טיפול טבעי לכאבי גב

מאמר מאת המומחה שי לביא:

על פי הרפואה הסינית, קיים טיפול טבעי עבור כאבי גב, והוא נועד הן לגברים והן לנשים שסובלות אפילו מכאבי גב כתוצאה ממתן אפידורל. במקרים מסוימים, ניתן להרגיש בשיפור ניכר כבר לאחר מספר טיפולים.

הרפואה הסינית, היא רפואה משלימה שניתנת בצמוד ובמקביל לשירותי רפואה מערביים, כך שבמידה ואתם חווים כאבי גב שמקשים עליכם את התנהלותכם השגרתית, מומלץ מאוד לפנות הן לטיפול רפואי מודרני במרכזי הרפואה, והן לייעוץ הניתן על ידי מטפל ברפואה סינית, אשר עשוי לטפל בכם בשיטת טווינה, בשיטות של דיקור סיני לכאבי גב, ודרך שינוי התזונה שלכם והתפריט שאתם צורכים.

טיפול טבעי בכאבי גב

שיטות רפואה סינית לכאבי גב

כאשר אתם תרים אחר מטפל ברפואה סינית, תוכלו להתעניין בטיפולים מסוג טווינה (נקרא גם:טווינא), אך גם בטיפול הנעשה בעזרת כוסות רוח. הטיפול בעזרת כוסות רוח, הוא אחד מבין הטיפולים העתיקים אשר תועדו בכתבים, והוא נועד בכדי לסייע למערכת החסינות לפעול במרץ ולחולל תהליכי ריפוי טבעיים ולזרזם.

מעבר לכך, טיפולים בעזרת כוסות רוח, הם טיפולים יעילים ביותר עבור כאבי גב, שרירים תפוסים ועוד. , אשר מנהל את קליניקת סיניבאלאנס ומטפל בשיטות אלו של כוסות רוח וגם טווינה, הוא מטפל ברפואה סינית אשר למד את רזי המקצוע במכללת רידמן, תל אביב. ערך המוסף אותו שי לביא מביא עמו לשולחן הטיפולים, הוא ההתמקדות המלאה במטופל ובתסמינים הספציפיים שהמטופל מדווח עליהם, תוך שימוש בידע רב וניסיון בטיפולים טבעיים עבור כאבי גב ושרירים.

שימו לב, היות והטיפול בכוסות רוח עשוי לגרום לכוויות במטופלים, יש להסתייע בשירות מקצועי ביותר ולא פחות מכך. במהלך הטיפול של כוסות הרוח, המטפל נדרש לייצר וואקום בעזרת הדלקת להבה בתוך הכוס והצמדתה במהירות אל גוף המטופל. במידה והמטפל אינו בעל ניסיון, ניתן בהחלט לגרום לכאבים אצל המטופל ואפילו לכוויות מאוד לא נעימות. יש לזכור, הסימנים – איתם תישארו בסיום הטיפול, הם סימנים טבעיים שנגרמים כתוצאה משטפי דם, והסימנים הללו ילכו וייעלמו בחלוף הימים שלאחר מתן הטיפול בכוסות הרוח.

 

טכניקות נוספות לטיפול טבעי בכאבי גב

אחד הכלים הנוספים לטיפול בכאבי שרירים וכאבי גב, הוא הכלי הנקרא "טווינה", והוא מהווה מעין פיזיותרפיה סינית למטופלים רבים שחווים כאבים בשריריהם.

שיטת הטווינה, מתבססת על טיפול אשר במהלכו מתבצעת טכניקה של תפיסה ודחיפה של חלקים שונים בגוף. הטיפול נעשה כאשר המטופלים לבושים באופן מלא, ושוכבים או יושבים בתנוחות שונות. למעשה, שיטת טווינא נועדה בכדי לטפל בבעיות אורטופדיות ובשרירים כאובים ותפוסים, אך לא רק. ניתן להסתייע בשירות המקצועי ובידע העמוק של שי לביא, מנהל סיניבאלאנס, בכדי להפיק תועלת רחבה יותר באמצעות שיטת טווינה.

