סובלים מכאבי אוזניים? הכירו את נרות הופי

מחלות אוזניים שונות מביאות עמן סימפטום בלתי נעים בעליל: כאבי אוזניים. רבים מהאוכלוסיה חווים במהלך חייהם כאבי אוזניים ברמות שונות כאשר אי טיפול מספק עלול לגרור כאבי אוזניים בעצימות גבוהה מאוד. מחפשים פתרון רפואי משלים לסיוע בהקלה על כאבי אוזניים? סובלים מדלקות אוזניים חוזרות ונשנות ומחפשים אלטרנטיבה לטיפול הקונבנציונאלי? נרות הופי – הטיפול המסורתי המוכח להקלה לטיפול בבעיות אוזניים. פוסט שכולו אוזן.

 

שיטת הטיפול בנרות הופי

שימוש בנרות הופי כטיפול במגוון דלקות אוזניים הינו שיטה עתיקה פרי פיתוחם של בני שבט ההופי האינדיאנים באמריקה הקדומה. שיטת טיפול זו נפוצה במדינות רבות בעולם ונכנסה כשיטה מוכחת לעולם הרפואה המערבי. כיום, טיפול בדלקות ובעיות אוזניים שונות בנרות הופי הפך לשיטת טיפול מקובלת.

 

מבנה נרות הופי

נרות הופי הינם נרות חלולים שצורתם קונוס. הנרות עשויים מפיסת בד כותנה או פשתן שנטבלו בצמחי מרפא שונים ובדונג דבורים. צמחי המרפא המקובלים לשימוש הם: מרווה, קמומיל, היפריקום ועוד.

 

מהלך טיפול בנרות הופי

  1. תשאול ואבחנה

בשלב הראשון של הטיפול יתושאל המטופל על ידי המטפל אודות דלקת האוזניים או בעיה רפואית אחרת ממנו סובל המטופל לצורך זיהוי של המחלה. רוב מטופלי נרות הופי סובלים מבעיות אף, אוזן, גרון.

 

  1. הדלקת נר הופי

המנח בו יימצא המטופל בשעת הטיפול הינה מנח שכיבה צידית.

המטפל יחדיר את קצה נר ההופי לתוך תעלת האוזן החיצונית של המטופל בזהירות. תוך שמירה על בטיחות ושימוש בכל אמצעי ההגנה, ידליק המטפל את צידו החיצוני של הנר. זמן בעירת הנר הינו עד 15 דקות (לפי עובי ואורך הנר).

 

  1. שימוש בשמנים אתריים

לשם הרגעה וחיטוי של האוזן יטפטף המטפל שמן לבנדר או שמן עץ התה לתוך אוזנו של המטופל.

 

  1. עיסוי

על מנת למקסם את הטיפול, יבצע המטפל עיסוי של האוזן לפני ולאחר הטיפול בנר.

חשוב לדעת כי הטיפול אינו משלב כלל תחושת כאב. הוא משרה נינוחות ורוגע. במהלך הטיפול ישמע המטופל רחשים עדינים של נר דולק וכן יחוש חדירת חום נעים לפנים האוזן והתפשטותו לכל גופו.

 

מתי נימנע מטיפול בנרות הופי?

לא מומלץ טיפול בנרות הופי עבור מטופלים הסובלים מנקבים או כפתורים בעור התוף וכן כאשר קיים זיהום או דלקת בעור בחלקה החיצוני של האוזן.

 

טיפול בנרות הופי – למי זה מומלץ?

טיפול בנר הופי יוצר ואקום וחום מקומי היעילים לייבוש לחות ונוזלים מהאוזן וכן לשחרור לחץ תוך-אוזני.

טיפול בנרות הופי יעיל עבור:

  • הסובלים מהצטברות של נוזלים באוזן התיכונה.
  • מועמדים לניתוח כפתורים.
  • בעלי דלקות אוזניים חוזרות ונשנות.
  • בעלי גודש באוזניים.
  • ייעודי עבור טיפול בסטרס.
  • פותח תעלות שמע
  • סיוע בטיפול בהפרעות שמיעה.
  • טיפול בסינוסיטיס.

טיפול בנרות הופי מותר לשימוש עבור מטופלים מגיל 4 ומעלה.

נר

 

תוכן עניינים