תפקיד הסליחה והריפוי בדינמיקה של מערכת היחסים

סליחה וריפוי זו בחירה. מצד אחד, אנו יכולים לבחור להחזיק בכעס ובטינה, או מצד שני, לבחור לסלוח ולרפא את מערכת היחסים וכמובן את עצמנו. הבחירה בידינו. היכן מתחילים עם מסע הריפוי, ומהו תפקיד הסליחה בדינמיקה של מערכת היחסים? – קראו וגלו. 

 

כמה מילות ספתח על המילה "סליחה"

אין ספק, לכל מערכת יחסים זוגית או אפלטונית יש את הדינמיקה שלה, בעוד כי הנסיבות משתנות פלאים ודרמטית בין מערכות היחסים השונות. עם זאת, בכל מערכת יחסים, לא משנה אם זוגית, חברית או משפחתית, ישנה משמעות ענקית למילה "סליחה".

מהצד השני, ישנה גם משמעות עמוקה מאוד בקבלת הסליחה. בסופו של דבר, סליחה וריפוי הן 2 אבני יסוד בכל מערכת יחסים בריאה. בין אם הכרתם דרך זיגוטה הכרויות או בכלל במכולת למטה מתחת לבית, אבני היסוד האלו מאפשרות לנו להתגבר על רגשות שליליים ולפתוח דף חדש. בתוך כך, ישנם כמה וכמה יתרונות מהותיים אשר "סליחה וריפוי" טומנים בחובם. למשל, הפחתת מתחים וסכסוכים בתוך מערכת היחסים. מה עוד? – המשיכו לקרוא.

כמה מילות ספתח על המילה סליחה 

מה "סליחה" מאפשרת לנו?

במילים פשוטות, הן קבלת סליחה והן בקשת סליחה, אלו פעולות אשר מאפשרות לנו לשחרר את הכעס והטינה שאנו נושאים כלפי בני הזוג שלנו, ותודה לאל, כולנו נושאים רגשות כאלו בעוצמה כזאת או אחרת. כתוצאה מכך, כלומר כתוצאה מקבלת ובקשת סליחה, אנו יכולים להפיק כמה דברים חשובים, כמו למשל:

  • שיפור תקשורת: אנו חווים פחות מתח וחרדה, ויכולים לתקשר בצורה יעילה יותר. למעשה, כאשר אנו סולחים, אנו פותחים את הלב והנפש לתקשורת פתוחה וכנה יותר. כתוצאה מכך, אנו יכולים להביע את רגשותינו בצורה אותנטית וברורה, בלי לחשוש מפגיעה או דחייה.
  • חיזוק אמון: במובנים לא מעטים, סליחה מאפשרת לנו לחזק את האמון בתוך מערכת יחסים. בין אם הכרתם באמצעות פלטפורמת הכרויות לגיל השלישי או בדרך אחרת, האמון ביניכם מהווה אבן יסוד חשובה, כאשר סליחה היא בעצם מהווה ביטוי של אמון בבני הזוג. במילים אחרות, היא מראה שאנו מאמינים בבני הזוג ובכוונתם להשתפר.

מה סליחה מאפשרת לנו 

כמה מילות סיכום על "סליחה וריפוי"

בסופו של דבר, אין ספק כי סליחה מהווה את הדרך לריפוי וכן להעמקת הקשר. במובנים רבים, סליחה וריפוי מאפשרים לנו להגיע לרמות עמוקות יותר של קירבה ואינטימיות. אנו יכולים לחלוק רגשות ופחדים בצורה פתוחה, ולחוות תחושה של שייכות ותמיכה, בעוד כי ה-"סליחה" מאפשרת לכולנו לשפר את ההרגשה הכללית.

אם תשאלו זוגות ותיקים אשר חיים בשלום בית, הם יגידו לכם כי סליחה וריפוי תורמים לתחושת סיפוק ושלווה פנימית, בעודם מרגישים פחות כעס וטינה, וחווים יותר שמחה ואושר באופן כללי. אז, בפעם הבאה שאתם מרגישים את האגו מציף, נסו לשים אותו בצד, לבלוע את הרוק, וגם אם אתם מרגישים שאתם הם אלו שצודקים בוויכוח, נסו לרפא את הסכסוך ביניכם במקום להחמיר אותו.

תפקיד הסליחה והריפוי בדינמיקה של מערכת היחסים

תוכן עניינים