מתי נצטרך להשתמש באישור הפטור ממס ההכנסה?

פטור ממס הכנסה הוא חלום של לא מעט ישראלים. כל אחד מאיתנו היה שמח לשמור לעצמו את אלפי, אם לא עשרות אלפי, השקלים שאנחנו משלמים למדינה כל חודש. רק בשנת 2021 הכניסה מדינת ישראל קרוב ל-90 מיליארד שקל ממס הכנסה.

אז האם ניתן לקבל פטור מתשלום מס הכנסה? האם ניתן להתחמק מהסטטיסטיקות שהצגנו לכם? התשובה היא – כן, באופן חד משמעי. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא מי זכאי לפטור ממס הכנסה, מתי צריך להשתמש באישור הפטור ממס ההכנסה, ומה לעשות אם הייתם זכאים לפטור אך לא מימשתם את זכותכם.

מה זה אישור פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה בגין נכות ניתן באחד משלושה מקרים – במקרה שוועדה רפואית קבעה 100 אחוזי נכות בגין מחלה או פגיעה אחת, במקרה שוועדה רפואית קבעה אחוזי נכות בסך 90 אחוז על מספר מחלות או פציעות או במקרה שהנכות נקבעה בהתאם לחוק נפגעי פעולות האיבה או חוק נכי צה"ל.

גם במקרה השלישי, יהיו זכאים לפטור רק בעלי 100 אחוזי נכות על ליקוי אחד, או 90 אחוזי נכות על מספר ליקויים. לאחר קבלת אחוזי הנכות, יש לשלוח את פרוטוקול הוועדה הרפואית לרשות המיסים, על מנת לקבל אישור פטור ממס הכנסה.

אישור פטור ממס הכנסה

 

מתי נצטרך להשתמש באישור פטור ממס הכנסה

מועד בשימוש באישור פטור ממס הכנסה משתנה בהתאם למעמד המקצועי של בעל הפטור. עובדים שכירים משתמשים בפטור מיד בעת קבלתו על ידי העברתו למעסיק. עובד עצמאי ישתמש בפטור בסוף השנה, עם הגשת הדו"ח השנתי (טופס 106).

על אף שישראלים רבים היו שמחים לקבל פטור ממס הכנסה, רבים מהם כלל לא מודעים לעובדה שהם זכאים לאחד כזה. אז מה יעשה אדם ששילם מס הכנסה בזמן שהיה זכאי לפטור, וגילה זאת רק בדיעבד?

 

מה לעשות אם לא מימשתי את הזכות לפטור ממס הכנסה בזמן

שימו לב שניתן לקבל החזר מס רטרואקטיבי על מס הכנסה, במידה והייתם זכאים לפטור, עד 6 שנים לאחר התשלום. למעשה, גם יורשיו של אדם אשר היה זכאי לפטור יכולים לקבל את ההחזר, אפילו אם הנפטר לא הגיש בקשה להחזר בגין פטור ממס הכנסה בחייו.

 

סיכום

לסיכום, צריך להשתמש בפטור ממס הכנסה מיד לאחר שהוועדה הרפואית קובעת לכם את אחוזי הנכות. שימו לב שהפטור תקף רק לבעלי אחוזי נכות רפואית, ועבור בעלי נכות תפקודית התהליך הינו קצת יותר מורכב.

כדי לקבל את הפטור ממס הכנסה, אתם יכולים להגיש בקשה באופן עצמאי – או לפנות לחברה המתמחה בהגשת בקשות ומיצוי זכויות. למיצוי הזכות על ידי חברה התמחה בכך ישנם יתרונות רבים. למשל, אם אתם עסוקים בקבלת טיפולים רפואיים ואין לכם זמן למימוש הזכות – אתם יכולים לפנות לחברה למימוש זכויות שתעבוד בשבילכם ותחסוך לכם את הזמן והמאמץ.

אישור פטור ממס הכנסה

תוכן עניינים