קיבלתם נכות קבועה? כנראה שמגיע לכם פטור ממס הכנסה!

במדינת ישראל לנכים יש זכויות רבות שנועדו להקל מעט את הסבל הרב שהם חווים. לא פעם תהליך ההכרה בזכויות שלכם בתור נכים הוא תהליך ארוך, ועד שאתם מקבלים הכרה בתור נכים יכולות לחלוף לא מעט שנים. דווקא בגלל חשוב להבין שאת הפטור ממס ההכנסה תוכלו לקבל גם באופן רטרואקטיבי. כאן תקבלו את כל המידע שחשוב להכיר בהקשר הזה.

 

הכרה בתור נכה

במדינת ישראל יש לנכים לא מעט זכויות. המטרה של הזכויות הללו היא לאפשר להם לחיות בצורה כמה שיותר נוחה על אף המגבלה שלהם. למדינה יש רצון לשמור על הנכים כחלק משוק העבודה, וכמובן לאפשר להם להיות חלק מהמרחב הציבורי. כדי לדאוג שהנכים ימשיכו לעבוד, אחת ההטבות שניתנות להם היא פטור ממס הכנסה.

פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה מאפשר לנכים לעבוד תוך כדי שהם לא מחויבים לשלם מס על ההכנסה שלהם. הפטור הזה יאפשר להם לשמור על רמת הכנסה גבוהה, ולא לפחד מכך שאם הם ממשיכים לעבוד הם יאבדו את הזכויות שלהם.

 

חלות הפטור

במקרים רבים חולף זמן רב בין הנכות עצמה לבין ההכרה של המדינה בה. הדבר הזה נובע מסחבת כללית שקיימת במערכות הללו, אולם המדינה מכירה בבעיה הזו ומאפשרת לכם לקבל את הפטור גם באופן רטרואקטיבי. בכל הנוגע לפטור ממס הכנסה עקב נכות הפטור חל לתקופה של שבע שנים לאחור, כך שגם אם קיבלתם את הפטור כמה שנים אחרי שאתם נכים, אתם זכאים להחזר מלא.

 

חוות דעת מקצועית

פטור על מסך נכות צריך להגיע בליווי חוות דעת מקצועית ואישורים על הנכות עצמה. לעיתים גובה הפטור משתנה ביחס לאחוזי הנכות שלכם וכושר העבודה הנוכחי. כדי למנוע עיכובים בתהליך שלכם מומלץ לבדוק היטב את התוקף של המסמכים השונים, ולוודא שאתם מגיעים מוכנים לוועדות השונות. לעיתים חוות דעת של מומחה חיצוני יכולה לעזור לכם לקבל את הפטור.

פטור ממס הכנסה

ליווי מקצועי

ההכרה בתור נכה היא תהלי ארוך, וגם עברתם אותו כנראה שאתם מבינים עד כמה מסובך להתנהל מול רשויות המדינה. כדי שלא מצאו את עצמכם במצב דומה כאשר אתם ניגשים לבקש את הפטור שלכם ממס הכנסה, ההמלצה שלנו יהא לקחת יועץ מקצועי. אנשי המקצוע ילוו אתכם מהרגע הראשון, יעזרו לכם להכין מראש את תיק המסמכים הנדרש כדי שתקבלו את הפטור במהירות.

 

לסיכום

פטור ממס הכנסה עבור נכים נועד לעודד אותם להשתלב בשוק העבודה, ולאפשר להם להנות מהכנסה יציבה יותר. את הפטור אפשר לקבל על סמך אחוזי הנכות שנפסקו לטובת הנכה, והוא חל באופן רטרואקטיבי מזמן הנכות. חשוב להכין מראש את כל האישורים וחוות הדעת שיוצגו לרשויות המס כדי לקבל את הפטור במהירות. כמו כן מומלץ לקבל ליווי מקצועי כדי לעבור את התהליך מהר.

פטור ממס הכנסה

תוכן עניינים