האם עבודת שיפוץ יכולה לפגוע בבריאות

עריכת שיפוצים בבית היא, כידוע, אחת העבודות הבעייתיות ביותר. עבודת השיפוצים משנה את סדרי החיים בבית, ומשפיעה מאד הן על הדיירים והן על העובדים האמונים על ביצוע השיפוצים. בשורות הבאות ננסה להשיב על השאלה האם עבודת שיפוץ יכולה לפגוע בבריאות ובאילו מובנים. מי משתתף בעבודת השיפוצים? עד כמה העבודה משפיעה על בריאותם של המומחים לשיפוצים? באילו מובנים מתקיימת ההשפעה כאמור? כיצד ניתן להקל את הסבל של הפועלים ושל הדיירים כאחד? להלן התשובות.

חדר בשיפוץ

מי לוקח חלק בעבודת השיפוצים

עבודת שיפוצים בבית כמו עבודות גבס מחירים יכולה להתבצע בהיקפים שונים. ככל שההיקף של השיפוצים הוא נרחב יותר, כך סביר להניח שיהיו בעלי מקצוע רבים יותר שייקחו חלק בעבודה. עם בעלי המקצוע המשתתפים בעבודת השיפוצים ניתן למנות חשמלאים, שרברבים ומומחים לחלונות ולדלתות. בנוסף לאלה גם ישתתפו בשיפוצים ככל הנראה, גם רצפים, צבעים ועובדי טיח. לבסוף, אם השיפוצים כוללים גם שינויים מהותיים בחלל הפנימי במבנה המשופץ, ייכנסו לתמונה גם מומחים לגבס. כל אחד מבעלי המקצוע כאמור לעיל, ממלא את חלקו תוך השקעה של זמן, מאמץ וידע מקצועי. לא אחת קורה, שבעל מקצוע אחד מתמחה ביותר מתחום אחד. הדבר מעניק לו, כמובן, חלק גדול יותר בתהליך. עם זאת, אותו בעל מקצוע יהיה חשוף גם למגוון רחב של בעיות פיזיולוגיות שהן לרוב תוצאה ישירה של תחום ההתמחות הספציפי שלו.

עבודת השיפוצים וההשפעה שלה על הבריאות

כל עבודה וכל עיסוק שהלא, נושא עמו את הסיכויים למה שנקרא בשפה המקצועית "מחלות מקצועיות" מדובר בבעיות פיזיולוגיות הנובעות באופן ישיר מאופי העיסוק, כאשר עבודת השיפוצים איננה יוצאת מהכלל הזה. נהפוך הוא – לעיתים מזומנות עבודת השיפוצים משפיעה על הבריאות של העובדים בה הרבה יותר מתחומי עיסוק אחרים. דוגמה אחת מני רבות הם הרצפים, שחלק ניכר מהם סובל מבעיות גב וברכיים. הבעיות הללו אינן מקריות, והן תולדה של זמן ארוך יחסית של פעילות מקצועית הכוללת שפיפה, כפיפה ולעיתים קרובות גם עבודה על הברכיים. החשמלאי מסתכן בקבלת מכת חשמל, אבל מנגד העבודה שלו נעשית בעדינות מרובה. זאת, כמובן, בתנאי שלא מתעורר הצורך לחפור תעלות חשמל בקירות.

מי שעוסק בסיוד וצביעה, חשוף לפגיעה בדרכי הנשימה. זאת, בעקבות נשימת אדי הצבע והחומרים הנוספים לו לאורך שנים רבות של עבודה. עם זאת, חשוב לדעת שיש דרכים להתמודד עם הנזקים ולשמור על הבריאות של העובדים השונים. למעשה, כל בעל מקצוע חשוף לפגיעות מקצועיות. שימוש באמצעי הבטיחות המומלצים, יחד עם בגדי עבודה ונעלים מתאימות, מפחית את הסכנה לתאונת עבודה כמו גם לפגיעה מתמשכת.

בחלק מהמקרים, צריכה נכונה של תרופות טבעיות ותכשירים מתאימים, עשויה להפחית במידה ניכרת את ההשפעה של אופי העבדה על העובד. תרופות ותכשירים טבעיים מהווים כבר כיום תחליפים הולמים לתרופות, המסייעים למשתמשים בהם להתגבר על בעיות מסוימות ולשפר את איכות החיים.

רוצים להמשיך לקרוא בנושא בריחת שתן אצל אנשים מבוגרים לחצו כאן.

תוכן עניינים