מה חשוב לדעת לפני שעושים טיפול שורש מורכב

אתם צריכים לעשות טיפול שורש ואתם לא כל כך מבינים עוד מה זה אומר? אתם רוצים להבין מה עליכם לעשות לפני טיפול שורש? רק המילה מרעידה לכם את העצמות? במאמר הבא ריכזנו עבורכם כל מה שחשוב לדעת על טיפולי שורש ומה חשוב לעשות לפני כן.

 

מה הוא טיפול שורש?

טיפול שורש הוא טיפול חשוב מאד לא להזניח. טיפול שורש נעשה כאשר יש לנו רקמה דלקתית או נמק שמובילות לזיהום התעלות השורש של השן. הטיפול נועד לטפל בדלקת בעצם שתומכת בשן. לכן, חשוב מאד לא להזניח טיפול שורש ולבצע אותו בזמן. במידה ואתם צריכים לעבור טיפול שורש ואתם מחפשים רופא שיניים ברעננה המאמר הזה בשבילכם.

 

מתי נדרש לבצע טיפול שורש?

הגורם המרכזי ביותר שיחייב אותנו לבצע את הטיפול הוא כאשר אנו חווים דלקת בלתי הפיכה של רקמת השן או בתעלות השורש. לרוב הדלקת קורת בעקבות נגע עששתי בכותרת השן לכיוון המוך שבתוך השן. עששת היא מחלת שיניים זיהומית הנגרמת על ידי חיידקים שנמצאים על השיניים שלנו ומפרישים חומרים שגורמים לפירוק השיניים שלנו.

בשלבים הראשונים העששת מפרקת את השכבות החזקות של השן כמו האמייל והדנטין ולאחר מכן אם לא מטפלים בה היא מתחילה לפרק גם את המוך של השן. המוך היא שכבה המכילה כלי דם ועצבים. בשלב הזה אותו אדם שסובל מהבעיה יחוש כאבים חזקים והדלקת עלולה להתפשט לעצם הלסת.

סיבה נוספת שיכולה להוביל אתכם לטיפול שורש היא חבלות בשיניים. החבלות הללו גורמות לאיבוד חיות השן שנפגעה. פעמים רבות הנזק מופיע רק לאחר זמן רב. לכן, חשוב מאד לבוא לביקורת אצל רופא השיניים באופן מסודר כדי לא להיות מופתעים. לכן, לאחר חבלה בשיניים או בפה חשוב להגיע לביקורות באופן שבועי, חודשי וגם לאחר כמה שנים.

 

איך נערכים לטיפול?

במידה ורופא השיניים הבחין שאתם זקוקים לטיפול שורש חשוב מאד לא לדחות אותו. הפחתת הכאבים – סביר להניח שעד רגע טיפול השורש עדיין תרגישו כאבים מקומיים. לכן, עד התחלת הטיפול כדי להתייעץ עם הרופא המטפל שלכם על משככי כאבים. אסור ליטול אנטיביוטיקה ללא אישור הרופא.

צילום – לקראת טיפול השורש מבצעים צילומי פה שמאפשר לרופא להבין בדיוק איזה שן פגועה ולאיפה מגיע הזיהום. הצילום עוזר לרופא לראות את כל חלל הפה וגם את החלקים שלא ניתן לראות אותם כמו השורשים, עצם הלסת ופנים השן. על ידי הצילום הרופא יכול להבין את חומרת המצב ורמת הדלקת, רמת הפגיעה של השן ועד כמה הדלקת קרובה לרקמות חשובות כמו סיבי עצב והסינוסים.

בדיקות נוספות –  בנוסף, הרופא מבצע עוד כמה בדיקות לשן, כמו בדיקות שבוחנות את תגובת השן לקור או למגע ובדיקת רקמות החניכיים. את כל הבדיקות הללו הרופא מבצע כדי להבין כמה שיותר לעומק את את המצב של השן ושל חלל הפה ולשפר את הטיפול.

 

לסיכום:

טיפול שורש הוא ככל הנראה לא הטיפול הכי נעים שאפשר לעשות אך חשוב מאד לא להזניח אותו כדי לא לגרור את הפה שלנו למצב חמור יותר.

תוכן עניינים