20\20- איך בוחרים רופא עיניים

העיניים שלנו הן בין האיברים הרגישים, העדינים והחשובים שיש לנו בגוף, אלו הן חלק מהסיבות שנרצה למצוא את הרופא הטוב ביותר במידה ונזדקק לטיפול. אז מי הוא בעצם רופא עיניים? מה הם תחומי האחריות שלו? מתי נדע שאנחנו זקוקים לרופא עיניים? והכי חשוב- איך בוחרים את הרופא הטוב ביותר עבורנו? הרי לפניכם במאמר.

 

מה ההבדל בין רופא עיניים לאופטומטריסט?

אופטומטריסט – מי שחובש משקפיים בטח זוכר את הרגע הראשון שהוא ראה מטושטש והבין שעליו להרכיב משקפיים. במקרה כזה תצטרכו לפנות לאופטומטריסט שיבצע לכם בדיקת ראיה ויקבע מה היא הלקות ומה המספר שעלינו להתאים למשקפיים. תחום הסמכות של האופטומטריסט הוא אופטומטריה שהוא תחום-פרא  רפואי, למעשה הם לא מחויבים להיות רופאים, אך כן מחויבים לרישיון מטעם משרד הבריאות.

רופא עיניים – במידה ואתם רואים כתמים, הבזקי אור משונים, חשים כאב מסויים בעיניים, סובלים מדלקות או מיובש קיצוני, אלו הם חלק מהסימנים שאתם זקוקים לרופא עיניים שיאבחן את הבעיה. רופא עיניים הוא רופא מוסמך, שלמד לימודי רפואה והתמחה במשך 5 שנים נוספות ברפואת עיניים, תחום האחריות הוא יותר סביב פתולוגיות שונות, ניתוחים, אבחון מקצועי ייעוץ וכדומה.

 

אז איך נבחר רופא עיניים?

הכשרה, מקצועיות וניסיון – בעזרת גוגל אנחנו יכולים להשיג כמות גדולה של מידע ואפשר למצוא כל רופא ברשת.  חשוב לפני בחירת הרופא להבין איפה הוא רכש את ההשכלה שלו? באיזה בית חולים נערכה התמחותו? אילו תפקידים הוא מילא ובאילו תחומים הרופא הזה מתמחה? ישנם רופאי עיניים מעולים ולכל אחד יש את התחום שבו הוא מבין הכי טוב. חפשו את הרופא הכי טוב שיכול לפתור לכם את הבעיה הספציפית  בכדי לקבל את הטיפול האיכותי ביותר.

המלצות גם כאן תוכלו להיעזר ברשת, ישנם המון המלצות על כל תחום שרק תרצו. בכדי לקבל המלצות באמת אמיתיות הכי טוב זה לפנות לחברים או למכרים, להתייעץ עם אנשים שאתם סומכים עלייהם או שסובלים מבעיה כשלכם. ככל שהבדיקה תהיה יותר יסודית ככה תרגישו רגועים ובטוחים כאשר תגיעו לפגישת ייעוץ.

מיקום, מחירים לשעות קבלה – חשוב לזכור שלא רק חשוב לבחור את הרופא הטוב ביותר אלא גם את התנאים שיתאימו לכם. ישנם מרכזים רפואיים רבים שלא עובדים עם קופות החולים וטיפול יכול לעלות לכם המון כסף. כדאי בראש ובראשונה לבדוק עם איזה רופאים עובדת הקופה שלכם ורק אז לעשות את את הבדיקה עבור הרופאים המומלצים, ישנם רופאים מעולים ומקצועיים שעובדים גם דרך קופת החולים. כדאי גם לבדוק את שעות הפעילות וזמינות התור אצל הרופא.

 

לסיכום

אין דבר שחשוב לנו יותר ממאור העיניים שלנו. הטכנולוגיה של היום מאפשרת לנו לקבל טיפולים למגוון הבעיות שאיבר רגיש זה עלול להביא. הכי חשוב שלא תשחקו בכל מה שקשור בעיניים שלכם, לפני פעולה או קבלת יעוץ, תעשו הכל על מנת לקבל את הרופא הטוב ביותר שידע לתת לכם את המענה המקצועי ביותר.

העין

 

תוכן עניינים