מה יותר טוב לבריאות – ריצה בהליכון או ריצה בפארק

קהילת הרצים מכילה מגוון רחב של אנשים, שרצים ממגוון רחב של סיבות.

אחדים רצים כדי לשמור על כושר, אחרים נעזרים בריצה כדי לנקות את הראש, יש ששומעים מוזיקה ואחרים חושבים שאין תחליף לפודקסטים.

אבל למרות כל ההבדלים הקטנים אפשר לחלק את חובבי הריצה לשתי אסכולות יריבות: חובבי ההליכונים לעומת חובבי הריצה באוויר הפתוח.

אז מה בעצם עדיף? האם ריצה על הליכון תיתן לנו את התוצאות האופטימליות או שעדיף להשקיע בהליכון טוב?

 

ריצה בחוץ – אימון מוגבר ותחושה של חופש

עבור רצים רבים, אין כמו ריצה טובה באוויר הפתוח. עבור אותם רצים, המראה של הנופים המתחלפים, ההרגשה של האוויר והשמש על הפנים יוצרת תחושה חזקה של חופש. עבור רצים שכאלה, ריצה על הליכון בחדר סגור יכולה להרגיש קצת משעממת או אפילו קלסטרופובית. נוסף לכך, ריצה בתנאי השטח המתחלפים מכניסה לפעולה יותר קבוצות שרירים וגורמת לנו להוציא יותר אנרגיה  שכן הרגליים שלנו צריכות להדוף את הקרקע בכדי להניע אותנו לעומת ההליכון שבו המשטח מסתובב ועושה בשבילנו חלק מהעבודה.

 

הסכנות שבריצה בחוץ והמגבלות שבשימוש בהליכון

ריצה בחוץ אינה אופציה שזמינה תמיד ותלות במזג האוויר בחוץ ובשעות היום עלולה להגביל רצים מסוימים ולמנוע מהם להתאמן. אתגר נוסף שעומד בפני אלו מאיתנו שמעדיפים לרוץ בחוץ הוא סכנת הפציעות. למעט ריצה על החול בשפת הים, מרבית המסלולים שנבחר לרוץ בהם בחוץ מכוסים במשטח ריצה קשה כגון אספלט או בטון. ריצה על משטח ריצה קשה שכזה מפעילה עומס רב על המפרקים ולאורך זמן עלולה לגרום לשחיקה ופציעות. עם זאת, למרות הסיכון המוגבר לפציעות שיש בעת ריצה בשטח יש שבכל זאת נמנעים מריצה על הליכון. עבור רצים אלה אין תחליף להפעלת השרירים הדינמית שריצה בחוץ מאפשרת, להשפעה החיובית שיש לשמש על התהליכים בגוף שלנו ולהוצאת האנרגיה הגדולה.

 

ריצה בהליכון איזון מושלם בין כושר לבטיחות

אם אתם יכולים להתגבר על הרצון להתעמל באוויר הפתוח, ריצה על הליכון מספקת יתרונות משמעותיים. מעבר לזמינות שיש לאימון בהליכון, מבחינה בריאותית שימוש בהליכון טוב של חברה מוכרת, למשל הליכון  של יורק , מאפשר אימון בטוח יותר ונכון יותר, כזה שמאפשר לקבוע יעדים ולהגיע אליהם ביעילות האופטימלית. חשוב לזכור כי כדי להפיק את המיטב מההליכון יש להקפיד על תחזוקה ותיקון של ההליכון אצל עסק מקצועי בלבד. למשל החלפת רצועה להליכון יורק עם יוני תיקון הליכונים שהינו בעל ידע והיכרות מעמיקה עם הטכנולוגיה המורכבת שיש בהליכונים אלה.

כאשר מדובר בבריאות שלכם, הפתרון הטוב ביותר הוא הפתרון שמאזן בין אימון טוב ומקיף לבין שמירה על הגוף שלכם והימנעות משחיקה. כשלוקחים בחשבון את כל הפרמטרים האלה, ניכר כי אין תחליף ליתרונות המובהקים של אימון על הליכון.

אנשים רצים

תוכן עניינים