם כבר אין ממה לחשוש- גלי עכשיו איך להעלים את הפצעונים. כך תיפטרי מהאקנה אחת ולתמיד.

 

מה זה אקנה?

פצעי בגרות, חצ׳קונים, פצעונים ואקנה. כל השמות השונים מתארים גירוי ודלקת בבלוטות החלב שבעור, מדובר בפצעים קטנים שמתפתחים ממגוון גורמים שמזהמים ומדליקים את העור. הסוגים השונים והנפוצים ביותר של האקנה הם אקנה הורמונלית, אקנה זיהומית ואקנה פטרייתית. לאקנה קיימים מספר טיפולים אפשריים כימיים, תרופתיים, תזונתיים וגם טיפול טבעי באקנה הורמונלי.

גירוי ודלקת

מה ההבדל בין סוגי האקנה השונים?

  • אקנה הורמונלי הוא אקנה שלרוב נגרם מעלייה בהורמון הטסטוסטרון. עלייה בהורמון לרוב תופיע בגיל ההתבגרות, בשבוע של המחזור אצל נשים, מתזונה מסוימת או מחוסר איזון כלשהו אצל בן אדם. האקנה ההורמונלית ניתנת לטיפול פנימי וחיצוני- בעזרת תרופות כמו רקוטן או בעזרת תכשירים שמייבשים את הפצעים ועוזרים להרגיע את הדלקת שנוצרת מבחוץ.
  • אקנה זיהומית היא אקנה שנגרמת מלכלוכים על גבי העור שמזהמים את הנקבוביות והבלוטות. לרוב מדובר בזיהומים כמו זיעה מרובה, חוסר הגיינה ואפילו רגישות לבדים או בגדים מלוכלכים. האקנה הזיהומים היא לרוב כזו שעדיף למנוע מאשר לטפל בה וניתן למנוע אותה בעזרת שטיפת הפנים לעתים תכופות יותר, החלפת בגדים יותר תכופה והקפדה על הגיינה אישית.
  • האקנה הזיהומית נפוצה יותר בגב וברגליים כתוצאה מחיכוך בבגדים וניתן לטפל בה בעזרת תכשירים שמייבשים את העור וניקיון האזור לעתים קרובות.
  • האקנה הפטרייתי הוא אקנה שנגרם מזיהום פטרייתי בעור, הפצעונים של האקנה קטנים יותר מהסוגים האחרים והם נראים כמו נקודות קטנות ואדומות על העור. הזיהום בבלוטות החלב ובזקיקי השיערה נגרם מסוג מסויים של פטרייה שמרית שמגרה את העור. באקנה הפטרייתי ניתן לטפל בתכשירים ספציפיים נגד פטריות.

 

כיצד מטפלים בפצעונים?

לאחר שמנעתם ככל הניתן את הגורמים לאקנה- איזון הורמונים, שמירה על הגיינה וטיפול בזיהום הפטרייתי נותרתם עם הטיפול בפצעים עצמם. הטיפול בפצעי האקנה נעשה בכמה שלבים:

  • שמירה על ניקיון העור: שמרו על העור נקי בעזרת תרחיצי פנים מותאמים לאקנה. מומלץ לחפש אחר כאלו שמכילים חומרים מרגיעים ונוגדי זיהום כמו לדוגמא חלב עיזים או מי וורדים.
  • טפלו נקודתית בפצע: השתמשו בתכשירים נקודתיים כמו משחות נגד פצעונים או מדבקות להפחתת חצ׳קונים וצלקות על מנת לטפל נקודתית בכל פצע ופצע.
  • התייעצו עם רופא: בטיפול באקנה מומלץ להתייעץ עם רופא עור על מנת לזהות את סוג האקנה הספציפי וגם לקבל המלצות לטיפול.

 

לסיכום-

האקנה היא בעיה שמעיקה על רבים, מדובר בפצעונים שנגרמים מזיהום ודלקת מתחת לעור. על מנת לטפל בפצעונים זהי את מקור הזיהום- הורמונלי, זיהומי או פטרייתי וטפלי בפצעים בצורה המתאימה לסוג האקנה. בחרו נכון בחומרים טבעיים ותפטרו מהפצעונים.

אקנה הורמונלי

תוכן עניינים