זה לא משחק ילדים – 3 סימנים לזיהוי התמכרות להימורים

רבים וטובים חושבים שאין שום בעיה עם הימורים, הם רק קונים כרטיס חישגד או מהמרים בלוטו על תוצאות של משחקי ספורט. חשוב מאוד להכניס לראש שהתמכרות להימורים היא אחת ההתמכרויות הכפייתיות, המורכבות ביותר לטיפול, וכזו שיכולה לגרום לתוצאות איומות ונוראות אם היא לא מזוהה ומטופלת בזמן.

 

איך מתמכרים להימורים?

כדי להתחיל בתהליך של גמילה מהימורים יש צורך קודם כל לזהות שאנו ניצבים מול בעיה של התמכרות להימורים. ברוב המקרים ההתמכרות מתחילה לאחר זכייה ראשונה וגדולה שהביאה אושר, תחושת ניצחון והצלחה וסיפוק רב למהמר, ממש כמו תחושת היי שמביא השימוש בסמים שונים. לאחר זכייה בהימורים המוח משחרר כמות דופמין גדולה מאוד שמעצימה את הריגוש והמהמר רק רוצה להמשיך ולהמר עוד ועוד כדי לשחזר את ההצלחה והתחושות הנפלאות. רוב המהמרים עוברים רכבת הרים רגשית וכספית, ומכוני וגופי ההימורים מתוכננים כך שלאחר רווח קטן המהמר מתחיל להפסיד סכומים גדולים יותר ויותר. המהמרים כל הזמן מבטיחים לעצמם שהם רק יחזירו לעצמם את ההפסדים ואז יספיקו להמר, אך למעשה הם נכנסים למלכודת מכיוון שהם מפסידים עוד ועוד כסף ונאלצים להגדיל בכל פעם את הסכום עליו הם מהמרים בתקווה להחזיר לעצמם את ההפסד. המהמר מתרגל לחיות בין קצוות רגשיים ומרגיש שחיים יציבים ללא הימורים הם ריקניים וחסרי משמעות.

 

אז איך מזהים התמכרות להימורים?

כפי שהסברנו, התמכרות להימורים היא קשה מאוד לטיפול ולכן חשוב מאוד להיות ערניים וברגע שיש לנו חשד כלשהו שמישהו מסביבתנו הקרובה מכור להימורים אנו חייבים לפעול ולנסות לסייע לו. זכרו, ככל שהטיפול יתחיל מוקדם יותר סיכויי ההצלחה שלו יעלו והוא ימנע נזק גדול יותר. אספנו כאן עבורכם 3 סימנים מחשידים שיסייעו לכם להבחין האם האדם שמולכם מכור להימורים:

  1. מצב רגשי – מכור להימורים לא שולט בעצמו וחש צורך להמר כל הזמן, כאשר הוא לא מהמר הוא נמצא במצב רגשי קשה של כעסים, מתחים, עצבנות, חוסר שקט וסיפוק ואף דיכאון.
  2. מכור להימורים מבין מבחינה רציונלית שהוא מזיק לו ולסביבתו ולמרות זאת הוא חייב להמר. המכור פועל באימפולסיביות ולכן יוצר לעצמו חיים סודיים ומניפולטיביים שגורמים לו לרגשי אשמה ובושה.
  3. הלוואות – מכורים להימורים זקוקים לסכומי כסף גדולים כדי להחזיר את החובות שלהם, לעתים הם גם מסתבכים עם גורמים עברייניים או עם השוק האפור. הבעיות שנוצרות במפגש עם העולמות האפלים הללו יוצרות על המהמר לחץ רב להשיג עוד כסף בקלות ובמהירות והוא מנסה להלוות עוד ועוד כספים כדי להמר עליהם.

 

לסיכום

אם יש לכם אפילו חשד קל שמישהו מסביבתכם הקרובה מכור להימורים פנו לסיוע מקצועי כמה שיותר מהר. זה לא נעים ואף יכול ליצור קרע ביחסים, אבל בסופו של דבר הוא יודה לכם.

שחקנים

 

תוכן עניינים