תופעות לוואי של הפלה בכדורים

לאחר הפסקת היריון בכדורים, ישנן תופעות לוואי נפוצות יותר וכאלו הנפוצות פחות. בין תופעות הלוואי הנפוצות, ניתן למשל למצוא בחילות והקאות. יש לציין כי במידה ותופעות הלוואי נמשכות יותר מפרק הזמן המוגדר להתאוששות או בעוצמות מאוד גבוהות, הייעוץ הרפואי הוא הכרחי.

הפסקת היריון היא חוויה לא נעימה, אך במקרים רבים הכרחית. במידה ותפסיקי את הריונך באמצעות כדורים, יש לקחת בחשבון את הופעתן של תופעות לוואי שונות. יחד עם זאת, כל אישה תחווה את תופעות הלוואי באופן שונה ובעוצמות שונות. הפסקת היריון באמצעות כדורים במקרים מסוימים הכרחית. לאחר הפסקת היריון, ניתן לצפות לתופעות לוואי שונות, כמו למשל התכווצויות וגם דימום, עייפות, התכווצויות שונות ועוד.

קופסאות כדורים

תופעות לוואי הפסקת היריון

תופעות הלוואי אותן נשים מרגישות לאחר הפסקת היריון באמצעות כדורים, ישתנו גם בהתאם לסוג הכדורים אותם האישה תיטול. ניתן להפסיק היריון באמצעות כדורים הנקראים מפיגין וציטוטק, כאשר יש לקחת בחשבון גם את שבוע ההיריון של האישה. ככל שההיריון יהיה מתקדם יותר, כך ישנו הסיכוי כי ההפלה תהיה מורכבת יותר ומלווה בתופעות לוואי חזקות.

במקרים מסוימים, נשים מפגינות עייפות גם במשך יומיים או שלושה, אך זו עייפות חולפת. גם במקרים בהם את עשויה לחוות בחילות והקאות, יש לצפות שתחושות אלו יחלפו בתום שלושה ימים לכל היותר. במקרים בהם תופעות הלוואי נמשכות מעבר לשלושה ימים, כמובן שיש לפנות לייעוץ רפואי בהקדם האפשרי. ישנן נשים אשר חוות דימומים במשך יומיים שלושה, לאחר הפסקת היריון באמצעות כדורים. הפלה בכדורים עשויה לגרום לדימומים בעוצמות שונות, כך שלפני נטילת הכדורים מומלץ מאוד לרכוש פדים. במקרים מסוימים ואצל נשים אשר עשויות להיות רגישות יותר לתופעות הלוואי, הדימום עשוי להחל כבר מספר שעות לאחר נטילת הכדורים, כך שכדאי להיות מוכנה מראש לתרחיש זה.

למה יש לצפות? הפסקה של היריון

באותו היום של נטילת הכדורים להפסקת ההיריון, את עשויה לחוש בהתכווצויות בעוצמות שונות, כך שמומלץ להימצא בקרבת מקום נעים ונוח, בו ניתן להתאושש בהצלחה. אחת מתופעות הלוואי אשר פחות נפוצות, היא תופעת לווי של שלשולים וגם חום. במידה ואת מפגינה תסמינים אלו, חשוב מאוד לשים עליהם את הדגש הרפואי הנכון. אם חום גופך עולה במשך השעות שלאחר נטית הכדורים, יש לפנות לייעוץ רפואי.

ישנן נשים רבות אשר מדווחות גם עם כאבי גב בעוצמות שונות. בכל מקרה, מומלץ לפנות את המשך היום שלך עבור מנוחה. גם אם לאחר נטילת הכדורים אינך חשה בכאבים מוגברים, ייתכן וכאבים אלו יתגברו בהמשך היום, כך שהמנוחה היא מומלצת ביותר. בין תופעות הלוואי אשר פחות נפוצות, ניתן גם למצוא תופעת לוואי של הפרשות שונות. לרוב, הפרשות אלו יהיו מלוות בריח מאוד לא נעים אשר עשוי להעיד על זיהום. במידה וזהו התרחיש שאת חווה, חובה עלייך לפנות לרופא בהקדם.

תוכן עניינים