6 סימנים לכך שאתם נמצאים בזוגיות בריאה

מאז ומעולם, עוד מראשית ימי ההיסטוריה, בני האדם היו יצורים חברתיים, וכך הם חיים גם היום. ישנם בעלי חיים שונים שנועדו לחיות לבד, זאבים בודדים, אך האדם נועד לחיות בקבוצות ובלהקות. המסגרת האנושית האינטימית ביותר, בה חיים רוב בני האדם גם בימינו אנו היא זוגיות. זוגיות טובה היא הדבר הכי טוב שיכול לקרות לאדם במשך חייו. בן או בת זוג שיאהבו, יכילו, יקשיבו ויתמכו מספקים לאדם ביטחון עצמי, הכרה בערכו, וידיעה שהם תמיד יהיו שם כדי להישען עליהם. בן או בת הזוג נמצאים לידינו ברגעים היפים והטובים, אך גם ברגעי המשבר הקשים והמורכבים. הם מסייעים לנו להתמודד וחולקים איתנו את ההישגים וההצלחות.

 

איך אפשר לדעת שהזוגיות שלי טובה?

מכיוון שהזוגיות תופסת חלק כל כך נרחב בחיים של כולנו אספנו כאן עבורכם כמה סימנים חשובים המעידים על כך שאתם נמצאים בזוגיות בריאה:

 

אמון

אמון הוא המרכיב הראשון והחשוב ביותר במערכת יחסים בריאה כפי שמסביר לנו המטפל הזוגי רני יקיר. מערכת יחסים בריאה מבוססת על אמון מלא ומוחלט בבן או בת הזוג. אמון המאפשר לומר אמיתות גם אם הן קשות ומכאיבות, כמובן בצורה רגועה ומחושבת כך שיהיה אפשר לשמוע אותן ולהגיב אליהן באופן כנה ואמיתי.

 

פתיחות

מערכת יחסים בריאה מאפשרת לכל אחד מבני הזוג לומר לבן הזוג השני את מה שהוא רוצה לומר לו, כמובן תוך נטילת אחריות מלאה על האמירה. במערכת יחסים בריאה כל צד מסוגל לשמוע את הבקשות והאמירות של הצד השני ולהשיב לו בצורה כנה בלי ביטול עצמי או התחמקות.

 

נוחות

אם אתם מסוגלים להתקרב לבן או בת הזוג שלכם מבחינה רגשית ונפשית בלי חשש להוריד את כל החומות וההגנות שבניתם במהלך השנים אתם יכולים להיות בטוחים שאתם נמצאים במערכת יחסים בריאה ונפלאה.

 

חברות נפש

אם ברור לכם שבן או בת הזוג שלכם הם חברי הנפש הכי קרובים ותומכים שיש לכם, אז אפשר לומר בפה מלא שהזוגיות שלכם בריאה וטובה.

 

שיפור הדדי

אם בן או בת הזוג שלכם הופכים אתכם לטובים יותר וכשאתם לידם אתם מרגישים שאתם יכולים לעשות הרבה יותר אז הזוגיות שלכם בריאה ונפלאה. כמובן לא מדובר על מצב בן אחד מבני הזוג מנסה לשנות את השני אלא על מצב בו הוא משרה ביטחון ונותן אמון מלא ביכולת.

 

חלוקת אחריות ונטל

אם יש לכם חלוקת משימות במובן הפשוט ביותר של מטלות בית כמו שטיפת כלים וטיפול בכביסה תדעו שאתם בזוגיות בריאה. לעומת זאת, אם אתם מרגישים שאתם נושאים בנטל לא שווה ולא הגיוני לעומת בן או בת הזוג שלכם, שווה לפתוח את הדברים ולדבר עליהם באופן כנה ואמיתי.

גבר ואישה

 

תוכן עניינים