יוגה כדרך חיים

רבים מתייחסים ליוגה כפעילות ספורטיבית נוספת שמטרתה לחזק את הגוף, אך שימוש ביוגה ברמה היומיומית או השבועית תורמת גם לחיזוק הנפש ולחיבור שנוצר בין כל מרכיביו של גוף האדם. אצל רבים היוגה מסמלת דרך חיים המושתת על הרמוניה, חיפוש רוחני ולמידת עקרונות חשובים למהלך החיים.

מה זה יוגה בעצם?

היוגה היא מסורת ארוכת שנים המגיעה מתרבות המזרח, מהפילוסופיה של הודו בפרט, שמטרתם הייתה לזכך את הגוף ולהביא לחיבור בין הגוף והנפש בעזרת טכניקות ותרגילים שונים. בהתחלה, היוגה הייתה סוד שמור בתרבות ההינדים ועברה מדור לדור מהמורה לתלמיד, אך במשך השנים תרבות זו חדרה לתרבות המערבית המודרנית וגרמה לרבים להתאהב בה. היוגה הפכה בשנים האחרונות לחלק עצום מחייהם של מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא טומנת בחובה את הסוד לחיים ארוכים הטמון באחדות שהחיבור המשולש האולטימטיבי בין הנשמה, הגוף והנפש – זהו פירושה של המילה יוגה. היוגה במהותה היא תרגול של תהליכי נשימה ומדיטציה, הדורש תודעה גבוהה על מנת להגיע לתנוחות המדויקות והלא פשוטות שהיא מציעה.

למה לי יוגה?

לאדם שמחפש קצת שקט, ומנוחה נפשית בעיקר, בשגרת היומיום הקדחתנית והבלתי פוסקת שלנו, ליוגה יש מימד שלוותי שיכול להפיג הרבה מתחים וחוסר נחת. מעבר לכך, היוגה היא אינה פעילות קלה; מדובר על פעילות ספורטיבית ברמות שונות, של תנוחות מגוונות, המכונות "אסאנות", שחלקן מאוד קשות לביצוע ודורשות מאמץ רב. בכל תנוחה התלמיד מתמקד באיבר שונה בגוף, כאשר בשורה התחתונה היוגה עובדת על הגוף בשלמותו ותורמת לאלסטיות ולזרימה שלו. מעבר לכך, לאדם אשר מחפש מקום מפלט, ליוגה קהילה גדולה מאוד בישראל, בפרט יוגה בתל אביב, ורבים לוקחים חלק בפעילויות יוגה להמונים שמתקיימות במקומות ציבוריים ומאפשרות גישה לכל אדם. פעילות היוגה בתל אביב אפשרה לאנשים רבים לעסוק ביוגה בצורה משותפת דרך אירועים שונים בפארקים או אל מול השקיעה בים. בנוסף לכך, יש פסטיבלים שונים בישראל וברחבי העולם שמציעים מן בית לכל אוהבי היוגה ובהן מתקיימות סדנאות שונות המפרות את הידע של המתעמלים ואופן תרגולם.

מתיחה הגוף

שילוב תזונה נכונה

על מנת להגיע למצב האופטימלי של שילוב יוגה בחיי היומיום שלנו, לא מדובר רק במגוון התרגילים הפיזיים השונים שאנו מבצעים, אלא גם על תזונה בריאה ומיטיבה עם הגוף שלנו כאשר המטרה העיקרית של היוגה היא להגיע למקסום השלמות הגופנית המתבטאת גם במה שאנו אוכלים ואיך אנו בוחרים להתייחס לגופינו. המזון הוא הדלק הבסיסי של הגוף שלנו ובכך היוגה נותנת לו חשיבות עליונה; לאוכל בריא ולא מעובד ולאכילת כל אבות המזון ולאלו המתעכלים בצורה טובה ויעילה בגופינו. אוכל מטוגן או מחומרים משמרים הוא כזה אשר מזהם את גופינו במובן מסוים והורס את התהליך ההרמוני שהגוף מנסה לעבור במהלך היוגה.

יתרונות היוגה

מעבר ליתרונות שמנינו עד כה של ריכוז כזה, חיזוק הגוף והנפש, אכילה נכונה וגוף בריא יותר, ישנם יתרונות החבויים מעינינו אך יתרונותיהם מובהקים כמו חשיבה חיובית, מוטיבציה גבוהה, הרפיה, רוגע, חידוש אנרגיה ואיזון מנטלי ופיזי. מדובר על סוג של פעילות שמרכזת בתוכה את כל האספקטים שמוצאים בהמון תחומים; לא רק מדיטציה ורוגע, אלא גם ספורט חיוני שעובד על שרירים רבים בגופינו. אם בהתחלה תרגישו קצת סחרחורות, זה טבעי, כך גופכם מתרגל לצורת הנשימה הנכונה ואם הזמן הוא יתרגל גם לאורך החיים הטוב והבריא שפעילות היוגה טומנת בחובה.

תוכן עניינים