כך תבחרו מרפאת שיניים – מדריך

עבור אנשים רבים מרפאת שיניים נתפסת בקונוטציה של פחד גדול וסבל רב. לא מעט אנשים אף נמנעים מלהגיע לטיפול שיניים ונוטים להזניח את בריאות הפה בשל החרדה שלהם.  בעבר, רופאי שיניים היו מעין "טכנאי שיניים" אשר תפקידם הוא להביא להבראת הבעיה הרפואית הדנטלית. תפיסה זו נעלמה מן העולם, וטוב שכך. בפסקאות הקרובות נדון כיצד יש לבחור מרפאת שיניים מוצלחת. 

 

רופא שיניים – זה חשוב מי?

התפיסה לפיה רופא השיניים הוא טכנאי שיניים לא הייתה שכיחה רק בקרב רופאי השיניים עצמם אלא גם בקרב המטופלים שלהם. כפועל יוצא, רבים לא מצאו חשיבות בבחירה של רופא שיניים מטפל אחד, אשר מהווה מעיין "מנהל תיק" של הטיפולים הדנטליים שלך. למעשה, רבים היו סבורים כי ניתן בכל פעם להיכנס לרופא שיניים אחר שרק "יסדר" את מה שדרוש תיקון, וזאת ללא אחריות כוללת על בריאות הפה.

עם זאת, תפיסה זו הולכת ומשתנה. לאור עליית המודעות לשמירה על בריאות הפה כחלק משמירה על בריאות הגוף, רבים מוצאים חשיבות גם בהקפדה על בריאות הפה. על מנת לשמור בצורה האופטימלית על בריאות הפה יש לבחור רופא שיניים אחד אשר ישמש כמעיין מנהל הטיפול בבריאות הפה. במידת הצורך, אותו הרופא יוכל להפנות אתכם למומחים המתמחים בסוגי טיפולים ספציפיים.

 

בחירת מומחיות לפי הצורך

אף על פי שבחירה של רופא שיניים כללי היא הבחירה הטובה ביותר למרבית המטופלים, ישנם מטופלים מסוימים אשר יזדקקו לטיפולו המתמשך של רופא שיניים מומחה. כך לדוגמא אדם אשר סובל מבעיות חניכיים כרוניות יעדיף את טיפולו של רופא שיניים המתמחה בכך ולא של רופא שיניים כללי. בדקו את ההשכלה ואת הניסיון המקצועי של הרופא אליו אתם מעוניינים לפנות, וכן המלצות בנוגע אליו.

 

סבר פנים יפות

מרפאות שיניים מקצועיות כיום, בשונה מרפאות שיניים בעבר, מקפידות הקפדה יתרה על נועם ההליכות של הרופאים המועסקים בה. ידוע כי הכאב שלנו עשוי להפוך לפחות קשה או למצער לנסבל יותר אילו השירות של רופא השיניים יהיה נעים ואדיב. את נועם ההליכות תוכלו לבחון במהלך הטיפול הראשון שלכם במסגרתו תגיעו, ככל הנראה, לבדיקה שגרתית או לאבחון לפני טיפול. הרושם שיישאר עליכם הוא אינדיקציה טובה לבאות.

 

אסתטיקה

עניין נוסף שלו חשיבות גבוהה בעת בחירת מרפאת שיניים היא נראות המקום. הרמב"ם אמר כי בית יפה וכלים נאים מרחיבים דעתו של אדם. בעניין מרפאת שיניים, בחירה של מרפאה נקייה, אסתטית, בה רמת ההיגיינה גבוהה היא אינדיקציה חשובה לדרך ההתנהלות של הרופא עצמו. אם סביבת העבודה של הרופא אינה נקייה דיה, יש מקום לסברה כי הרופאים ועוזריהם אינם מקפידים כהלכה על חיטוי ועל סדר פעולות נכון, מה שמעיד גם על רמת הטיפול.

מרפאת שיניים

תוכן עניינים