ממה עשויה סתימה לשיניים?

כשמדובר בטיפול בשיניים, אחד ההליכים הנפוצים ביותר שאנשים צריכים לעבור הוא סתימת שיניים. סתימת שיניים היא טיפול המשמש לתיקון נזקים לשן שנגרמים עקב עששת. הריקבון יכול להיגרם ממגוון דברים, כמו היגיינת פה לקויה, משקאות ממותקים, או אפילו מזונות חומציים. סתימת השיניים משמשת להחלפת האזור הנרקב בחומר שיסייע בהגנה על השן ושיקום צורתה ותפקודה. אז ממה עשויה סתימת שיניים? כל התשובות בהמשך המאמר.

 

החומרים מהם עשויות סתימות לשיניים

סתימות עשויות ממספר חומרים עיקריים הכוללים : אמלגם, סגסוגת קרמית,כסף, זהב, ועוד.

מילוי שיניים

סתימת אמלגם

סתימת שיניים עשויה בדרך כלל מחומר הנקרא אמלגם, שהינו שרף מרוכב או מחומר קרמי. סתימות אמלגם עשויות משילוב של מתכות, כולל כסף, ונחושת. סתימות אלו חזקות ועמידות מאוד, והן יכולות להחזיק מעמד עד 15 שנים. עם זאת, סתימות אמלגם אינן אסתטיות כמו חומרים אחרים, ולכן ייתכן שהן אינן הבחירה הטובה ביותר עבור אנשים שמחפשים מילוי בעל מראה טבעי יותר.

 

סתימות מרוכבות

סתימות שרף מרוכבות עשויות משילוב של חלקיקי פלסטיק וזכוכית המחוברים זה לזה. סתימות אלו חזקות מאוד ויכולות להחזיק מעמד עד 10 שנים. סתימות שרף מרוכבות הן גם מאוד אסתטיות, שכן ניתן להתאים אותן לצבע השיניים הטבעיות שלכם. אך הן יכולות להיות יקרות לעומת פתרונות אחרים לסתימת חורים בשיניים.

 

סתימות קרמיות

סתימות הקרמיות עשויות מחרסינה, והן מאוד חזקות ועמידות. הם יכולים להחזיק מעמד עד 20 שנה והם גם מאוד אסתטיים. סתימות קרמיות גם עמידות מאוד בפני כתמים, כך שהן לא יאבדו את הצבע שלהן עם הזמן. הסתימות הקרמיות נחשבות לפתרון פופולארי במיוחד, בשל הזמן הרב שהן מחזיקות והמראה האסתטי שהן עוזרות לקדם.

מילוי שיניים

תחזוקה לאחר הסתימה

לא משנה באיזה חומר תבחרו למילוי השיניים שלכם, חשוב לטפל בו כראוי. כדאי לצחצח את השיניים ולהשתמש בחוט דנטאלי באופן קבוע, ולהקפיד לבקר באופן קבוע אצל רופא השיניים לבדיקות וניקויים. זה יעזור להבטיח שסתימת השיניים שלכם תוכל להחזיק מעמד זמן רב ככל האפשר. כאשר תחזוקה נכונה תחסוך מכם כסף רב בעתיד, ויכולה לקחת רק מספר דקות ביום.

 

לסיכום

כאשר מדובר בטיפול בשיניים, ביצוע סתימת שיניים היא חלק חשוב בתהליך. לדעת ממה עשויה סתימת שיניים יכולה לעזור לך לקבל החלטה מושכלת לגבי החומר המתאים לך. לסתימות לאמלגם, שרף מרוכב ולסתימות קרמיקה יש את היתרונות והחסרונות שלהן, אז הקפידו לדבר עם רופא השיניים שלכם על איזו מהן הכי מתאימה לכם.

עם טיפול ותחזוקה נאותים, סתימת השיניים שלך יכולה להחזיק מעמד שנים רבות. אם אתם זקוקים לסתימת שיניים ורוצים ליהנות מהשירות של רופא השיניים הטוב בארץ, ד"ר אופיר זהבי הוא הכתובת עבורכם. במרפאת השיניים המתקדמת והיוקרתית במרכז הארץ, תוכלו לעבור מספר הליכים שונים לשיפור בריאות הפה שלכם, ומידי רופא השיניים המסור בארץ.

מילוי שיניים

תוכן עניינים