השג חיוך בריא: החשיבות של בדיקות שיניים סדירות

ביקור במרפאת השיניים עשויה לגרום לעיתים לאי נוחות זמנית. תרחיש זה מוביל לעיתים להימנעות מצד מטופלים שמעדיפים שלא להגיע אל הרפאה ולבצע את בדיקות השיניים הסדירות. מדריך זה עולה לרשת כדי להעלות את המודעות לחשיבות של יישום בדיקות אלה. הישארו אתנו ותגלו מה עלול לקרות לכם אם תמשיכו לדחות את ההגעה לרופא השיניים.

 

תכירו את טיפולי השיניים הסדירים

רגע לפני שנציג בפניכם את החשיבות של בדיקות השיניים הסדירות, עליכם לדעת מה זה אומר בכלל. נסביר בקצרה שמדובר בבדיקות שמתבצעות בתדירות קבועה. הן מאפשרות לנו לשמור על החניכיים והשיניים לאורך זמן. רופאים ממליצים לבצע את טיפולי השיניים הללו אחת לחצי שנה. שכן, כך מתאפשר לגלות בעיות כלשהן שמצריכות טיפול מידי.

תכירו את טיפולי השיניים הסדירים

למה זה חשוב? סיבה מספר 1: כי לא כולם יודעים לצחצח את השיניים נכון

חשוב מאוד שלא להזניח את הטיפולים הסדרים בגלל שאתם כנראה לא יודעים לצחצח נכון. תחשבו על זה רגע, אף אחד לא לימד אתכם בבית הספר או בגן איך לצחצח את השיניים, נכון?. אנחנו יכולים לשתף אתכם בשלב זה שצחצוח שיניים כללי, שמעביר את המברשת מצד אחד לשני אינו מספיק. יש עוד טעויות שאנחנו נוהגים לבצע מבלי לדעת בכלל.

למשל, אנחנו מצחצחים את השיניים חזק מידי ולא שוטפים את המברשת לאחר כל צחצוח. ביצוע טעויות אלה ואי הגעה אל מרפאה של רופא שיניים, עשויה להוביל להופעת עששת, מחלות חניכיים ועוד. אם אתם מבצעים את אחת או יותר מהטעויות הללו, כדאי שתפנו אל ד"ר זכי ריינר – רופא שיניים פרטי בקריות שיטפל בהן ויעזור לכם לשמור על שגרת טיפול קבועה של חלל הפה.

 

למה זה חשוב? סיבה מספר 2: כי הזנחה עלולה להחמיר את המצב

אי הגעה לטיפולי שיניים סדירים עשויה להביא להחמרה של תופעות קלות. כלומר, רופא שיניים בקרית מוצקין שמקבל מטופל עם כאבים בשן יכול לגלות בטיפול סדיר שיש צורך בסתימה, בגלל שיש לו עששת. אם אותו מטופל יימנע מלהגיע לרופא לקבלת טיפול הסדיר, הוא עשוי לגלות לאחר זמן מה כי עליו לבצע הליך רפואי מורכב יותר כמו טיפול שורש.

חוששים מביקור אצל הרופא? זו הדרך להתגבר על העניין

אם המידע שצוין לעיל העלה בכם חשש, כדאי שתדעו שיש לכך פתרון. אפשר לעבור את טיפולי השיניים השונים על הצד הטוב ביותר. כדי שזה יקרה, עליכם לפנות לרופא מומלץ שיהיה קשוב לכם ויציג את אופן הטיפול לפני כל הליך רפואי. תרחיש זה מפחית את הלחץ באופן משמעותי.

 

המסקנה – אל תוותרו על בדיקות סדירות

ביצוע בדיקות סדירות אצל רופאי שיניים מאפשרים למטופלים לשמור על בריאות חלל הפה. בשלב זה אתם מכירים במידע החיוני הזה, כך שנותר לכם רק לתאם תור לבדיקות סדירות ולשמור על השיניים שלכם.

השג חיוך בריא החשיבות של בדיקות שיניים סדירות

תוכן עניינים