תנאי הזכאות לבעלי הכנסה נמוכה המבקשים פטור ממס הכנסה

יש בישראל לא מעט אנשים שנחשבים על פי החוק כ"בעלי הכנסה נמוכה". סקר קצר שערכנו בנושא העלה כי רבים מהם אינם מכירים בתנאי הזכאות שיכולים להביא לפטור מתשלום למס הכנסה. עובדה זו גרמה לנו לעצור את רצף הכתיבה שלנו בנושאים אחרים לחלוטין. שכן, החלטנו להוציא את מדריך זה, במטרה להעלות את הנושא למודעות ולציין בפני כל דורש את תנאי הזכאות שמתאימים למי שעונים על קריטריון זה. 

 

אתם מוגדרים בחוק כ"בעלי הכנסה נמוכה"? תכירו בזכאות שלכם

מי מכם שמכירים את החוק שנוגע למשיכת כספים מקופות גמל, וודאי יודעים כי משיכה טרם מועד הפירעון צפויה להתלוות בתשלום מס. נציין בשלב זה כי החוק קובע שמי שיש להם הכנסה נמוכה, יכולים למשוך כספים מקופת הגמל שלהם טרם מועד הפירעון מבלי לשלם מס. רגע לפני שתקפצו באוויר משמחה, כדאי שתדעו שיש כאן אותיות קטנות (כלומר, תנאים שאתם צריכים להכיר). קראו את הפסקה הבאה בעיון רב ותגלו מה הן.

פטור ממס הכנסה

תכירו את תנאי הזכאות

אתם יכולים להיות זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה בהקשר זה, במידה ואתם מרוויחים שכר מינימום (נציין כי נכון לרגע כתיבת מילים אלה, שכר המינימום הקבוע בחוק עומד על כ – 5,571.75 ₪). אן לא די בכך, עליכם לעמוד בתנאי נוסף שאומר שאין לכם ילדים מתחת לגיל 18.

 

מה הם תנאי הזכאות עבור מי שיש לו הכנסה נמוכה וילדים צעירים?

אל דאגה – לא נשאיר אתכם עם מידע חלקי ונאמר כי מי מכם שיש להם ילד אחד או יותר שטרם מלאו לו או להם  18 שנים, צפויים לקבל את הפטור במידה והמשכורת שלהם הינה כפולה פי 2 משכר המינימום. כלומר, לא עולה על סכום של כ – 11,143.5 ₪.

 

לא רק לבעלי הכנסה נמוכה – גם לגמלאים מגיע

חשוב שתדעו שמי שמוגדרים בחוק כגמלאים, צפויים לגלות כי רשות המיסים תנכה את התשלום שלהם ממס הכנסה עבור פיקדונות בנקאיים שיש ברשותם או תוכניות חיסכון. חשוב לציין כי אין מדובר בסכומים מזעריים. בירור שערכנו בנושא גרם לנו להבין כי סכום הניכוי המירבי יכול להגיע ל – 8,200 ₪ (סכום לא מבוטל).

פטור ממס הכנסה

איך מקבלים את הזכאות?

יש 2 דרכים לקבל את הזכאות המדוברת:

  1. באופן עצמאי, תוך מילוי מלא והגשה של טפסים שצריכים להישלח בסופו של דבר אל קופת הגמל שלכם
  2. באמצעות ליווי של אנשי מקצוע שמכירים את התחום מקרוב ויכולים למלא עבורכם את כל הטפסים

כל אחד יכול כמובן לבחור את הדרך המתאימה לו ביותר מבין 2 האפשרויות הללו.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג את תנאי הזכאות לבעלי הכנסה נמוכה שמבקשים לקבל פטור ממס הכנסה. בשלב זה, אתם מכירים בכל הפרטים החיוניים שיאפשרו לכם לדעת אם אתם זכאים או שלא.

פטור ממס הכנסה

תוכן עניינים