מתי נוכל לקבל אישור לפטור ממס הכנסה?

אם יש לכם פטור ממס הכנסה, או אם אתם עומדים בתנאי הזכאות לפטור ממס הכנסה שנקבעו בחוק – בוודאי תרצו לממש את הזכות שלכם מטעם החוק, ולקבל אישור לפטור ממס הכנסה. אישור לפטור ממס הכנסה ניתן רק למי שרשות המיסים פטרה אותו ממס זה. במאמר הבא נסביר מתי וכיצד אפשר לקבל אישור לפטור ממס הכנסה.

 

זכאות לפטור ממס הכנסה

אנשים שיכולים לקבל אישור פטור ממס הכנסה הם אנשים שעומדים בתנאי הזכאות לפטור ממס הכנסה. על מנת לעמוד בתנאי הזכאות לקבלת פטור ממס הכנסה, כדאי להכיר את מה שהחוק דורש ממי שרוצה לקבל את הפטור המדובר.

לפי החוק, אנשים בעלי לקויות שונות, הגורמות לאחוז נכות מסוים, יכולים לקבל פטור ממס הכנסה. לקות שגורמת לאדם מסוים 90% נכות תזכה אותו בפטור הזה. אם מדובר על כמה לקויות, סך הלקויות צריכות לגרום לו להיות בעל 90% נכות, כשהמרכזית מהן עומדת על 40% נכות או יותר מכך.

אישור פטור ממס הכנסה

אישור פטור ממס הכנסה

אישור פטור ממס הכנסה הוא מסמך רשמי מטעם המדינה שמצהיר על כך שאתם זכאים לא לשלם פטור ממס הכנסה. האישור הזה רלוונטי לשכירים ולמי שמקבלים קצבה. את האישור יש למסור או למעסיק או למשלם הקצבה, על מנת שהגוף שממנו אתם מקבלים הכנסה ידע לפטור אתכם מתשלום המס.

 

מי מוסמך לתת את האישור?

מי שמוסמכת לתת את האישור מפטור ממס הכנסה היא רשות המיסים. רשות המיסים היא גם זאת שאחראית באופן כללי על מס ההכנסה בישראל. רק לאחר ההליך המלא לקבלת פטור ממס הכנסה ניתן לקבל את האישור המדובר.

 

הליך בירוקרטי ארוך

פטור ממס הכנסה לא ניתן בצורה כל כך פשוטה. כדי לקבל את הפטור, יש לעבור הליך בירוקרטי סדור, שבסופו ניתן לקבל את הפטור. קבלת הפטור מאפשרת לכם לפנות אל פקיד השומה ברשות המיסים שרלוונטי אליכם ולבקש ממנו את האישור לפטור.

אישור פטור ממס הכנסה

קבלת ליווי מקצועי

כדי לצלוח את ההליך הבירוקרטי, שבסופו תוכלו לקבל את הפטור המיוחל, אתם זכאים לקבל ליווי מקצועי מתחילת ההליך ועד סופו. ליווי כזה ניתן על ידי אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים, שיכולים לסייע לכם לקבל את הפטור.

 

קביעת אחוזי נכות

השלב המרכזי בקבלת הפטור היא התייצבות מול וועדה רפואית מטעם הביטוח הלאומי, שקובעת את אחוזי הנכות של מגיש הבקשה. לפי אחוזי הנכות שתקבע לכם הוועדה יוחלט האם אתם זכאים לפטור ממס הכנסה או שלא, כך שהכנה לשלב זה היא הכרחית.

 

הגשת בקשה

אם נקבעו לכם אחוזי נכות שלפי החוק מזכים בפטור ממס הכנסה, אתם יכולים להגיש בקשה לקבלת הפטור. את הבקשה מגישים לרשות המיסים עם טופס ייעודי. רק לאחר שהבקשה מאושרת תוכלו לקבל את האישור לפטור ממס הכנסה.

אישור פטור ממס הכנסה

תוכן עניינים