האם עיסוי יכול לעזור לכאבי גב עקב ישיבה ממושכת

הגוף הינו מכונה משומנת ביותר, כאשר הכל תקין הגוף עובד במצב מעולה. אך מה קורה כאשר חלקים ממנו "נפגמים"? .

כאשר אדם אינו מטפל כראוי בגופו, חלקים ממנו עשויים להיפגע.

אחד החלקים הרגישים יותר בגוף, הנוטה להיפגע באופן משמעותי יותר הוא הגב התחתון.

הפגיעות שבו נובעת מהעומס הגדול שמוטל עליו מנשיאת הגוף, ובישיבה ממושכת וללא חיזוק השרירים כראוי, עלולים להופיע כאבי גב בדרגות שונות.

 

המכניקה של הגב

פעילות ספורטיבית מאומצת, או סחיבה של דברים כבדים, גורמים ללחץ גדול על הגב. רצועות עמוד השדרה יכולות להתמתח יתר על המידה או להיקרע. התוצאות בעקבות דברים אלו ממש לא נעימות – הן גורמות לנקעים וכאבי גב ובמקרים חמורים יותר יכולים לגרום לפריצת דיסק. אולם, נזקים אלו עלולים לקרות גם בעת ישיבה ממושכת, כיוון שהגב התחתון נדרש לתמוך במשקל של המחציתו העליונה של הגוף. בשל כך ישיבה ממושכת עשויה לגרום נזק ומקשה על הגב לבצע את תפקידו.  בקיצור, גם כשאדם יושב, הגב שלו מבצע עבודה פעילה, לכן צריך לדעת איך לשבת נכון ובכך להגן על הגב מפגיעה.

 

איך מטפלים בכאבי גב?

ישנם כמה טיפולים המומלצים להקלה בכאבי גב כרוניים. הראשון שבהם הוא טיפול תרופתי שהם כדורי משככי כאבים או כדורים אנטי דלקתיים במקרה כמובן של דלקת. השני שבהם הוא פיזותרפיה הנחשבת לאחת המועילות לטיפול בכאב גב . נמצא שתרגילי סיבולת למיניהם המובצעים בפיזותרפיה בחיזוק שרירי הגב ומקלים משמעותית על הכאב. עוד טיפול המקובל בפרואה הוא טיפול בגלי רדיו – הגלים נשלחים לשרירים הכואבים ומסייעים בהפחתת הכאב.

 

טיפול ברפואה אלטרנטיבית

רפואה אלטרנטיבית גם היא נכנסה למגוון הטיפולים בכאבי גב. דיקור סיני ועיסוי הם טיפולים נפוצים לטיפול בבעיות אלו. עיסוי רקמות עמוק ועיסוי הרפיה הם הנפוצים ביותר לטיפול בכאבי גב. עד היום לא היה מחקר שסבר שעיסוי יכול לעזור לכאבי גב באופן ניכר, אולם מחקר חדש שנעשה בארה"ב טוען אחרת. לפי המחקר, עיסוי יכול להועיל הרבה יותר מטיפולים רפאיים מקובלים ובתפקוד של אנשים עם כאבי גב כרוניים.  ניתן למצוא מעסים המטפילם בבעיה זו במקצועיות רבה באתר

zman-maga.com.

כדי לשפר את איכות החיים ולהימנע מכאבי גב בעתיד, מומלץ להקפיד על כללי ישיבה נכונה שהם :

הרגליים צריכות להיות משוחררות ולא משולבות

הירכיים צריכות להיות מיושבות בגובה הברכיים

הידיים צריכות לקבל תמיכה קטנה ממשענות של ידיות הכיסא

הישבן צריך להיות ממוקם עד סוף המושב

בנוסף, פעילות גופנית הינה דבר המומלץ ביותר לחיזוק שרירי הגב. ברגע ששרירי הגב מתחזקים, כך הגב יכול יותר לשאת בעומס שהגוף מטיל עליו. בכך הוא משפר את תנאי היציבה באופן משמעותי ומפחית מאוד את כאבי הגב שעלולים להופיע בעתיד הרחוק.

 

תוכן עניינים