אילו טיפולי פיזיותרפיה מתאימים לכאבים בגב התחתון?

כאבי גב תחתון הפכו לבעיה בריאותית ענקית בגלל חוסר הפעילות שלנו ואורח החיים שלנו אשר כולל לצערנו שעות ארוכות של ישיבה מול המחשב. כתוצאה מכך, מאות אלפי ישראלים נאבקים ומתמודדים עם כאבים בגב התחתון, וזהו אחד הגורמים המובילים לנכות.

פעילות גופנית מומלצת בדרך כלל כחלק מטיפול בכאבי גב תחתון. שיטות פיזיותרפיה שונות נקבעות והן יעילות במיוחד לשלבים מתקדמים ומוקדמים של כאבי גב. פיזיותרפיה נועדה לשפר את התפקוד ולמנוע את החמרת המצב. כתוצאה מכך, טיפול פיזיותרפי מקל על כאבים ותסמינים אחרים.

 

מדוע מומלצת פיזיותרפיה לכאבי גב תחתון?

מחקרים מראים שכמעט 4 מתוך 5 אנשים חווים כאבי גב תחתון בשלב מסוים בחייהם. פיזיותרפיה מומלצת לעתים קרובות במהלך פרקים אלה מכיוון שהיא יכולה לספק הקלה משמעותית ולמנוע מחלות גופניות בהמשך.

הגב שלכם הוא מערכת מורכבת של חוליות, שרירים, רצועות, דיסקים, מפרקי פנים ועצבים, ושיטות פיזיותרפיה יכולות לעזור לכם לטפל במספר מערכות ולספק שיקום מוצלח. בנוסף להקלה על הכאב, פיזיותרפיה יכולה לעזור לכם להפחית נפיחות, להעלים עוויתות שרירים ולשפר את זרימת הדם.

 

אילו שיטות פיזיותרפיה מומלצות לכאבי גב תחתון?

ישנם שני סוגים של פיזיותרפיה המעורבים בדרך כלל בטיפול בהקלה על כאבי גב תחתון: פיזיותרפיה אקטיבית (פעילה), ופסיבית. פיזיותרפיה פעילה כוללת שיטות כמו מתיחות גב, תרגילי חיזוק שרירים, והתניה אירובית בעלת השפעה נמוכה. גישות פיזיותרפיה פסיביות כוללות פיזיותרפיה עם אולטרסאונד, טיפול בחום ובקרח, ממריץ עצב חשמלי דרך העור (TENS) ושיטות אחרות.

 

פיזיותרפיה פעילה

חוסר איזון בשרירים ויציבה לקויה הם לרוב האשמים בכאבי גב. פיזיותרפיה אקטיבית מטרתה למתוח ולחזק את השרירים, מה שמקל על כאבים ומונע התדרדרות נוספת. הפיזיותרפיסט שלכם ימליץ על מתיחות ותרגילים ספציפיים כדי להבטיח שהגב שלכם מחלים כהלכה. אתם יכולים לצפות שדברים כמו מתיחות של כל הגוף, ייצוב מותני דינמי וטיפול במים יהיו חלק מהתוכנית הפעילה שלכם לטיפול בכאבים בגב התחתון.

 

טיפול בחום וקרח

טיפול בקרח יכול להפחית את הדלקת בגב התחתון, בעוד שטיפול בחום מרפה שרירים תפוסים. יחד, שתי הגישות הללו יכולות להוות סיוע משמעותי לשיכוך כאבים.

 

אולטרסאונד

טיפול באולטרסאונד משתמש באורכי גל ספציפיים של צליל כדי לחדור לעור ולהפיק אפקט חימום. כתוצאה מכך, זה יכול לקדם הרפיית שרירים ולהגביר ריפוי רקמות, וזו הסיבה שאולטרסאונד היא דרך נפוצה לטיפול בכאבי גב תחתון.

 

 TENS טיפול חשמלי במתח נמוך

טיפול TENS משתמש בזרם חשמלי במתח נמוך כדי להקל על כאבי גב תחתון ולשפר את הפונקציונליות. צורה זו של אלקטרותרפיה בטוחה ופועלת על ידי עקיפת אותות הכאב שעוברים למוח שלך. כתוצאה מכך, TENS יכול לספק הקלה משמעותית לטווח ארוך.

 

לסיכום

אם אתם סובלים מכאבי גב על תתמהמהו עם הטיפול, פנו כבר היום אל פנדה פיזיותרפיה, ושמעו מהמומחים שלנו אודות הטיפולים הטובים ביותר לכאבי הגב התחתון שלכם, והתחילו את המסע שלכם אל עבר ההחלמה.

תוכן עניינים