ההורים שלכם לא שומעים טוב? כך תוכלו לעזור להם

אם אתם מרגישים שהשמיעה של ההורים שלכם היא כבר לא כמו בעבר, חשוב להבין שהמצב הזה בהחלט בר תיקון. ככל שהגיל עולה כך יכולת השמיעה שלהם עלולה להידרדר, כאשר במקרים רבים מדובר על הידרדרות די מהירה. כיום ניתן לפתור את הבעיה הזו בעזרת מכשירי שמיעה מתקדמים ולהחזיר לאדם מבוגר את היכולת לשמוע. כאן נעזור לכם לעשות את זה. 

 

בעיות שמיעה

הדבר הראשון שיש להבין הוא האם מדובר על בעיית שמיעה או שיש דבר אחר שגורם לחוסר השמיעה. כדי להבין הזה יש לגשת לבדיקת שמיעה אולם לפני כן כדאי להכיר כמה סימפטומים לבעיית שמיעה. הסימפטום הראשון הוא דיבור בקול גבוה. אדם שמדבר בקול רם בצורה משמעותית עלול לסבול מבעית שמיעה, והדיבור הקולני הוא תגובת נגד לזה.

בנוסף, אם אתם מרגישים שההורים שלכם מתאמצים כדי לשמוע את מה שאתם אומרים גם כאשר בסביבה אין רעש חריג, סביר להניח שהדבר נובע מבעית שמיעה. בכל מקרה, המצבים הללו צריכים להוביל את ההורים שלכם לבדיקת התאמה עבור מכשיר שמיעה למבוגרים.

בעיות שמיעה

בדיקת שמיעה

הבדיקה הראשונה שאותה יש לבצע היא בדיקת שמיעה. הבדיקה נערכת בחדר מבודד היטב והיא נועדה לקבוע בצורה מוחלטת שאכן מדובר על בעיית שמיעה ולא על בעיה נקודתית שניתן לפתור באמצעים אחרים.

הבדיקה גם תקבע את חומרת הבעיה ולפי זה גם יותאם מכשיר לטובת האדם שסובל משמיעה לקויה. במידה ותישלל האפשרות לבעיית שמיעה, ייתכן ותופנו לסדרת בדיקות שנועדו לבדוק מה גורם לחוסר השמיעה של הנבדק.

 

התאמת מכשיר

מכשיר שמיעה, בדיוק כמו משקפיים נועד למעשה לתקן את האוזניים שלנו. המכשיר לא אמור לשמוע במקום האוזניים אלא רק להגביר את עוצמת הקול שמגיע לאוזניים כדי שגם אם השמיעה נפגעה עדיין יהיה ניתן לשמוע את הקול הזה. ההתאמה של המכשיר היא הדבר החשוב ביותר בתהליך כיון שבסופו של דבר האיכות של המכשיר היא זו שתקבע האם האדם המבוגר יוכל לשמוע היטב כבעבר.

התאמת מכשיר

התאמת המכשיר לאוזן

לא מעט אנשים מבוגרים שכבר מחזיקים במכשירי שמיעה מסרבים ללכת איתם כיון שהמכשירים לא נוחים להם. כדי למנוע את המצב הזה חשוב לבצע התאמה לא רק מבחינת האיכות של המכשיר ועוצמת הקול שאותה הוא יביא לאוזנו של מי שמרכיב את המכשיר אלא גם מבחינת הצורה. מכשיר שמתאים מבחינת הצורה ימנע חוסר נוחות בעת ההרכבה על האוזן.

 

לסיכום

בעיות שמיעה הפכו לנפוצות מאוד בשנים האחרונות, בעיקר בקרב אנשים מבוגרים. בעיית שמיעה עלולה להקשות על התנהלות יומיומית, אולם כיום ישנם מכשירי שמיעה מתקדמים שמאפשרים לכם לפתור את הבעיה הזו. לפני ההתאמה של המכשיר יש לגשת לביצוע בדיקת שמיעה כדי לוודא שמדובר על בעיה שניתנת לפתרון בעזרת מכשיר. לאחר מכן יש לבצע התאמה מדויקת של המכשיר.

ההורים שלכם לא שומעים טוב כך תוכלו לעזור להם

תוכן עניינים