אילו בדיקות צריך לעשות לפני שהולכים לרופא שיניים

רופא שיניים הוא רופא שנדרש לבקרו לפחות פעם בשנה.

הוא יודע לזהות את מצב השיניים שלנו ובהתאם לכך לבצע טיפולים מונעים, ולשמור על שיניים בריאות, חזקות ויציבות.

לפני ההגעה לרופא השיניים, חשוב לנו לבצע בעצמנו מספר בדיקות בכדי להגיע אליו עם אפס חששות וספקות, מאחר ורופאי שיניים הם בהחלט נושא רגיש להמון אנשים.

 

המלצת חברים ומכרים – לעולם לא תזיק

רבים הם רופאי השיניים העוסקים בתחום זה בישראל. אך חשוב לנו בתור מטופלים, לעשות את כל הבדיקה המקיפה ולהחליט לאיזו מרפאת שיניים עלינו להגיע. האם הנכם רוצים רופא פרטי, או שמא דרך קופת החולים שלכם? זאת ועוד, כדאי לדבר עם חברים ועם אנשים שביצעו לאחרונה טיפולי שיניים, ולברר דרכם האם הם היו מרוצים מהטיפול והאם הם כלל ממליצים על המכון ועל הרופא. ככל שיהיו יותר המלצות למכון מסוים, כך תחושת הבטחון תגדל, וזה יעזור לכם להחליט בצורה שקופה יותר.

 

הגיינה נכונה וחיטוי – בהחלט יעשו את השינוי

שימו לב שבמקומות מסוימים בארץ ישנם רופאי שיניים שלא עובדים בצורה סטרילית מידי. ויש את הרופאים שתמיד מקפידים ושומרים על הגיינה יתרה כמו רופא שיניים בירושלים למשל. תתבוננו במרפאה, היכנסו לתוכה ורק אז תחליטו אם זו ההחלטה הנכונה. רופא מקצוען ישתמש בחומרי חיטוי לכל פעולה חדשה שיבצע. כמו כן הוא ילבש כפפות, ישים מסיכה וימגן את עצמו כהוגן.

 

אסור לפקפק במקצועיותו של הרופא

תקראו על הרופא הספציפי שאתם רוצים, תוכלו גם לקרוא המלצות דרך מנועי החיפוש השונים. תראו מה הוא מציע, אילו טיפולים הוא מכיר ויודע לעשות, אילו קורסים הוא עשה, ואם בכלל הוא חבר בהסתדרות רופאי השיניים בישראל. כל אלו חשובים מאוד בקבלת ההחלטה, שכן אם הוא מציע טיפולים נרחבים לרוב בעיות השיניים, מדובר ברופא שמכיר את העבודה ולא מתבייש לבצעה. קראו מידע באתר שלו, אם בכלל יש לו אחד כזה, ובכך תוכלו להתרשם מעבודותיו השונות שהוא מציע.

 

תפנו את הלו״ז שלכם בהתאם ליום הזה

זכרו כי בטיפול שיניים ייתכן והרופא יעשה לכם הרדמה מקומית, או שיופיעו כאבים חזקים, סחרחורות וחולשה. תאכלו גם לפני אוכל משביע בכדי לא לסיים עם הטיפול ואז לא תוכלו לאכול כשעתיים לאחריו. אל תקבעו לעצמכם פגישה חשובה או עבודה, מאחר ולא תדעו איך הגוף שלכם יגיב לטיפול, אם בכלל הוא יצליח לתפקד כשורה לאחריו. עשו את הבדיקות הללו, תשאלו שאלות ובכך תבואו הכי מוכנים לטיפול השיניים הבא שלכם.

 

הבדיקות המקיפות יועילו לכם מאוד

כשתבצעו את הבדיקות החשובות, לפני הגעתכם למרפאה, אתם תחסכו לעצמכם זמן יקר ותסכול רב. אם אתם תהיו בטוחים במאות האחוזים שאתם מגיעים לרופא הנכון, תוכלו בהחלט לשמור על שקט נפשי ויציבות. לכן אין לזלזל בבדיקות המקדימות, וחשוב לבצען.

חיוך

 

תוכן עניינים