במבט ראשוני, ניתן לטעות ולחשוב שטיפול טווינה הוא עיסוי גרידא, אך הדבר אינו נכון, היות וטיפול הטווינה מבוסס על אבחון נקודות טיפול, וגם ניתן לפעמים בצמוד למתן טיפול בשיטת דיקור סיני, שינויי תזונה ועוד.

דיקור סיני במקום משככי כאבים?

אין ספק שקיימים מקרים בהם אנשים זקוקים למתן טיפול מגוון, אשר משלב נטילת משככי כאבים יחד עם טיפול ברפואה משלימה, אך כדאי מאוד לזכור שאנשים רבים מדווחים על שינויים דרמטיים ביותר באופן בו הם חשים לאחר טיפולים משולבים ברפואה סינית. למעשה, אם אדם חווה כאבים חמורים (למשל פריצת דיסק), מומלץ לשלב סוגי טיפולים שונים, ובכך לנסות ולהגביר את היעילות של כל טיפול. לעיתים, קיים ממש הכרח לשלב טיפול כוסות רוח יחד עם שינויי תזונה ודיקור סיני, או ליצור שילובים אחרים של שיטות רפואה סינית ומערבית גם יחד.

במקרים מסוימים, אנשים בהחלט מחליפים את משככי הכאבים בטיפול באמצעות שיטות רפואה סינית. רבים המקרים בהם מטופלים מדווחים על שיפורים ניכרים כבר לאחר מספר טיפולים, כך שהבדיקה של הנושא על ידכם, בהחלט מומלצת. קיימות דרכים נוספות לטפל בכאבי גב, והכרחי לפנות למטפל אשר יש ביכולותיו להעניק סיוע מבלי לגרום לנזקים רחבים יותר. זכרו, לגוף שלכם מגיע לא פחות מאשר מטפל מקצועי ועתיר ניסיון, אל תתפשרו.

טיפול טבעי לכאבי גב – טיפים נוספים

על מנת להמנע מכאבי גב, ישנם מספר פעולות שמאוד מומלצות ליישם בחיי היומיום. הקפדה שלהן תסייע לכם רבות ותוריד מהעומס ומהכאבים אותם אתם חשים בגב שלכם. אלו הטיפים שלנו:

  1. המנעו מישיבה ממושכת – ישיבה ממושכת היא אחד הגורמים הכי נפוצים שגורמים לכאבי גב בקרב האוכלוסיה המערבית. אנשים לא מודעים לכך אך אורח חייים יושבני מוגדר היום כאחד מגורמי הסיכון העיקריים להתפתחות מחלקות ודלקות שונות בגוף. הקפידו על תזוזה, קימה והתמתחות מדי חצי שעה של ישיבה.
  2. חזקו את הגוף – כאב פעמים רבות הוא סימן לחולשה. כאבי גב נפוצים אצל אנשים שלא מתאמנים. עבודה נכונה במכון כושר ואף בבית, עם תרגילים מתאימים. תסייע לכם עם הכאב. חיזוק אזור פלג הגוף התחתון יקל עליכם רבות – גו תחתון, בטן ורגליים.
  3. התמתחו – שרירים מכווצים הם סיבה נוספת שיכול להיווצר כאב. על פי המלצת ארגון הבריאות הלאומי ומערכת הבריאות בישראל, שעה מתיחות בשבוע מסייע רבות בשמירה על הבריאות
  4. תשנו טוב – שינה טובה היא התרופה הטובה ביותר. בדקו שהמזרון מתאים לכם, שאתם ישנים מספיק בלילה וכי במהלך השינה אין לכם כאבים כלשהם.

שי לביא, מוסמך ומומחה בשיטות רפואה סינית עבור כאבי גב וכאבי שרירים בחלקים שונים בגוף

תוכן עניינים