פטורים ממס הכנסה בגין הוצאות הקשורות למחלות

ההתמודדות עם מחלות ובעיות רפואיות שונות מתמקדת אמנם בעיקר בפן הרפואי, אך כרוכה גם בלא מעט הוצאות כלכליות, העלולות להוות בסופו של דבר נטל כלכלי על האדם החולה ועל הסביבה הקרובה אליו. פטור ממס הכנסה בגין הוצאות הקשורות למחלות, נועד להקל את ההתמודדות הכלכלית הזו. נפרט לפניכם דברים שחשוב לדעת בנושא.

 

הוצאות הקשורות למחלות

בעיות רפואיות ומחלות שונות, הן לצערנו חלק משגרת החיים של כולנו, כאשר ישנם אנשים הנאלצים להתמודד עם מצבים אלו באופן שגרתי ויום – יומי. מלבד האתגרים הפיזיים – בריאותיים הנלווים למחלות ובעיות רפואיות שונות, הרי שישנה גם התמודדות כלכלית, הכרוכה בין השאר בכל הקשור בהוצאות הקשורות למחלות.

הוצאות הקשורות למחלות יכולות להיות כמובן הוצאות הקשורות במחלה עצמה, כמו הוצאות בגין טיפולים רפואיים ורכישת תרופות וכן הוצאות נלוות כמו נסיעות לטיפולים ובדיקות, קבלת חוות דעת רפואית, רכישת מכשירי עזר רפואיים ועוד.

פטורים ממס הכנסה בגין הוצאות הקשורות למחלות

ההוצאות הקשורות למחלות מהוות נטל כלכלי משמעותי על החולה ועל הסביבה הקרובה אליו, במיוחד כשמדובר בהוצאות מצטברות לאורך השנים. בכדי להקל את ההתמודדות הכלכלית, מדינת ישראל מעניקה פטור ממס הכנסה בגין הוצאות הקשורות למחלות, בכפוף להגשת תיעוד ההוצאות ועמידה בדרישות הזכאות:

 

פטור ממס הכנסה עקב נכות

פטור ממס הכנסה בגין בעיות רפואיות ומחלות שונות, ניתן לחולה כאשר נקבעו לו אחוזי נכות בשיעור של לפחות 90% בגין המחלה ולתקופה העולה על 185 ימים ובמקרים כאלו, ניתן יהיה לקבל פטור ממס הכנסה גם בגין הוצאות הקשורות למחלות.

 

ניכוי הוצאות רפואיות מההכנסה

במידה וסכום ההוצאות הרפואיות ששילמתם עולה על סכום מסוים, ניתן יהיה לנכות את ההוצאות הרפואיות העודפות מההכנסה החייבת במס.

 

כיצד ניתן לקבל פטור ממס הכנסה בגין הוצאות הקשורות למחלות?

הדרך המהירה והיעילה ביותר לקבל פטור ממס הכנסה בגין הוצאות הקשורות למחלות היא להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ומנוסה בתחום מימוש הזכויות הרפואיות, אשר בשלב הראשון תסייע לכם לוודא שאתם אכן עומדים בתנאי הזכאות ובשלבים הבאים, תסייע לכם לממש את הזכויות המגיעות לכם, תוך סיוע וליווי מלא לאורך כל התהליך.

 

עד מתי ניתן להגיש תביעת פטור ממס הכנסה?

במידה ורק עכשיו נחשפתם לזכאותכם לקבלת פטור ממס הכנסה בגין הוצאות רפואיות, כדאי לדעת כי ניתן להגיש את התביעה גם באופן רטרואקטיבי וזאת עד 7 שנים לאחור. יחד עם זאת, מומלץ להגיש את התביעה בהקדם האפשרי ולא להמתין לרגע האחרון.

 

לסיכום

אנשים הסובלים ממחלות ובעיות רפואיות שונות, נאלצים להתמודד גם עם ההשלכות הכלכליות הנובעות בעיקר מההוצאות הקשורות למחלות, כאשר במידה ונקבעו לכם שיעור אחוזי נכות גבוהים בגין המחלה, ניתן יהיה להגיש תביעה עם חברה מקצועית ומנוסה בתחום מימוש הזכויות הרפואיות ולקבל פטור ממס הכנסה, באופן שייקל מעליכם את הנטל הכלכלי.

פטורים ממס הכנסה

תוכן עניינים