שלבי ההתפתחות של נזילה

אם עד היום חשבתם שנזילה זה משהו שניתן לאתר באופן מיידי איך שזה קורה, מסתבר שלא בדיוק כך הדבר, היום נזילות נגרמות במגוון צורות ולפעמים התפתחות הנזילה היא שונה.

נזילה – כל השלבים מגע הפגיעה בצינור ועד להצפה

ההתפתחות של נזילה מתחילה קודם כל בצינור עצמו (או במקרים אחרים אם מדובר על נזילה מהתקרה, כלומר נזילה מגורם חיצוני) ואז מגיעה לשלב של רטיבות מלאה בכל השטח ומקרים קשים בהם גם קיימת הצפה של האזור.

לפני שנסביר איך נוצרת כל נזילה ומהם השלבים שלה, יש להבחין בין כמה סוגים של נזילות, ישנם כמה סוגים עיקריים של נזילות, לכל אחת מהן שלבי התפתחות שונים, אבל המשותף לכולן הוא שישנם כמויות גדולות של מים שעומדים (או זורמים) ובגלל כמויות המים הגדולות אנו מצליחים לזהות כי אכן קיימת נזילה.
וכאן אנו נסביר לכם בדיוק על סוגי הנזילות הקיימות, הסיבות לנזילה ואיך להתמודד איתן.

נזילה מהשרותים

נזילות עקב איטום מבנה לקוי :

שאנו חושבים על איטום לקוי, מיד אנו חושבים על איטום הגג, אלא שגם ליקרות חייב להיות שכבת איטום בסיסית בעיקר באזור בו ישם פתחים בקיר (כמו חלונות, או מעברי צינורות של מזגנים ומים שנכנסים לתוך הבית).

עיקר הנזילות שאנו חווים בגלל איטום לקוי, הן מהגג בעקבות הגשמים, אבל ישנם מקרים קשים עוד יותר בהם בחדרי האמבטיה האיטום לקוי.

במקרה שבו יש איטום לקוי בחדר האמבטיה, קורה דבר קשה במיוחד, המים נוזלים ומחלחלים מבין הרצפות אל תוך הרצפה, מרטיבים את החול שמתחת לריצוף ואפילו נספגים במבנה השלד.

במקרים כאלו של איטום לקוי, התיקון של הליקוי הוא פשוט וקל, כל מה שיש לעשות הוא לבצע איתור נזילות באמצעות מצלמה טרמית, לאתר איתור המקום של חדירת המים ניתן לטפל במקום הפגוע שגורם לחדירה, ועל ידי כך לפתור את בעיית הנזילה.

 

רטיבות של דליפה מהצנרת :

אחת משני התופעות הנפוצות ביותר של רטיבות בתוך מבנים, כאן מדובר על יציאה פיזית של מים שזורמים באופן קבוע בשל פגם במערכת המים הביתית.

ישנם מקרים בהם יש סדק זעיר בצנרת, סדק זה גורם ליציאת מים באופן קבוע, אבל גם לא בבת אחת, אלא יציאת מים בכמות קטנה, מה שגורם לכך שישנם מקרים בהם עד שנבחין בנזילה בכדי לטפל בה יזרמו כמויות גדולות של מים.

בחלק מהמקרים, גם לא מבחינים בנזילה במשך שנים, אלא רק לאחר שמגיעים פיזית לצינור ורואים שהוא סדוק ונוזל.

המים שיוצאים מהצינור נספגים בקיר ובתוך שלד המבנה ועל ידי כך יוצרים מצב מסוכן שינוי הכימי של המבנה.

בנוסף שינוי במבנה הכימי של הצינור בעקבות הנזילה, יכול לגרום להתרחבות של הסדק ובעקבות התרחבות הסדק תיגרם זרימה מוגברת במיוחד של מים.

המים עלולים לפגוע בחפצים הנמצאים בתוך המבנה, להגיע לנקודות חשמל ולגרום לנזקים קשים במיוחד, לכן חשוב מאוד לוודא שמבנה שלכם ללא נזילות ולתקן כל נזילה בהקדם.

תוכן עניינים