מלכי הפה – מתי צריך כתר לשיניים?

כתר לשיניים, או בשמו המקצועי 'שתל דנטלי', הוא שורש שיניים מלאכותי שנועד על מנת להחליף את פעולתה של שן טבעית אם נגרם לה נזק או שהיא נשרה. באילו מקרים תצטרכו שתל דנטלי, ומהי הפרוצדורה שכרוכה בהשתלת שן כזאת?

 

מתי צריך שתל דנטלי?

כפי שהזכרנו קודם לכן, בעזרת השתל הדנטלי תוכלו להחליף את הפעולה של שן טבעית. המקרים בהם זה נדרש יכולים להיות מצב של חוסר בשיניים (כאשר השיניים נשרו כתוצאה ממחלת חניכיים), כאשר נחבלתם באופן רציני באזור הפה והחניכיים (והפגיעה בשיניים מגיעה עד כדי אילוץ לעקור אותן) או מכל סיבה אחרת שגורמת לכך שהשיניים שלכם לא יתפקדו בצורה מיטבית.

השתל הדנטלי מיועד גם לכאלו שסובלים מכאבי שיניים באופן כרוני, כך שהם לא מסוגלים ללעוס אוכל מוצק בצורה רגילה. השתל הדנטלי נותן פתרון למצב זה – ובעזרתו תוכלו לחזור ללעוס מזון ללא בעיה.

השתל הדנטלי הוא עמיד וחזק, ומעניק לשיניים מראה טבעי – כך שסביר להניח שלא ניתן יהיה לדעת שלא מדובר בשיניים הטבעיות שלכם. האופציה החלופית לשתל היא שימוש בשיניים תותבות, אך הן מחקות בצורה פחות טובה תפקוד של שן טבעית.

 

איך מתנהל ההליך שבו מושתל ה'כתר'?

לפני תחילת ההליך, רופא השיניים שלכם יפיג את כל החששות שאולי קיימים אצלכם מההליך. הטכנולוגיה של ימינו מאפשרת לרופא לבצע הדמיה של חלל הפה שלכם, וכך לתכנן בצורה אופטימלית את ייצור ומבנה השתל הדנטלי, כך שיהיה מותאם לחלל הפה שלכם.

הטיפול עצמו מתבצע בהרדמה, ולכן לא תרגישו כאב במהלכו (אך ייתכנו כאבים לאחר מכן, שלרוב עוברים מעצמם לאחר מספר ימים). במהלך ההליך, הרופא ישתיל לכם את השן החדשה ויוודא שהיא מתאימה והושתלה בצורה הטובה ביותר. משך הטיפול תלוי במספר השיניים שאתם צריכים להחליף, ובטיפולים משלימים שייתכן ותצטרכו כדי להשלים את ההשתלה ולשמור על תוצאותיה לאורך זמן.

אם אתם חוששים לפני תחילת ההליך, תוכלו להתעודד בכך שיש לו נתונים מדהימים – שיעור ההצלחה של הטיפול להשתלת שתל דנטלי הוא גבוה מאוד, ועומד על כ- 95 אחוזים!

עם זאת, חשוב לציין שגם לאחר השתלת השתל הדנטלי, עליכם להיות במעקב אצל רופא השיניים כדי למנוע התפתחות של מחלות חניכיים (או כדי לטפל במחלת חניכיים קיימת) – שכן מחלה שכזאת גורמת לפגיעה בהצלחת הטיפול (נוסף לעישון ולצריכת אלכוהול מופרזת).

 

היכן תוכלו לבצע את הטיפול?

את הטיפול להשתלת שתלים דנטליים תוכלו לבצע אצל רופא שיניים מוסמך. חשוב לבחור ברופא שאתם סומכים עליו, שכן תצטרכו לבקר אצלו גם בהמשך הדרך על מנת לוודא שהכל תקין וכשורה!

אחד מהרופאים המומלצים שאצלם תוכלו לבצע טיפול שכזה הוא ד"ר צוהר, שבמרפאתו תוכלו לקבל את כל המידע על שתלים דנטליים, וליהנות מטיפול מקצועי ומסור.

 

כתר לשיניים

תוכן עניינים