2 תרגילים מומלצים לחיזוק ריצפת אגן

נשים רבות בהריון או לאחר לידה מגלות שהן צריכות לבצע תרגילים קבועים כדי לחזק את רצפת האגן שלהן שעברה ועוברת שינויים רבים בעקבות ההיריון והלידה.

אם הגעת לכאן, כנראה שקיבלת המלצה מחברה, קרובת משפחה או מגורם רפואי כלשהו לביצוע תרגילי רצפת אגן.

זו הסיבה שהחלטנו לרכז עבורך תרגילים מומלצים ביותר שתוכלי לבצע ולחזק את רצפת האגן.

 

בואי נתעכב לרגע על ההגדרה של רצפת האגן

רגע לפני שנציג בפנייך את 3 התרגילים המומלצים ביותר, חשוב שנסביר לרגע בקצרה אודות רצפת האגן. מדובר במעין סלסלה שנמצאת בתחתית של האגן שלך. רצפת האגן בנויה מהדברים הבאים:

  • רקמות חיבור
  • כלי דם
  • שרירים
  • עצבים

רצפת האגן נחשבת למשטח שאחראי לתמוך על כל האברים שנמצאים בקרבת האגן (מדובר בתפקיד חשוב מאוד). אצלנו, הנשים, רצפת האגן תומכת ברחם, בשלפוחית השתן ובחלחולת. אמרנו כבר שיש לה תפקיד חשוב מאוד? מומלץ לבצע תרגילים לחיזוק רצפת האגן באופן קבוע מכיוון שאלו מביאים לתקינות של השרירים שמקבעים את האיברים כנגד כוח הכבידה. כך שניתן לומר בעצם שאישה שלא מבצעת את התרגילים הללו, עשויה לגלות שצרפת האגן שלה חלשה ושהאיברים שנמצאים בסביבתה נוטים כלפי מטה ולא מקבלים אחיזה מיטבית.

 

תרגיל מספר 1

כדי שתוכלי להגיע למצב של חיזוק ריצפת אגן, את צריכה לבצע קודם כל את התרגיל הראשון. במהלכו, את יכולה לשכב, לשבת או לעמוד ולפשק את הרגליים. עכשיו, את צריכה להתרכז בשרירים שנמצאים בתחתית רצפת האגן. לאחר מכן, תוכלי להתחיל לכווץ את טבעת השרירים שמקיפה את הסוגרים שלך. תבצעי 10 כיווצים איטיים בתחילה ולאחר שתסיימי, תעברי ל-10 כיווצים מהירים יותר. חשוב לחזור על תרגיל זה לפחות 5 פעמים ביום.

 

תרגיל מספר 2

תרגיל זה זהה לתרגיל מספר 1, רק שהוא מאפשר להוסיף גם עניין של חיטוב הגוף עבור המעוניינות שבכן. את התרגיל הזה ניתן לבצע בשכיבה על הגב. תסדרי לעצמך מזרן יוגה או פילאטיס ותרימי את הברכיים שלך למנח 90-90 (כלומר, הברכיים מול האגן וכפות הרגליים מקבילות לרצפה. כעת, תתרגלי את תרגיל מספר 1 תוך כדי שאת מורידה את כפות הרגליים לכיוון הרצפה ומחזירה חזרה למעלה.

 

מתי ניתן לבצע את תרגיל מספר 1?

את תרגיל מספר 1 ניתן לבצע בכל סיטואציה שהיא. תוך כדי הכנת אוכל במטבח, במהלך נהיגה, ביציאה עם חברים, בהליכה בפארק. זה היתרון המשמעותי של תרגיל זה, ניתן לקיים אותו איפה שרוצים ובכל פרק זמן נתון. רק חשוב לזכור ליישם אותו מספר פעמים בכל יום.

 

לסיום

עד כאן 2 התרגילים המומלצים ביותר לחיזוק רצפת האגן. עכשיו, כשאת מודעת לתרגילים אלו ואת יודעת שניתן ליישם את אחד מהם בכל רגע נתון, את יכולה להתחיל, תוך כדי קריאת המאמר הבא.

מדיטציה

 

תוכן עניינים