מה עדיף טיפול שיניים בצבא או באזרחות?

כמעט כל אדם ישראלי היה אי פעם או יהיה בצבא.

הצבא הוא חלק בלתי נפרד מחיי היום יום שלנו וכנראה יהיה גם לשנים ארוכות.

אך בצבא כמו בכל מקום אחר, הבעיות הרפואיות שלנו לא נעלמות.

לעיתים אנו זקוקים לטיפול דחוף או קריטי ולא יודעים מה לעשות ובמה לבחור.

הבחירה הקשה לעיתים גם לא נמצאת בידנו ולכן חשוב מאוד להכיר את נושא טיפולי השיניים באופן ספציפי בצבא.

אז מה באמת עדיף לכם, טיפול שיניים בצבא או באזרחות ? מהם היתרונות והחסרונות לכל טיפול? וכיצד תדעו שמה שבחרתם מתאים במיוחד עבורכם?

 

האם בכלל תוכלו לסמוך על רופאי השיניים בצבא

רופאי השיניים בצבא הם רופאי שיניים לכל דבר ועניין. רופאי השיניים שנמצאים במסגרת הצבאית הם פשוט רופאי שיניים שהוכשרו בזמן שירותם הצבאי על חשבון הצבא ולכן מחוייבים לשרת בצבא למשך זמן ארוך יותר על מנת להחזיר את אותו הזמן שלקחו עבור למידת רפואת השיניים. צבא הגנה לישראל הוא אף לא היחיד שייראה ברופאי השיניים שלו למקצועיים.

כאשר יעברו רופאי השיניים הצבאיים לאזרחות הם ייצאו עם מקצוע לחיים ואפילו ניסיון רב יותר.

 

טיפול שיניים בצבא מה הוא יעניק לכם

הרעיון מאחורי הטיפולים שנבחרו לזכאות בחינם מהצבא הם טיפולים שאמורים לאפשר לחיילים שסובלים מבעיות שונות בשיניים, להמשיך ולתפקד כרגיל. אותם הטיפולים אמורים למנוע זמן מיותר מחוץ לשירות הצבאי שעלול לגזול כוח אדם יקר מאוד לצבא. טיפולי השיניים הצבאיים יכלללו כמעט כל טיפול שאנו מכירים : טיפולי ניתוח לסתות, עקירות שיניים, טיפולי חניכיים, טיפולי שורש, טיפולי שיקום פה , סתימות ועוד… סל טיפולי השיניים כולל כמובן גם טיפולים שגרתיים שעל כל אדם לעבור למשל השתלות ויישורי שיניים.

 

החסרון המרכזי בטיפולי השיניים בצבא

הדבר החשוב ביותר שטיפולי השיניים בצבא לא יעניק לכם הוא זמן. אפילו באזרחות אנו מודעים לכך שיש לקבוע תור מראש לרופאי שיניים. אך יחד עם הידיעה הזו, בצבא יש להמתין לרוב פרק זמן ארוך מאוד עבור טיפולי השיניים. חיילים שונים דווחו כי המתינו פרק זמן של כ – 5 חודשים שלמים עבור טיפול השיניים שלהם.

לעומת זאת ישנם חיילים שדווחו זמן קצר הרבה יותר עד להגעת התור שלהם. קחו בחשבון שההמתנה היא לא תמיד עניין קריטי, ולפעמים תוכלו להמתין זמן קצר עד לתורכם. אך יחד עם זאת יש לקחת בחשבון את זמני ההמתנה לתור לרופא השיניים כאשר מדובר ברופא שיניים דרך צבא הגנה לישראל. מרפאת שיניים צבאית תהיה לרוב עמוסה.

 

אז איך תבחרו לאן ללכת

חשוב להבין שבבסיס הבחירה עליכם להבין את חומרת הכאב ומצב השיניים שלכם. במידה והכאב קשה מנשוא מומלץ ללכת ישירות לרופא מחוץ לצבא על מנת לקבל את הטיפול בפרק הזמן הקצר ביותר. אך, אם אתם חשים ברע שלא משפיע על התפקוד היום יומי שלכם, מומלץ מאוד ללכת לרופא שיניים צבאי. רופא השיניים הצבאי יספק לכם שירות חינמי ומקצועי.

שיני בינה

 

 

תוכן עניינים