פטור ממס הכנסה לאנשים עם טרשת נפוצה בישראל

טרשת נפוצה היא מחלה שפוגעת בחוט השדרה ובמוח, שהם הלב של מערכת העצבים. מדובר על מחלה נוירולוגית שתוקפת נשים יותר מגברים, ולרוב היא מתפרצת עד גיל 50. זוהי מחלה לא פשוטה שדורשת התמודדות וטיפול, וגורמת לאדם למוגבלויות שונות. לצד זאת, חשוב לדעת שיש הכרה מצד המדינה בחולי טרשת נפוצה, ושמגיעות להם זכויות והטבות שונות. אחד ההטבות הללו יכולה להיות פטור ממס הכנסה, מה שאומר חיסכון כלכלי לא קטן בכל חודש.

 

פטור ממס הכנסה לחולי טרשת נפוצה

מכיוון שמס הכנסה הוא מס שכמעט כל אזרח שמקבל משכורת משלם, מדובר על כלי חשוב מאוד מבחינת המדינה להכניס כסף לקופה הציבורית. לצד זאת, המדינה מבינה שיש אנשים שעבורם כל סכום הוא משמעותי מאוד, ולכן יש יחידים שמקבלים פטור מתשלום מס הכנסה. בין היחידים הללו נמנים בעלי מוגבלויות ומחלות שונות, כאשר אחת מהמחלות שמזכות בפטור ממס הכנסה היא טרשת נפוצה. פרטים נוספים ומידע מפורט בעניין תוכלו למצוא בקישור הזה biahz.com/פטור-ממס-הכנסה.

פטור ממס הכנסה

הזכאות לקבלת פטור ממס הכנסה

מה שחשוב להבין זה שהפטור מתשלום מס הכנסה לא מבוסס על העובדה שאדם חולה במחלה מסוימת, אלא על ההשלכות של המחלה על התפקוד שלו, שנמדדות בסופו של דבר באחוזי הנכות שנקבעו לו מטעם הביטוח הלאומי. אדם שנקבעה לו דרגת נכות של 100 אחוז, או אדם שנקבעה לו דרגת נכות של 90 אחוז בחישוב משוקלל זכאי לקבל פטור ממס הכנסה.

נתון נוסף שכדאי להכיר הוא שהפטור ממס הכנסה חל גם באופן רטרואקטיבי. כך, אם אדם שילם מס הכנסה בזמן שבו הוא היה פטור מתשלום מס הכנסה מגיע לו לקבל החזרים על המס שהוא שילם. כדאי גם לדעת שלעתים בן או בת זוג של חולה טרשת נפוצה יכולים לקבל נקודת זיכוי במס הכנסה, וכך לחסוך עוד כסף.

פטור ממס הכנסה

אז איך זה עובד בפועל?

כדי לקבל את הטבת הפטור מתשלום מס הכנסה יש צורך למלא טופס מיוחד ולהגיש אותו דרך האינטרנט, או להגיע איתו באופן פיזי ללשכה של פקיד השומה. כמובן שצריך גם לצרף לטופס הייעודי את כל המסמכים והאישורים הרפואיים הרלוונטיים.

חשוב שתדעו שגם מי שלא עומד בתבחיני הסף לקביעת אחוזי נכות יכול להגיש ערעור, אך הוא יצטרך לעבור הליך בירוקרטי ארוך יותר ולעבור גם ועדה רפואית שתקבע את אחוזי הנכות שלו. לפני תהליך כזה מומלץ להתכונן כמו שצריך ולהצטייד בחוות דעת רפואיות של רופאים מומחים.

 

סיכום

אם אתם או אחד מקרובי המשפחה שלכם סובלים מטרשת נפוצה, חשוב שתכירו את הפטור ממס הכנסה. יש לכם מספיק דברים להתמודד איתם כרגע, והחיסכון הכלכלי יכול להיות משמעותי מאוד. כדאי גם לדעת שישנן חברות שמציעות ליווי וסיוע לאורך התהליך הבירוקרטי, כך שלא תצטרכו להילחם במערכות המסורבלות הללו.

פטור ממס הכנסה

תוכן עניינים