שתל דנטלי לא נקלט – מה עושים?

טיפולי השתלת שיניים הפכו לפופלאריים ביותר בשנים האחרונות, כמות האנשים שעברו השתלת שיניים צמחה במאות אחוזים בעשור האחרון לאור העלייה המתמדת בשיעורי ההצלחה של ההשתלות ולאור השיפור העצום באיכות החיים של המטופל, אולם במקרה שבו שתל דנטלי לא נקטל – מה עושים?

 

למה שתל עלול להידחות?

אחריות המטופל

כיום הסיבה הנפוצה ביותר לדחיית שתל היא היגיינה ירודה של המטופל, מטופלים רבים מאמינים שהשיניים החדשות חסינות, הם מזלזלים בחשיבות צחצוח השיניים, נמנעים מהגעה תדירה לרופא השיניים ובאופן כללי לא מקדישים יותר מדי מחשב לשמירה על השיניים החדשות, מצב זה יכול להוביל לפגיעה משמעותית בשתל ולדחייתו.

עישון משפיע באופן משמעותי על סיכויי הקליטה של השתל בהצלחה, סקרים ומחקרים שבוצעו בנושא הראו שאחוז המעשנים שדיווחו על בעיות בקליטת שתל היו גבוהים בהרבה ביחס ללא מעשנים.

 

בריאות המטופל

לבריאות של המטופל גם כן יש השפעה רבה על קליטת השתל או דחייתו, לרוב מטופלים בריאים ובמצב גופני תקין אחוז הדחיות נמוך מאוד, לעומת זאת לחולי סוכרת ואנשים שסובלים מבעיות לב יש סיכוי גבוהה יותר לסבול מדחייה של שתל.

 

איכות רופא השיניים

לאיכות של רופא השיניים יש השפעה משמעותית ביותר על ההליך, רופאים יכולים לבצע תקלות במהלך הליך ההשתלה שיובילו לכך שהשתלת השיניים לא תצלח ושחלק מהשיניים לא יקלטו בהצלחה אצל המטופל.

חשוב לפנות לרופאים איכותיים בעלי ידע וניסיון בתחום, המנעו מהשתלות זולות שמבוצעות במקומות מפוקפקים, ללא בדיקה כוללת של המטופל ובחינה של ההיסטוריה הרפואית שלו.

שתל

 

איכות השתל

חלק מהשתלים שמוצעים במרפאות איכותיים יותר משתלים אחרים, אנו ממליצים לבחור בשתלים האיכותיים ביותר לביצוע ההשתלה, גם במחיר של ייקור ההליך לאור העובדה שהם עמידים יותר ושהסיכוי לדחייתם נמוך באופן משמעותי ביחס לשתלים הזולים.

 

אז מה עושים כששתל לא נקלט?

אם הגעתם למצב שבו אחד או יותר מהשתלים שהושתלו בפה שלכם נדחו תוכלו לעבור השתלת שיניים נוספת, עבור השיניים שההשתלה לא צלחה בהם, אולם חשוב להבין שלרוב ניתן להצביע על הסיבה שבגינה השתל נדחה.

בירור של הנסיבות בצורה מעמיקה על ידי הרופא המטפל היא חשובה במיוחד, באופן זה הרופא יידע לתת למטופל את כל הידע הדרוש לו כדי לשפר את סיכויי ההצלחה בפעם הבאה במקרה שהכשל נגרם בגלל התנהגות לא נכונה של המטופל, לאחר תקופת החלמה קצרה יחסית ניתן לחזור על ההליך ההשתלה ולתקן את השיניים שהשתלתם כשלה.

 

אם אתם רוצים לעבור השתלות שיניים בתל אביב ובסביבה אנו ממליצים לברר על המרפאות האיכותיות והמומלצות ביותר, כדי להפחית עד כמה שאפשר את הסיכויים שהשתל יידחה, הליכי השתלות השיניים אצל רופאים מומחים ואיכותיים נחשבים למוצלחים ביותר ולרוב המטופלים אין בעיות עם השיניים החדשות.

תוכן עניינים