הקורונה עשתה את שלה והחלטתם להתגרש? 3 דברים שכדאי להכיר לפני

נגיף הקורונה חולל שינויים מהותיים במגוון תחומי חיים, החל מחינוך הילדים ועד ליציאה לעבודה.

גם על החיים המשותפים הקורונה לא פסחה ונתנה את אותותיה – לא מעט זוגות מצאו את עצמם בהליך של גירושים בשנה האחרונה.

אם גם אתם משתייכים לקבוצה זו, הנה כתבה בשבילכם עם 3 דברים שכדאי להכיר לפני שמחליטים להתגרש.

 

מה עו"ד ביקשת?

הצטיידות בעורך דין איכותי בצד שלך היא צעד מפתח בפתיחת הליך גירושים. פירוק החבילה הזוגית נושא לא מעט משמעויות מבחינה כלכלית, נפשית וחינוכית (למשל ההכרעה היכן יגדלו הילדים המשותפים?). על מנת למקסם את הרצונות שלך מההליך מומלץ להיעזר בעורך דין טוב שיידע לדרוש וגם להשיג את רצונותיך. שימו לב ששכירת עורך דין אינה אומרת בהכרח הליכה לבית משפט. עורך דין יכול להיות לעזר גם בצעדים קודמי משפט כמו פנייה להליך גישור או ניסוח חוזה מוסכם בין שני הצדדים שמגדיר את חלוקת הנכסים הפיננסיים. כך או כך עורך דין טוב המתמחה  בדיני גירושים הוא כלי חשוב מאין כמוהו לפני ותוך כדי הליך הגירושים.

אם אתם כבר רגע לפני ההחלטה המכרעת בדבר גירושים, מומלץ להקדיש כמה דקות לגלישה באתר https://www.helenasimhi.co.il, שם אולי תוכלו למצוא את הסיוע המשפטי הנחוץ.

 

תורת המסמכים

נוסף על כל המטענים שהוא נושא בחובו, גירושים הם גם הליך בירוקרטי מייגע. בכדי לחלק בצורה נכונה והוגנת את השותפות הזוגית, יש צורך בכלל המסמכים המוכיחים את מצבם המשפחתי של הזוג, עברם המשותף וכמובן את יכולתם הכלכלית, ביחד ולחוד.

לכן כבר לפני הגירושים הרשמיים מומלץ לאסוף את כלל הניירת הרלוונטית באופן מסודר ככל האפשר. הניירת הרלוונטית היא למעשה ניירת מקיפה מאוד וכוללת כמעט את כל מה שאתם יכולים להעלות על דעתכם כקשור לעניין: מסמכים סוציאליים, מסמכים משפטיים, תלושי משכורת של השנה האחרונה של בני הזוג, כתובה, הסכם משכנתא, הסכם שכר דירה, תדפיסי חשבון בנק ועוד שורה של ניירות שיכולים להבהיר את התמונה הזוגית על כל היקפיה.

 

לדאוג לנפש

חשוב לזכור שגירושים הם לא רק עניין כלכלי ותו לא. לא פעם עומדת מאחורי ההחלטה להתגרש קושי נפשי לא קל. אחרי הכל, מדובר בפירוק של משפחה ובאובדן של שותף משמעותי לדרך.

לכן חשוב לתת גם לזה מקום ולא להזניח את העניין הנפשי בשלל ההתעסקויות עם עורכי דין וניירות. מומלץ להשתמש בשירותים מקצועיים עבורך ועבור הילדים לטובת הזמן המקצועי הזה, כגון פסיכולוג מתאים, עובדת סוציאלית או כל מטפל או תרפיסט אחר שיכול לעזור. בנוסף, מומלץ להסתמך על המארג החברתי שלכם כמשענת בתקופה קשה זו. בין אם זה משפחה או חברים קרובים, חשוב לא לעבור את התהליך הזה לבד ולדעת להיעזר בהם.

 

זוג בפרידה

תוכן עניינים