פטור ממס הכנסה – אילו מחלות מזכות בפטור?

אחת המטרות של המדינה היא להצליח לעזור לאנשים שזקוקים לכך באמצעים וכלים שונים שיש לה. לכן אחת הדרכים שהרשויות השונות דוגלות בה הוא מתן פטורים מתשלומים כאלה ואחרים לאנשים שסובלים מבעיות בריאותיות. קיימות מספר מחלות שונות שמזכות אנשים בפטור מדמי מס הכנסה, דבר שיכול להקל עליהם בתשלום על טיפולים שונים, מטפלים, התאמת אורח החיים שלהם למצבם וכדומה. אז מהן המחלות שכלולות בתנאים אלה?

 

פטור לחולי סרטן

בתוך מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה יש את מחלת הסרטן שלצערנו תוקפת אנשים בגילאים ובאוכלוסיות שונות. הפטור מתשלום מס הכנסה לחולי סרטן ניתן באוטומטיות החל מהשנה הראשונה מרגע גילוי המחלה. פטור זה יכול להפוך לקבוע באמצעות הגשת בקשה לרשויות המס. הפטור רלוונטי לכל סוגי המחלה בכל שלביה.

פטור ממס הכנסה - אילו מחלות מזכות בפטור?

פטור לחולי פרקינסון

מחלה נוספת שתוקפת אנשים בעיקר בגיל השלישי היא פרקינסון, שמתבטאת ברעד, הגבלת פעולות הגוף ועוד. מחלה זו מאלצת אנשים להשתמש בעזרים וכלים שונים לצורך תפקוד יומיומי, על כן ניתן לקבל פטור ממס הכנסה כדי לתעל את הכספים לרווחה האישית.

 

פטור לחולי מחלות כרוניות

קיימות מספר מחלות כרוניות שיכולות לזכות את הסובלים מהן בפטור מתשלום מס הכנסה. מדובר במחלות שמלוות את חוליהן לכל החיים. בין מחלות אלה ניתן למצוא את מחלת הסכרת, טרשת נפוצה, פיברומיאלגיה ועוד. כל המחלות הללו משפיעות על שגרת חייהם של הסובלים מהן ועל כן המדינה מעניקה להם הטבות שיקלו עליהם.

 

פטור ממס הכנסה לאנשים הסובלים מאי ספיקת כליות

אי ספיקת כליות היא מחלה רצינית ומורכבת שפוגעת בתפקוד של אנשים רבים. מאחר ויש טיפולים שונים שחולי כליות צריכים לעבור, כמו דיאליזה לדוגמה, המדינה מעניקה מספר הטבות סוציאליות וכלכליות לחולים אלה.

 

פטור לחולים במחלות לב

הלב הוא אחד האיברים שאחראיים על התפקוד התקין של גופנו, ועל כן אלה שסובלים מבעיות לב כאלה ואחרות יכולים להיות זכאים לפטור מס הכנסה. בין מחלות הלב ניתן למצוא אי ספיקת לב, התאוששות מהתקף לב ועוד.

פטור ממס הכנסה - אילו מחלות מזכות בפטור?

מחלות אורתופדיות

גם מחלות שפוגעות בשרירים ובעצמות בגופנו יכולות להיות עילה לקבלת פטור. אם זה מחלות פרקים, פריצות דיסק וכדומה- כדאי לבדוק איזה זכויות ניתן לממש.

 

מחלות נוירולוגיות

מצבים נוירולוגיים שונים גם כן מעניקים פטור. מדובר במצבים של פרקינסון, שבץ, מחלת ניוון שרירים, אלצהיימר ועוד. מדובר במצבים מתמשכים שמקשים על תפקוד רגיל ומצריכים הסתגלות, והכספים שנחסכים יכולים לעזור לאנשים אלה להתמודד עם מצבם טוב יותר.

 

פטור למחלות נוספות

קיימות עוד מחלות רבות שמעניקות פטור, על כן אם אתם סובלים ממחלה כדאי לבדוק האם זכות זו ניתנת גם לכם. בין מחלות אלה ניתן למצוא מחלות ריאות, אובדן ראייה, השמנת יתר, קרוהן, טורט, צהבת ועוד.

פטור ממס הכנסה - אילו מחלות מזכות בפטור?

תוכן עניינים