5 דברים שכדאי לעשות לפני השתלת שיניים

השתלת שיניים היא הליך מקובל ואנשים רבים עוברים אותו.

ההליך איננו מסוכן לרוב האנשים לכן רובם רשאים לעבור אותו מבחינה רפואית.

על אף השכיחות של הניתוח, כדאי לדעת עליו כמה דברים מראש.

כשמדובר בגוף שלכם, חשוב להישמר ולא להיות מוזנים משמועות.

מתכננים לעשות השתלת שיניים ומתלבטים מבחינה כלכלית או רפואית? המידע בכתבה יעזור לכם להחליט!

 

מה חשוב לדעת?

  1. מחיר- השתלות שיניים הינן פרוצדורה רפואית שכרוכה בהוצאה כספית גדולה. לא כל אדם יכול להרשות לעצמו את ההליך הזה, במיוחד שמדובר בהליך שמטרתו היא אסתטית בעיקר – שן חסרה מפריעה בפן האסתטי ולא בפן של בריאות הפה.
  2. בדיקה – עליכם לבצע בדיקה מראש עם רופא מוסמך, על מנת שיוודא כי אתם רשאים לעבור את הניתוח.
  3. יש אנשים שלא יכולים לעבור השתלת שיניים, הסיבות מגוונות – אנשים עם סכרת, אנשים עם עצם לסת דלה, אנשים שעברו ניתוח ראש ועוד. עליכם להגיד לרופא על הליכים רפואיים חריגים שעברתם כיוון שזה יכול להוות שיקול מהותי עבורו.
  4. לא כל רופא יכול לבצע השתלה, רופאי השיניים צריכים לעבור הכשרה ספציפית, כיוון שהלימודים הרגילים אינם מספיקים.

 

שיקול אסתטי

אם השן החסרה שלכם נמצאת במקום יחסית נסתר, כלומר באחורי הפה, אולי כדאי לכם לוותר על השתלת השיניים. אמנם יש למראה החיצוני שלנו חשיבות רבה, אך הניתוח עולה הרבה כסף ולא שווה להשקיע בו בשביל פגם אסתטי לא משמעותי.

 

קראו על השתלת שיניים

השתל שנכנס לפיכם הוא מעין בורג שמתאחה בתוך שן הלסת. לשתל אין השפעה בריאותית שלילית על המנותח, במידה והוא עבר בדיקה שמאשרת כי הוא יכול לעבור את השתלת השיניים. אנו ממליצים לכם לקרוא על ההליך הרפואי הזה, להכיר אותו ולהבין אם מתאים לכם לעבור אותו.

 

איפה עוברים השתלת שיניים?

יש מרפאות שיניים רבות בהן ניתן לעשות השתלה. מומלץ שתבחרו ברופא שלקוחותיו מעידים על מקצועיותו, כיוון שלקוחות מרוצים הם האינדיקציה הטובה ביותר. בנוסף, חשוב שתבחרו ברופא שיהיה לכם נוח לחזור אליו בעת הצורך, משום שיש לבצע בדיקות של תקינות השתל מעת לעת.

 

אחרי ההשתלה

לאחר ההשתלה חשוב שתדאגו לבריאות השן שלכם – צחצחו היטב סביבה, תגיעו לבדיקות אצל הרופא ועוד. אם אתם תטפלו בשן היטב, השתל ייקלט בצורה נכונה בפה שלכם ולא תחוו סיבוכים רפואיים, זה בידיים שלכם!

 

סיכום

השתלת שיניים היא ניתוח שמטרתו העיקרית היא אסתטית. לאנשים חסרה שן מסיבות שונות – עישון, מכה, חוסר היגיינה ועוד. חשוב לפעול לפי ההוראות לעיל על מנת לעבור את ההליך בשלום. כמו כן, יש לשמור על השתל לאורך זמן על ידי היגיינת פה יסודית וביקורי רופא. למראה החיצוני שלנו יש הפשעה רבה עלינו לכן חשוב לדאוג לו, ואם חסרה לכם שן השתלת שיניים היא פתרון נהדר.

 

חיוך מושלם

תוכן עניינים