אילו סוגי שתלים דנטליים קיימים בשוק

בשנים האחרונות קיימת מודעות לתחום רפואת השיניים ותחום זה הולך ומתקדם בצעדי ענק. כיום נוספו שיטות רבות וחדשות לשיקום הפה אשר מציעות מענה רחב לאנשים אשר איבדו את שניהם כתוצאה מבעיות בריאותיות, הזנחה של שנים ותאונות ונותנות להם את האפשרות להנות ממראה אסתטי, בריא ומלא שיניים. שתלים דנטליים נחשבים כיום לאחת ההמצאות החשובות בענף רפואת השיניים, איתה באה החשיבות האסתטית של המטופלים, ובעקבות כך מגיע גם השינוי הנפשי והבריאותי. חוסר בשיניים לא מאפשרת למטופל המון דברים בסיסיים: לדבר בצורה ברורה, ללעוס ולאכול, ועד הדימוי העצמי הנמוך בשל חיוך חסר שיניים.

נועדנו עם מרפאת שיניים בלוד על מנת לשמוע קצת על עולם השתלים הדנטליים.

 

מה זה השתל הדנטלי שכולם מדברים עליו?

שתל דנטלי בצורתו מזכיר בורג וחומר הגלם להכנתו בדרך כלל עשוי ממתכת טיטניום יוקרתית או מחרסינה מלאה בגוון לבן, באגה המקצועית זירקוניה. כיום מהווה השתל אלטרנטיבה לאנשים אשר חסרים את שיניים, כתוצאה ממחלות, עקירות, זיהומים בלתי נמנעים בפה ועד בקצה תאונות דרכים קלות במקרים נדירים – במקרה הזה כמובן היינו ממליצים לכם לחפש בגוגל חוקר פרטי המלצות, בנוסף לטיפול. השתל מחליף את שורשו של השן ומחדיר אותו לעצמות על מנת לקבע אותו באיזור הלסת, לאחר מכן מניחים עליו את השן המלאכותית והשיניים החסרות. כיום בישראל יש למעלה מ60 סוגי שתלים, ממבחר כל כך גדול קשה לבחור את הטובים ביותר. לכן יש לדון עם רופא שיניים מומחה שיבדוק אתכם ואת חלל הפה שלכם לבחירת הטיפול הטוב ביותר עבורכם.

חיוך שלם

 

סוגי שתלים דנטליים כיום

כיום בארץ יש אין ספור טכניקות ושיטות בכל האמור להשתלת שיניים וצפיפות הלסת. בארץ ניתן למצוא שתלים משלושה מקומות עיקריים – שתלים אמריקאיים, שתלים עם תו תקן אירופי וכיאה למדינת ההייטק והפיתוח, גם שתלים מחברות ישראליות. בעודנו מדברים עם רופא שיניים עלינו לבדוק כי רופא השיניים עובד עם שתלים איכותים העומדים בתו תקן.

אחד מהשתלים היותר נמכרים כיום הינו שתל הroot form – שתל הroot form דומה בצורתו לשורש הטבעי של השן ומיועד לעבודה עם מטופלים בעלי עצמות לחיים רחבות ועמוקות. במידה ורופא השיניים רואה סיבה לעבוד עם השתל הזה ולמטופל אין מספיק עצם בלחי, יש לבצע טיפול לפני ההליך להשתלת עצם.

שתל נוסף שאנו רואים זה שתל הplate form – שתל זה נועד לעבודה עם מטופלים בעלי לסת קצרה וצרה שבלתי אפשרי להוסיף עצם ללסת. מה שמייחד את צורתו של שתל הplate form הוא העובדה שהוא ארוך ושטוח. שתל זה כיום נעשה בטיפולי השתלות שיניים גם לאנשים עם לסת ארוכה ועבה.

חשוב להדגיש כי בחירת רופא השיניים לביצוע ההליך היא קריטית במיוחד ואף אמורה להשפיע על הצלחת הטיפול ובעיות עתידיות, אל תתפשרו על השיניים שלכם ובדקו בעזרת המלצות את רופא השיניים אצלו אתם מבצעים את הטיפול.

תוכן עניינים