גיפט קארד Vs מתנה בימי הקורונה – במה לבחור?

אין ספק, תקופת הקורונה העמידה במבחן את הכל – בין היתר, את מערכות היחסים שלנו.

כחלק מכך, נושא הענקת המתנות נעשה מורכב מתמיד – כשהקורונה משבשת ללא הרף את תכניותינו להיפגש, וכמו כן משבשת את זמני הפתיחה והעבודה של החנויות.

בתוך כך, מי שרוצה לשמח את בן הזוג, קרוב המשפחה או העובד שלו, לצורך העניין – נאלץ לעשות חושבים ולשקול מחדש את הדרך המסורתית של מתן מתנות, לעומת מתנת העידן החדש שהיא הגיפט קארד – כרטיס טעון בכסף אשר ניתן למימוש דרך האינטרנט או בחנות עצמה.

אז במה לבחור?

 

למי שאוהב את הדרך המסורתית

אין ספק, יש כיף גדול בתחושה הפיזית והממשית של בחירת וקניית מתנה – ולאחר מכן נתינתה לאדם אחר.

כמו כן, כל הגיפט קארדים שבעולם לא ישתוו לחוויה הריגשית של פתיחת מתנה מידי אדם אחר, כזו שנקנתה במקום כמו חנות למוצרי תינוקות קטנה או גדולה ככל שתהיה.

יש שיגידו – הקורונה הגיעה, אבל היא לא סיבה לשבש את כל מנהגי החיים שלנו. במקרה כזה, ההיאחזות בחוויה הריגשית של מתן מתנה תישאר חזקה.

לחילופין, ישנם אנשים שלא קריטי להם במיוחד מועד המסירה של המתנה, ואם הוא יידחה בכך וכך עקב בידוד או סגר לא צפוי – אז שיהיה. כאמור, מדובר בהחלטה שהיא יותר רגשית משכלית, ושמה את הדגש על הקשר הבין אישי.

בבחירת מתנה יש אמירה – "חשבתי עלייך, נראה לי שזה בדיוק מה שתאהב, וחשוב לי לראות כיצד אתה מגיב לזה".

 

גיפא קארד – מתנת העולם החדש

לאלו מאיתנו שאין להם כוח לבחור, או שהיו רוצים לאפשר את חופש הבחירה למקבל המתנה – גיפט קארד הוא המתנה האולטימטיבית.

בימי הקורונה נעשה הגיפט קארד לרלוונטי מאי פעם – בקניית מתנה קיים סיכוי שמקבל המתנה ירצה להחליף אותה, ולא לכולם מתאים לצעוד אל החנויות בתקופה כזאת (במידה והחנויות בכלל פתוחות).

כמו כן, בימי הקורונה, בהם חייהם של אנשים עברו טלטלה והם ספגו מכה כלכלית – דברים שבעבר נחשבו למתנות מקובלות יכולים להיתפס היום כזניחים וכמותרות. לכן, במצב כזה, קשה יותר לקלוע לצורך האמיתי של מקבל המתנה, ובמיוחד אם הקשר אינו אישי במיוחד (בין מעסיק לעובד, למשל).

יש שיגידו – הקורונה הגיעה, ואנחנו לא יודעים מתי היא תחלוף. לשם כך, אין טעם לדחות את מתן המתנה ויש לגלם אותה בצורה של גיפט קארד. היום אף ניתן לרכוש גיפט קארד ולהשתמש בו אחר כך דרך המחשב, מה שחוסך טרחה משמעותית לשני הצדדים.

 

לסיכומו של עניין

אם אתם לא יודעים מה הצורך הממשי של מקבל המתנה – מתן גיפט קארד תהיה הההחלטה הריאלית יותר בתקופת הקורונה, בעוד שמתן מתנה תהיה (ותמיד היתה, בעצם) ההחלטה המספקת ריגשית יותר, עבור שני הצדדים.

תינוק על יד

תוכן עניינים