הכל על שיעור ההצלחה של השתלות שיניים

השתלת שיניים היא תהליך כירורגי שעל פי החוק כל רופא שיניים יכול לבצע, אם כי ההמלצה היא לעבור טיפול זה אצל רופא מומחה או כזה שעבר הכשרה מיוחדת.

השתלות שיניים יכולות להתבצע ביום אחד או במספר שלבים במשך מספר חודשים.

כמו כן יש טכנולוגיות שונות בתחום, שככל שעובר הזמן, נמצאות בשימוש תדיר יותר במרפאות.

דבר שחשוב לבדוק לפני שנכנסים לניתוח השתלת שיניים הוא מהם שיעורי ההצלחה.

 

השתלת שיניים

השתלת שיניים היא אחד הטיפולים האפשריים לאנשים בעלי שיניים פגומות או חסרות. במהלך הניתוח מחדירים שתלים ומלבישים עליהם כתרים. ישנם ניתוחים שעושים את השתלת השיניים ביום אחד, וישנם ניתוחים שנמשכים במספר שלבים כשביניהם מספר חודשי התאוששות והחלמה. תחום השתלים הדנטליים מתקיים מספר עשורים, וכאחד כזה שיעורי ההצלחה שלו גדולים. על מנת להבטיח שיעורי הצלחה גבוהים, יש לבצע בדיקה מעמיקה טרם הניתוח ובדיקה אם הוא אכן מתאים למטופל.

 

מי לא יכול לעשות השתלת שיניים?

ניתוח ההשתלה הוא תהליך מורכב ולא כל מטופל מסוגל לעבור אותו. חולי סכרת שאינה מאוזנת, חולים במחלת לסתות או במחלות דם כרוניות לא יוכלו לעבור את הניתוח. הסיבה לכך היא שהם יכולים לפתח דלקת סביב השתלים, דבר אשר עלול לגרום לכשל בניתוח ואף להתדרדר למצב חמור יותר. בנוסף יש לקחת בחשבון את הרקע הרפואי של המטופל ולבדוק אם יש לו אוסטאופורוזיס (תהליך של התדלדלות עצמות כתוצאה מבריחת סידן), מחלות לב, בעיות קרישיות ועוד. הרגלים שעלולים להזיק ולפגוע בתהליך ההשתלה הם צריכת אלכוהול מרובה ועישון, על כן המטופל צריך להימנע מהרגלים אלו בתקופת ההשתלה ובחודש שקודם לה.

 

הכנות נוספות לפני ההשתלה

במטופלים בריאים שיכולים לעבור השתלת שיניים, צריך לוודא שהתשתיות שבפה שלהם אכן מאפשרות זאת. בתהליך השתלת השיניים מחדירים את השתלים הדנטליים לתוך עצם הלסת. השתלת שיניים למחוסרי עצם או לאנשים שהסינוס שלהם קרוב לעצם, דורשת שלב מקדים שיבטיח שהשתל אכן ישאר בתוך הלסת. שלב זה הוא השתלת עצם, למעשה התהליך גורם לעיבוי העצם אשר תעגן את השתל בתוכה. שלב זה עלול לקחת מספר חודשים. לפני ביצוע הניתוחים יש להדריך את המטופל להיגיינת פה מרבית, זאת על מנת להבטיח שמירה על בריאות השיניים הטבעיות והמלאכותיות.

 

מהם שיעורי ההצלחה של השתלת שיניים?

כיום שתלים דנטליים מיוצרים מטיטניום, חומר זה הוא קל יחסית וברוב הפעמים הגוף לא דוחה אותו. שיעור ההצלחה של השתלת שיניים הוא הגבוה ביותר מבין כל התחליפים המושתלים ועומד על כתשעים וחמישה אחוזי הצלחה. כאמור, שיעורי ההצלחה מושפעים מגורמים שונים ולכן משתנים בין מטופלים שונים בהתאם לשמירה על כללי ההיגיינה, הימנעות מעישון ועוד. חשוב לזכור שתחום השתלות השיניים קיים שנים רבות וכאחד כזה הוא מתפתח ומשתפר באופן מתמיד, דבר המאפשר להגיע להצלחה מרובה בניתוחים.

 

פה מושלם

תוכן עניינים