3 סיבות למה כדאי לכם לעשות קורס עזרה ראשונה

עזרה ראשונה יכולה להיות הצלת חיים ממשית, וייתכן ותתקלו במהלך החיים שלכם בסיטואציה שיהיה עליכם לעזור למישהו הזקוק לעזרה, וכך הידע שלכם עלול להיות משנה חיים עבורו.

רובנו למדנו עזרה ראשונה בין אם מדובר על לימודים בתיכון או כחלק מהכשרה במסגרת הצבאית שלנו, אך לרוב, רובנו שוכחים את המעט שלמדנו.

הנה כמה סיבות טובות לעשות קורס עזרה ראשונה מקצועי.

 

מה היא עזרה ראשונה

עזרה ראשונה היא מתן מענה וטיפול רפואי ראשוני מידי במקרים שונים של מחלות, פציעות ומצבי חירום רפואיים אחרים. בדרך כלל ניתן להגיש עזרה ראשונה עם ציוד מינימלי, אך לעיתים גם ללא ציוד כלל. חשיבות של עזרה ראשונה עלולה להיות קריטית ואפילו משנה ומצילה חיים.

הגשת עזרה ראשונה יכולה למנוע נזר כבד וגדול למערכת הגוף בעת המתנה לסיוע רפואי. עזרה ראשונה בדרך כלל מתמקדת בהרחקה של גורם המסכן, דאגה לפעילות תקינה של מערכות נשימה והלב, חבישה או עצירת דימומים ופעולות נוספות שמיועדות להצלת חיים ומונעות פגיעות חמורות יותר.

 

הצלחת חיים

קורס עזרה ראשונה בחיפה בראש ובראשונה הוא הצלת חיים. והחשיבות שלו היא חשיבות עצומה עבור אדם הלומד אותו ועבור האנשים אשר נגיש להם אותו. רבים מאיתנו נתקלים במהלך חיינו באירועים שונים שדורשים הגשה של עזרה ראשונה. ידע הוא כוח, אך במקרה הזה יכול גם להציל חיים.

 

עוזרת בתחומים שונים בחיים

חשיבות של קורס עזרה ראשונה יכולה להיות גם קריטית יותר עבור אנשים שעוסקים בתחומים שונים, היכולים להעלות את סיכויי צביעה או פגיעה גופנית, כגון מאמנים ומדריכי כושרו ספורט, מטפלים במגע, פיזיותרפיסטים, עובד מפעל במכונות מסוכנות ועוד.

במקצועות הללו, בנוסף לידע אישי שמאוד חשוב לצבור ועשוי לעזור בכל סיטואציה, בתחומים אלו חובה לעבור קורס עזרה ראשונה על מנת למצוא עבודה בתחום.

 

תחילתה של קריירה מופלאה

קורס עזרה ראשונה עשוי להיות צעד ראשון לקריירה מאתגרת ומספקת, ובין השאר מצילה חיים. מע״ר היא דרגת הכשרה בסיסית ביותר לתחום רפואת החירום, לאחר סיום הקורב של עזרה ראשונה תוכלו גם לפתוח בקריירה בתחום בעזרת לימודי המשך של קורס חובשים. לאחר קורס חובשים, תוכלו להמשיך לקורס חובשים בכירים ולאחר מכן לקורס פרמדיקים.

לימודי עזרה ראשונה בגיל ההתבגרות במסגרת הבית ספר או מחוץ לה, במהלך השירות הצבאי או לאחר השירות יכולים להיות נקודה מעולה עבורכם, גם אם תרצו ללמוד רפואי וגם לתואר ראשון ברפואת חירום. אך מומלץ קודם להתחיל ממשהו, מלער עזרה ראשונה יכול להיות התחלה מצוינת עבורכם.

 

לסיכום

חשיבות של קורס עזרה ראשונה אינו מוטל בספק. מדובר על לימודים קצרים מאוד יחסית שיכולים להציל ולשנות חיים. הלימודים הללו עשויים להיות דריסת רגל ראשונה בקריירה מלאה בסיפוק והמון אחריות. ישנם מצבים שלימודי עזרה ראשונה הופכים להיות קריטיים והם אפילו בגדר חובה וכתנאי קבלה לתחומים רבים במערכות שונות.

 

החייאה

תוכן עניינים