הרכבת עדשות מגע או משקפיים בנהיגה? מה עדיף? – כל המידע

בין אם אתם מרכיבים משקפיים או עדשות מגע, זה יהיה מצוין ברישיון הנהיגה שלכם.

ככה שלפני שממליצים על משקפיים או עדשות מגע בזמן נהיגה, חשוב לציין קודם שאי-הרכבת אמצעי עזר אלו, עשויה להוביל להשלכות חמורות.

אם אתם מתלבטים בין עדשות מגע למשקפיים בזמן הנהיגה ברכב, אתם צריכים לבצע החלטה מושכלת ובסיוע רפואי של רופא העיניים שלכם, או לפחות בסיוע של איש מקצוע כמו אופטומטריסט. מעבר לכך שאי-הרכבה של אמצעי עזר לראייה בזמן הנהיגה היא עבירה על החוק, אתם מסתכנים בשלומכם ובחייכם. אם כך, לפני שמדברים על מה עדיף, חשוב לקודם כל להדגיש את העובדה, שללא הרכבת אמצעי עזר אלו, חייכם בסכנה. בואו נסביר כמה דברים על עדשות ראייה ומשקפי ראייה בזמן נהיגה, מה יהיה עדיף?

 

כל מה שצריך לדעת על משקפי ראייה ועדשות מגע בזמן נהיגה ברכב

בין אם אתם נהגים חדשים או נהגים וותיקים, אתם וודאי התחבטתם לא פעם בסוגייה של משקפי ראייה אל מול עדשות מגע בזמן נהיגה. ייתכן שאתם נוהגים ברכב מסוג מיני קופר חדש, אולי בכלל רכבי 4X4, אבל דבר אחד בטוח, בזמן נהיגה אתם חייבים לקבל את כל הנתונים מהכביש.

וכשמדברים על הנתונים מהכביש, מדברים אוטומטית על כושר הראייה של הנהג. מעבר לכך שחייכם יכולים להיות בסכנה ממשית אם לא תרכיבו משקפיים ועדשות, כמובן שהחוק מחייב זאת ואי-הרכבה של אלו תוביל גם לקנסות ועונשים הקבועים בחוק. אבל בסופו של דבר, יהיה חשוב להקפיד על ראייה צלולה, נטו למען ביטחונכם האישי. ואסור לשכוח, גם למען חייהם של אלו הנוסעים עמכם, הולכי רגל, נהגים אחרים וכו'.

 

נהיגה – משקפיים מזכוכית אל מול משקפי ראייה עם עדשות פלסטיק

אם כך, כשמדברים על משקפיים, מדברים למעשה גם על משקפיים שהעדשות שלהן עשויות מזכוכית, אך גם על משקפיים שעדשותיהן עשויות פלסטיק. באופן כללי ובזמן תאונה חלילה, הנהג כנראה יהיה בטוח יותר אם ירכיב עדשות פלסטיק.

מאחר שעדשות זכוכית יכולות להישבר ולהתנפץ, משקפיים עם עדשות פלסטיק הן בטוחות יותר לנהיגה ברוב המקרים. יחד עם זאת, ידוע כי עדשות מגע יכולות להיות יותר יעילות בכל מה שקשור לתיקון הראייה במספרים חריגים יותר. ומה לגבי הטיפול והניקוי שעדשות מגע מצריכות?

 

עדשות מגע תמיד יצריכו טיפול וניקוי יום-יומיים

בכל מקרה, בין אם אתם מחליטים להרכיב משקפיים או עדשות מגע בזמן הנהיגה, אתם צריכים לדעת שבתא הכפפות יש לכם תמיד את כל האופציות. אם למשל אתם מחליטים להרכיב עדשות מגע, אתם חייבים להחזיק בתא הכפפות משקפיים.

בכל מקרה שבו העדשות יצריכו החלפה, אתם צריכים לדעת שאתם מוכנים עם אמצעי גיבוי בתא הכפפות. חשוב לזכור, עדשות מגע דורשות טיפול יומיומי של שטיפה וניקוי, השרייה במי עדשות וכו'. מאחר שהעדשות מצריכות טיפול וניקוי יומיומי, ייתכן שהן לא יתאימו לכם בכל סיטואציות הנהיגה.

 

באילו סיטואציות ממש לא יהיה מומלץ לנהוג עם עדשות מגע?

למשל, אם אתם נוהגים בתוואי שטח מאובק, אתם ממש לא מעוניינים באבק שנכנס לכם לעיניים וגורם לתחושות מאוד לא נעימות, כולל זיהומים אפשריים בקרנית העין. אם כך, כשמדברים על משקפיים לעומת עדשות מגע בזמן נהיגה, חשוב גם להבין היכן נוהגים.

אם אתם נוהגים בשבילים ובדרכים לא סלולות, אין ספק שיהיה עדיף להרכיב משקפי ראייה ולא עדשות מגע. כל מי שאי פעם הרכיב עדשות מגע, יודע עד כמה התחושה של אבק שנכנס לעין היא לא נעימה. בעוד שהעין דומעת והראייה של הנהג מיטשטשת, יכולות הנהיגה פוחתות גם הן.

 

סעו בדרכים ישרות והחזיקו בתא הכפפות משקפיים נוספות

בכל מקרה, בין אם אתם מחליטים להרכיב משקפיים או עדשות מגע, אנחנו מאחלים לכם דרך צלחה ונהיגה בטוחה. אל תשכחו, תמיד תחזיקו אמצעי עזר נוסף בתא הכפפות, גם אם אתם רגילים לעדשות המגע שלכם ובטוחים שהכול יהיה בסדר.

בעוד שייתכן כי המשקפיים סתם "ישכבו" בתא הכפפות במשך שנים, במקרים אחרים הם יכולים להיות בדיוק מה שיושיע אתכם במקרה של מצוקה, חלילה. סעו בבטחה, סעו בדרכים ישרות ושיהיה הרבה בהצלחה!

 

עדשה

תוכן עניינים