איך לטפל במקרה של רשלנות בהריון

לצערנו הרב, רופאים עושים טעויות רבות בכל מיני מקצעות. החמורה מבניהם היא רשלנות רפואית בהריון, שכן הילד הקטן שנולד יסבול לאורך כל חייו בגלל טעות קטנה או גדולה של הרופאה. אם נתקלתם במקרה כזה או שאתם חושדים שחוויתן רשלנות רפואית, הינה כמה דברים שכדאי לכן לדעת. 

 

מה היא רשלנות רפואית בהיריון?

רשלנות רפואית היא מקרה שבו רופאה לא עומד בסטנדרטים טיפוליים מסוימים שנחשבים לבסיסיים מאוד על פיהם הוא אמור לעבוד ולפעול בהתאם לקהילת חברי המקצוע שלו. הכוונה היא שהרופא מפשל ולא עוקב אחרי נהלים ברורים וסבירים.

מקרים של רשלנות בהריון יכולים לקרות במהלך הטיפול הטרום לידתי וגם בזמן הלידה עצמה. חשוב לעקוב אחר פעולותיו של הרופא ולקרוא מראש מהן בפעולות והסדר שהוא צריך לבצע.

 

אילו מחלות יכולות להתפתח ממנה

המקרים החמורים ביותר של רשלנות רפואית קשורים בדרך כלל לפספוס של אבחון חשוב או זיהוי מצבים לא טובים בהם צריך לטפל. חשוב להגיד שגם המקרים החמורים ביותר נדירים בדרך כלל וקורים לאחוזים די בודדים של נשים.

מקרים של בעיות נפוצות:

  • רעלת הריון: מצב שבו קיים לחץ דם גבוה אצל העובר או אצל האמא. בחלק מהמקרים אין תסמינים חיצוניים או מורגשים לכן חשוב שהרופא יבצע בדיקת לחץ דם לפני הלידה כדי לדעת מה מצב לחץ הדם. בנוסף, הרופא צריך לוודא שאין כמויות גדולות של חלבון מסוים בשתן שקשור לרעלת הריון.
  • סכרת הריון נגרמת בעיקר בגלל חוסר של אינסולין בגוף, ולכן קיימת הצטברות של גלוקוז בדם. תופעה זו קשורה בעיקר לעובר כשהצטברות הגלוקוז גורם להשמנת יתר של העובר, תופעה שנקראת מקרוזומיה עוברית. בדרך כלל אפשר לזהות את זה במצב קצת ראשוני אבל אם לא מזהים את זה בזמן עלולות להיווצר בעיות אצל העובר.
  • היפוגליקמיה, נובע ממחסור של סוכר בדם שמוביל לקושי בהתפתחות ולמומים אצל העובר. הרופא צריך לזהות הבעיה הזו בזמן ולתת העמסת סוכר לעובר. חשוב שהוא ימשיך לעקוב אחר קליטת הסוכר וההתפתחות
  • אנמיה חרמשית

תופעה שבה כדוריות הדם האדומות לא מתפקדות בצורה מספיק טובה, מה שמוביל לבעיות של ייצור ושימוש בהמוגלובין. זהו מקרה קשה שבו יש לעובר קושיי גבוהה בהישרדות.

בדיקות דם תקופתיות של הזוג ושל העובר אמורות לזהות את התופעה מראש אך חשוב מאוד שהרופא ישים לב לכך וידע להפנות אתכם לפתרונות הקיימים במקרה של אנמיה חרמשית

 

מה עושים?

חשוב מאוד להמשיך ולקרוא על ההליכים הרפואיים שקשורים לכל תהליך ההריון ולראות שאת מצבעת את כל הבדיקות הרלוונטיות ומקפידה גם בעצמך על הערנות שלך ושל הרופא. במידה וכבר סבלת מרשלנות רפואית בהריון, אנחנו כאן בשביל ללוות אותך ולעזור לך להתמודד עם הבעיה הזו.

 

הריון

תוכן עניינים