ביטוח סיעודי – מהם השלבים לניצולו

ביטוח סיעודי הוא ביטוח שנועד עבור מקרים שבהם מי שרכש את הפוליסה הפך להיות סיעודי וזקוק לסיוע צמוד.

אדם שקנה ביטוח סיעודי יהיה זכאי בעת הצורך לקבלה של מימון עבור טיפול בו.

עם זאת, בדומה לביטוחים רבים, הליך המימוש של הזכות יכול להיות מורכב לקחת זמן ארוך.

כאן תקבלו את כל המידע על השלבים השונים בדרך לניצול של ביטוח סיעודי.

 

ביטוח סיעודי

כמו כל ביטוח, גם ביטוח סיעודי נועד לבטח אותנו מפני תרחיש עתידי שאנו חוששים להיקלע אליו. אף אדם לא רוצה להיות תלוי באחרים, אולם המציאות מראה לנו לא פעם, בעיקר בגילאים מבוגרים, מגיע שלב שבו אדם זקוק לסיוע צמוד, מה שעלול להוביל נטל כלכלי כבד. בדיוק עבור המקרים הללו קיים הביטוח הסיעודי, שנועד להוות מקור מימון עבור מי שזקוק לכך.

כמו כל הליך שמתנהל מול חברת ביטוח, גם מימוש הזכויות של הביטוח הסיעודי דורש מכם הבנה הבנה משפטית עמוקה. לאור זאת, מומלץ לעשות שימוש בעורך דין שמתמחה בתחום של תביעות ביטוחים. עו"ד יואב רונקין יוכל לעמוד לשירותכם וללוות אתכם עד סיומו של ההליך ומיצוי של מלוא הזכויות שלכם.

 

מצב סיעודי

בשלב הראשון האדם הופך לסיעודי מכל סיבה שהיא. ההגדרה הזו קיימת בביטוח הלאומי, ועבור אנשים סיעודיים הביטוח הלאומי מעניק סיוע מסוים. עם זאת, לעיתים ההגדרות של חברות הביטוח שונות מאלו של הביטוח הלאומי, כך שלא כל מי שמוגדר בביטוח לאומי סיעודי יוגדר כך גם בקרב חברת הביטוח.

 

הגשת בקשה

המבוטח יגיש בקשה לקבלת סיוע בגין מצב סיעודי, וחברת הביטוח תבחן את הבקשה לאור הנתונים הרפואיים של המבוטח. ישנה תקופת המתנה קבועה בפוליסה בין המצב הסיעודי לבין קבלת הבקשה, וחשוב לדעת מה האורך שלה לפני הגשת הבקשה.

לעיתים על המבוטח יהיה לעבור בוועדה רפואית שתקבע את מצבו כדי להכריע לגבי זכאותו למימוש הביטוח הסיעודי.

 

החלטה

השלב הסופי הוא ההחלטה של חברת הביטוח, שהוא למעשה פסק הדין של החברה בעניין. גם אם החברה החליטה שלא לממש את הזכות לאור העובדה שהיא לא רואה את המבוטח כסיעודי בשלב הזה, ניתן לערער את ההחלטה לחברה עצמה ולאחר מכן גם לבית המשפט.

כאמור, במקרים הללו המפתח להליך מוצלח הוא היעזרות בעורך דין מנוסה שמומחה בתביעות מהסוג הזה. המורכבות הרבה של ההליך הזה יכולה להסתיים בצורה מוצלחת מבחינתכם, ועורך דין טוב הוא המפתח לצליחת ההליך באופן הרצוי.

 

לסיכום

ביטוח סיעודי הוא מוצר שיכול להוות סיוע גדול בעת הצורך. הניצול של הביטוח הסיעוד עלול להוביל אתכם בדרך מעט מורכבת לרבות הליכים משפטיים, אולם יחד עם אנשי המקצוע הנכונים בדגש על עורך דין שמתמחה בתחום, תוכלו להגיע למימוש מלא של הזכויות שלכם. כשמדובר באיכות החיים שלכם, אסור לכם להתפשר.

איש משפט

 

תוכן עניינים