3 סימנים שאתה זקוק לטיפול רגשי

איך אנחנו יודעים מתי אנחנו צריכים טיפול? כולנו נתקלים בקשיים במהלך החיים שלנו, אך קשה לנו לדעת האם לפתור אותם בכוחות עצמנו, בעזרת חברים או משפחה, או האם טיפול הוא הדרך שעלינו לבחור בה. ההחלטה היא בידינו, לכן נמנה כאן כמה מרכיבים שיש להתייחס אליהם על מנת להחליט

 

  1. התמודדות עם החיים

כולנו מתמודדים עם קשיים

החיים מזמנים לנו אתגרים לא פשוטים. בית הספר, הלימודים והקמת המשפחה, כל אלו ועוד מציבים בפנינו קשיים שעלינו להתמודד איתם. מצד אחד אנו לומדים מהניסיון, מצד שני איננו מסוגלים ללמוד להתמודד עם כל מצב ומצב, ולפעמים התחושה היא שהחיים גדולים עלינו.

 

הימנעות מאתגרים מביאה לחרדה

עם הזמן אנו יכולים לפתח דרכי התמודדות שדווקא מחריפות את הבעיה ולא מקטינות אותה. ידוע שאלו שסובלים מחרדה, למשל, נוקטים באופן די עקבי בהימנעות – חשש מהתייצבות בפני אתגר שהחיים מזמנים לנו. ההימנעות מקלה עלינו בזמן אמת, אך לאורך זמן היא מפתחת אצלנו חרדה מפני האתגר. ככל שהזמן עובר אנו מציירים לנו בדמיון את קושי האתגר, לעתים בצורה חריפה יותר ממה שהיה באמת אם היינו מתמודדים עמו בזמן האמת.

 

החרדה עשויה להשתלט על החיים

ככל שנמנעים יותר החרדה גדלה, באופן שגורם לנו לוותר אפילו על דברים טריוויאליים יותר, כמו מפגשים חברתיים ונסיעות. באופן זה החרדה ממש פוגעת בתפקוד היום-יומי שלנו. במצב כזה טיפול רגשי עשוי לעזור בהשגת יציבות נפשית והפחתת החרדות. לפרטים כנסו: https://www.peaceful.co.il.

 

  1. תפקוד 

מדד מרכזי

הזכרנו תפקוד, וזהו אכן אחד המדדים המרכזיים להבין את הבעיה שלנו. עלינו "לתפקד" בכל מיני תחומים בחיים, וככל שהתפקוד שלנו יורד ביותר תחומים זה סימן ברור יותר שאנחנו צריכים לגשת לטיפול.

 

היכן אני מתפקד והיכן לא?

יש כמה תחומים מרכזיים שעלינו לבחון כיצד אנו מתפקדים בהן. אדם אחד עשוי לחוש בעיה בתחום היחסים הבין-האישיים אך לא בלימודים, אדם אחר עשוי להצליח בקשרים החברתיים שלו אך לגלות קשיים בזוגיות, אחד נוסף עשוי לגלות קשיים רוחביים בכמה תחומים. במידה ואתם חשים באילו מהדברים הללו בעיה תפקודית ניתן לפנות לטיפול.

 

  1. סבל

לבסוף עלינו לשאול את עצמנו כמה אנו סובלים, מהחרדות שהתפתחו בקרבנו או מהבעיות התפקודיות שלנו. בשאלת הסבל עסקו ועוסקים פילוסופים זה אלפי שנים. הסטואה היוונית העתיקה טענה שהסבל לא נגרם מהמציאות עצמה אלא מהפרשנות שלנו אותה. שיטות המזרח מלמדות אותנו להיות נוכחים ברגע ולא להיות מודאגים מהעתיד. ככל שאתם חשים מידת סבל גדולה לאורך זמן, מומלץ להקדים ולפנות לטיפול רגשי.

 

סיכום

כדי לדעת אם לגשת לטיפול, עליכם להתבונן אל תוך עצמכם ולשאול מה מצבכם מהבחינות השונות שמנינו. חשוב לזכור את חשיבותו של הטיפול הרגשי, שאתם לא לבד ושזו לא בושה לפנות לעזרה. לעתים הנחיה והדרכה יכולה לעשות את כל ההבדל.

דופק לב

 

תוכן עניינים