שיטות להרמת סינוס ומתי צריך את הטיפול

אם הגעתם לכאן, סביר להניח שקיבלתם הפניה לטיפול של הרמת סינוס ואין לכם מושג במה מדובר. אם כך, דעו שהגעתם אל המקום הנכון. במדריך הנוכחי נציין בפניכם את כל המידע המקיף בנושא, נציג בפניכם את השיטות שבהם הרופאים משתמשים לצורך הרמת הסינוס ונבחן כמובן מתי יש צורך בביצוע טיפול זה. הישארו אתנו ותקבלו את כל הידע המקיף בנושא.

 

מה זה בכלל הרמת סינוס?

הרמת סינוס הינה פרוצדורה רפואית שכוללת השתלה של עצם בלסת העליונה, בתוך הסינוס. מצב כזה בא לידי ביטוי במצבים שבהם אין מספיק עצם לביצוע הליך של שתל רגיל. ההליך נקרא "הרמת סינוס" מכיוון שמדובר בפעולה רפואית שמביאה לדחיפה והרמה של רצפת הסינוס, כך מתאפשר בעצם להשתיל את העצם במקום. מדובר בהליך ניתוחי שבמהלכו מבצעים הפרדה של הרירית מרצפת הסינוס. כך שלאחר מכן, מתאפשר להשתיל עצם מתחת לרירית עצמה. משך הקליטה של העצם צפוי לארוך בין חצי שנה ל- 9 חודשים, כך שצריך להמתין בסבלנות.

 

שיטה מספר 1 להרמת סינוס – שיטה זעירה פולשנית

השיטה הראשונה שבחרנו להציג בפניכם שמאפשרת לבצע את ההליך של הרמת סינוס נקראת "שיטה זעירה פולשנית". שיטה זו מאפשרת לבצע השתלה של העצם בסינוס באמצעות אנדוסקופ ייחודי. במהלך טיפול זה, מתבצעת הרמה של הסינוס על ידי חלונית קטנה ודרכה מתבצעת הפרדה על ידי המנתח. מדובר בהפרדה עדינה ביותר שבין הרירית לסינוס. לאחר הפרדה זו, מחדירים את העצם למקום המיועד.

 

שיטה מספר 2 להרמת סינוס – הרמת סינוס סגורה

הרמה מסוג זה נבחרת על ידי הרופא המנתח במקרים שבהם יש  כמות עצם קטנה. במצב שכזה אין צורך לבצע הפרדה של הרירית. במרבית המקרים, מתבצע בנוסף להליך זה של הרמת סינוס גם ביצוע שתלים. כך שאם הוצעה לכם אפשרות כזו, דעו שאין מדובר בעניין חריג.

 

מה חשוב לדעת לפני שעוברים את הטיפול המדובר?

רגע לפני שתעברו את הטיפול להרמת סינוס, אתם צריכים לדעת שמדובר באזור שקשור לרירית הנשימה. כך שבעצם, יש סיכון שיתפתחו זיהומים שונים שקשורים לסינוס המקסילרי. לכן, חשוב מאוד שתוודאו אל מול גורם מוסמך מהו מצב הסינוס שלכם לפני ביצוע ההשתלה. ניתן לעשות זאת באמצעות הדרכים הבאות:

  • תשאול מצד רופא מוסמך
  • ביצוע בדיקת CT מיוחדת

אם יתגלה כי ישנה דלקת במקום, יהיה צורך לטפל בה ולהביא להבראה מלאה טרם ביצוע הפרוצדורה הניתוחית.

 

באילו מקרים יש צורך לבצע את הטיפול?

יש צורך בביצוע הליך ניתוחי של הרמת סינוס כדי להביא בסופו של דבר להשתלה של שן אחת או יותר באזור העליון והאחורי של הפה. השתלים מאפשרים בסופו של דבר להביא לחיוך מלא עבור מי שאיבדו את השיניים בעקבות מצב בריאותי לקוי, מחלת חניכיים, תאונה או כל סיבה אחרת.

 

תוכן עניינים