עברתי תאונת דרכים – מה עליי לעשות?

מדי יום אנו שומעים באמצעי התקשורת על הרוגים ופצועים מתאונות דרכים ברחבי כבישי ישראל. לפי הסטטיסטיקות, יותר אנשים נהרגו בתאונות דרכים מאשר בכל מלחמות ישראל! נתון מזעזע זה יכול להמחיש לכולנו את מידת הסכנה שבכביש, ולכן על כל אחד מאיתנו לדעת מה עליו לעשות במקרה של תאונת דרכים (וכמובן לעשות כל שביכולתו על מנת להימנע מקרות התאונה מלכתחילה).

אם כן, עברתי תאונת דרכים – מה עליי לעשות?

 

מהם השלבים שעליי לעשות אם עברתי תאונת דרכים?

תיעוד עצמי של האירוע 

תאונת דרכים היא אירוע לא נעים כלל וכלל, וסביר להניח שברגעים הראשונים לאחר התאונה תהיו בהלם מהעובדה שבכלל התרחשה תאונה. על אף ההלם הראשוני, ברגע שמתרחשת תאונה ישנה חשיבות רבה לתיעוד פרטי האירוע – לרבות החלפת פרטים עם נהגים נוספים שהיו מעורבים בתאונה (אם ישנם כאלו), וכן צילום זירת האירוע והנזקים שנגרמו.

תיעוד האירוע, כמובן ככל שמצבכם הפיזי לאחר התאונה מאפשר לכם זאת, הוא בעל חשיבות רבה לתביעה שתגיע לאחר התאונה, בה תהיו זכאים לקבל פיצויים עבור נזקים שנגרמו לכם בעקבות התאונה וכן עבור כיסוי הביטוח שלכם.

 

קבלת טיפול רפואי

לאחר התיעוד הראשוני של האירוע, השלב הבא שעליכם לעשות לאחר שעברתם תאונת דרכים הוא לגשת לבית החולים (בין אם אתם תפנו את עצמכם לשם ככל והפגיעה היא קלה, ובין אם עוברי אורח יזעיקו אמבולנס שיעשה זאת), ולקבל טיפול רפואי ראשוני ובדיקת מצבכם הגופני לאחר התאונה. 

בבית החולים אמנם יבדקו בעיקר את מצבכם הגופני והפיזי, אך במידת הצורך תוכלו לבקש לראות גם גורמים רפואיים מתחום בריאות הנפש, כדי להתמודד עם מצב נפשי קשה שאולי נגרם לכם בעקבות תאונת הדרכים. 

 

תיעוד האירוע בתחנת משטרה

השלב האחרון שעליכם לעשות לאחר שעברתם תאונת דרכים, הוא לגשת לתחנת המשטרה. בתחנת המשטרה יתעדו ויאשרו את העובדה שאכן עברתם תאונת דרכים, כך שלא יהיה על כך עוררין בעת תביעה מול גופי הביטוח.

 

למי יש לפנות לאחר תאונת דרכים?

אם עברתם תאונת דרכים, הגורם המקצועי שעליכם לפנות אליו על מנת להתמודד עם העניין הוא עורך דין תאונות דרכים. עורך הדין ירכז את כל המידע והראיות מזירת האירוע, ירכז את כל חוות הדעת המקצועיות של הגורמים הרפואיים שבדקו אתכם (וישלח אתכם לבדיקות נוספות בעת הצורך), וכך ידאג להכין עבורכם את התביעה הכספית שבסכום הגבוה ביותר שתוכלו לקבל בגין הנזקים שנגרמו לכם.

חשוב לדעת שלא כל עורך דין הוא מומחה בתחום תאונות הדרכים, ולכן ישנה חשיבות רבה בבחירת עורך הדין המקצועי ביותר שמתמחה בתחום תאונות הדרכים וקבלת פיצויים בעקבות תאונות אלו. בצורה זו, תוכלו להיות בטוחים שאתם מטופלים ברמה הגבוהה ביותר, ושיש מי שדואג לכל האינטרסים שלכם!

 

תוכן עניינים