5 טיפים שחשוב שתדעו לפני שאתם עוברים השתלת שיניים

השתלות שיניים בישראל הן עסק מורכב.

מלבד המחיר היקר יחסית שלהם, הנובע מהשארת ההשתלות מחוץ לסל התרופות, הן מלוות ברתיעה בסיסית וחרדה של מטופלים רבים מפני רופאי השיניים.

אילו טיפים יעזרו לכם להתמודד עם ההשתלה בצורה מיטבית, שתפחית חששות ורתיעות ותעזור לכם לצלוח את הטיפול בצורה מיטבית?

 

מהי השתלת שיניים

לפני שנצלול אל תוך הטיפים הקונקרטיים, חשוב שנבין מהן השתלות שיניים. שתל בשן הוא תחליף לשן, אותו רופא השיניים שותל בפיו של המטופל במקום שן מקורית. ייתכן שנדרשת השתלה עקב רקבון של השן או כל פגם אחר בה הדורש את עקירתה והצבת שתל במקומה. לחלופין, שתל נדרש גם לאחר חבלה בעקבותיה נעקרו שיניים ממקומן ויש להציב אחרות תחתן.

השתל עצמו בנוי בשיטת כתר, כשהשן המלאכותית מוברגת על השתל המוחדר לעצם החניכיים ותופס את מקומה של השן. כן, ההליך נשמע כואב ומפחיד, אך הוא נעשה תחת הרדמה מקומית וכמעט ולא מורגש. די בחוסן מנטלי כדי לעבור אותו בהצלחה ולא נצרך חוסן פיזי רב.

 

הקפדה על טיפולים שגרתיים

חשוב להדגיש, שבעיות מורכבות בשיניים ידרשו טיפולים פולשניים ומורכבים יותר מאשר אלו שהוצגו לעיל. מכיוון שכך, הטיפ הראשון שלנו הוא למעשה מקדמי לטיפול – שמרו על שגרת טיפולים שוטפת, שתעזור לרופא השיניים לאתר בעיות בזמן ותמנעו מטיפולים מסובכים ולא נעימים.

ייתכן שהטיפול השוטף אף יאפשר להימנע מהשתלה, ורופא השיניים יוכל להציל את השן המקורית. לצורך כך, לא יהיה די בטיפולים אצל רופא השיניים ותצטרכו להקפיד על שגרת טיפוח שיניים יום יומית.

על הטיפול היום יומי לכלול צחצוח פעמיים ביום, במשחה ובמברשת המומלצות על ידי רופא השיניים שלכם, העברת חוט דנטלי בשיניים וגרגור מי פה. עם זאת, שיניים נתונות להשפעות גנטיות רבות וייתכן שהטיפול היום יומי לא ימנע זיהומים וריקבון שיצריכו השתלה.

 

הימנעו מעישון

להימנע מעישון זה תמיד מומלץ, ובעיקר לקראת השתלה. העישון פוגע בכלי הדם בפה וכדי שעובדה זו לא תפגע בהשתלה, יש להפסיק לעשן לפחות חודש לפני הטיפול. כמובן שמומלץ גם להימנע מעישון לאחר ההשתלה.

 

די לדחיינות!

מרגע שהרופא המליץ לכם על השתלה -השתדלו לקבוע אותה כמה שיותר מהר. אם לא כן, הבעיות המצריכות שתל עלולות להחמיר ותימצאו במצב בו השתלה כבר לא תספיק או שסיכויי הצלחת הטיפול יצנחו.

 

טשטוש בזמן הטיפול

אם אתם מפחדים במיוחד מההשתלה, אל תסתפקו בהשתלה בהרדמה חלקית. בקשו מהרופא שיעביר אתכם טשטוש מלא – מצב ביניים בין ערות להרדמה, שימנע מכם לחוש כאב, גם מנטלי, בד בבד עם השארתכם בתפקוד חיוני לטיפול.

 

מקצועיות הרופא

אל תתנו לכל אחד להתעסק לכם בשיניים. אין להתפתות למחיר זול על חשבון מקצועיות. בדקו שהרופא המטפל מקצועי, שלקוחותיו מרוצים, שהוא אדיב ובעל ניסיון. כל פרמטר קריטי, ואם הרופא לא עומד בכל פרמטרים אלו, בחרו ברופא אחר.

 

לסיכום

השתלת שיניים היא עסק קריטי וחשוב. שמרו על שגרת טיפולי שיניים, הימנעו מדחיית ההשתלה במקרה הצורך, הפסיקו לעשן לקראת ההשתלה, במידת הצורך בקשו טשטוש מלא בעת הטיפול ובחרו ברופא המקצועי ביותר. בהצלחה!

פה

 

תוכן עניינים